וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: הפריימריז בבית היהודי יבוטלו

3.1.2019 / 9:18

הפריימריז במפלגה יבוטלו וזאת "בשל העלות המשמעותית וחשש מפגיע בטוהר הבחירות. היו"ר ייבחר על ידי מועצה ציבורית שתמנה 13 חברים והרכב הרשימה ייקבע על ידי מרכז המפלגה

עריכה: תומר לוי

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הבחירות המקדימות במפלגה שנועדו לקבוע את זהות היו"ר והרכבה בבחירות לכנסת ככל הנראה יבוטלו. זאת לפי המפלגה "בשל העלות המשמעותית של קיום בחירות מעין אלו" ובנוסף, בשל "חשש מפגיעה בטוהר הבחירות בשל העובדה שישנם מתפקדים רבים אשר תמכו ותומכים בחברי הסיעה שעזבו את המפלגה".

במקום הבחירות המקדימות, תובא לאישור מרכז המפלגה הצעה לפיה יו"ר המפלגה ייבחר על ידי מועצה ציבורית, שתמנה 13 חברים, ותורכב מחברי הוועדה, אישי ציבור, נבחרי ציבור ונציגי מוסדות המפלגה ששליש מהם יהיו נשים. המועצה תוכל לבחור "בכל אדם בישראל" העומד בתנאים לכהן כחבר כנסת אף אם אינו חבר במפלגת הבית היהודי. מועמדי המפלגה ברשימה ייבחרו על ידי מרכז המפלגה, ויובטח בהן ייצוגן של הנשים כך שבעשיריה הראשונה יוצבו נשים במקומות 3,6,9 והחל מהמקום ה-10, אישה בכל חמישיה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גורמים בתנועה: ח"כים מהעבודה פנו כדי לבחון חבירה ללבני
"תנועה ממלכתית לישראל": יעלון הכריז על שם מפלגתו החדשה
בנט ניסה לקרוץ למצביעי הבית היהודי - אבל הרבנים סירבו להגיע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כים מהבית היהודי עם הרב דרוקמן, לאחר הודעתם של בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

היות ובסוף רשימת הבית היהודי צפויה להתאחד עם רשימת האיחוד הלאומי, בפועל, צפויה על פי הסקרים רק אישה אחת להיכנס לכנסת מטעם המפלגה. אם לא תיבחר אישה למקום הראשון או השני ברשימה לכנסת, למועצה הציבורית תהיה סמכות לשריין את המקום השלישי כפי שבחרה ביו"ר המפלגה. את השינויים הללו צפויים להביא לאישור במרכז המפלגה בעוד כשבועיים.

לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הקימו את מפלגת הימין החדש, עלתה בשבוע שעבר האפשרות לבטל את הפריימריז במפלגה. חלק מהח"כים טענו כי המפלגה עלולה לספוג עלויות כספיות גבוהות במידה ויקיימו את הליך הבחירות המקדימות. הסיבה לכך, כך הציגו, היא כי בנט, שקד וח"כ שולי מועלם-רפאלי שהתפצלו מהסיעה, יקבלו לידיהם את מימון הבחירות בסכום של כמיליון וחצי שקלים לכל אחד, דבר שישאיר את המפלגה עם סכום זעום מול מספר המתמודדים הקטן בה. שיקול נוסף שעלה הוא לוח הזמנים הצפוף לקיום בחירות מקדימות.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: בבית היהודי שוקלים לבטל את הפריימריז במפלגה

לכתבה המלאה
לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully