וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב של 63%: מרכז הליכוד אישר את שינויי נתניהו בתקנון הפריימריז

15.1.2019 / 23:39

חברי מרכז הליכוד אישרו את הצעת ראש הממשלה לתקנון הפריימריז לקראת בחירות 2019 ברוב של 1,017 תומכים מול 575 מתנגדים. בנוסף, אושר ברוב דחוק הסעיף שיאפשר לח"כ נגוסה להתמודד במשבצת העולים החדשים. אחוז ההצבעה היה נמוך יחסית ועמד על 42.5% גם לאחר הארכה של שעתיים

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

חברי מרכז הליכוד אישרו הערב (שלישי) את הצעת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לתקנון הפריימריז לקראת בחירות 2019. זאת, ברוב של 1,017 תומכים מול 575 מתנגדים - 63% תומכים מול 36% מתנגדים. בנוסף לכך, אושר בהצבעה נפרדת ברוב דחוק של 10 קולות בלבד (781 בעד ו-771 נגד) הסעיף שיאפשר לחבר הכנסת אברהם נגוסה להתמודד במשבצת העולים החדשים.

בהצבעה שהתקיימה היום ב-20 מוקדים ברחבי הארץ השתתפו פחות ממחצית מחברי המרכז, ואחוז ההצבעה הסופי היה נמוך יחסית ועמד על 42.5% גם לאחר שניתנה הארכה של שעתיים. יו"ר מרכז הליכוד, שר העבודה והרווחה חיים כץ, בירך על אישור התקנון ואמר הערב כי "ההצבעה היום היא נקודת הפתיחה של תנועת הליכוד לקראת הבחירות הכלליות לכנסת. הליכוד היא המפלגה הגדולה והדמוקרטית ביותר בישראל. נעשה ככל שיידרש כדי לסייע ליו"ר התנועה רה"מ בנימין נתניהו לנצח בבחירות ולשמור על שלטון הימין".

הצעה למבנה הרשימה שיבחרו מתפקדי הליכוד ב-5 בפברואר כוללת שריון אחד לראש הממשלה ויו"ר התנועה במקום ה-21, וכן הגדלת מספר המקומות הריאליים השמורים למתמודדים ותיקים ברשימה הארצית הנבחרים בפריימריז על ידי המתפקדים. זאת, תוך דחיקתם לאחור של מועמדי המחוזות - שהם מתמודדים חדשים שמתמודדים בתוך מרכז הליכוד עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
מחסן הטילים האיראני הושמד כליל: תוצאות התקיפה בסוריה נחשפות
"שיתוף פעולה מתמשך": טראמפ וארדואן דנו ביצירת אזור חיץ בסוריה
מבקר המדינה ליועמ"ש: לבדוק את העברת הכספים לנתניהו מבן דודו

הרמת כוסית של הליכוד לחג חנוכה, כפר המכביה, 2 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
הצעתו מיטיבה עם הח"כים המכהנים בליכוד. נתניהו/ראובן קסטרו

ההצבעה על הצעת נתניהו אושרה בשבוע שעבר בוועדת החוקה של הליכוד. בימים האחרונים בוצעו כמה תיקונים בהצעה והוקצבו למחוזות יותר מקומות בעשירייה הרביעית. למרות זאת, חברי מרכז בכירים מיהודה ושומרון, בראשות הפעיל הוותיק שבח שטרן, קראו להצביע נגדה בשל המיקומים הלא מכובדים למחוזות ברשימה.

חברי המרכז אשרו בהצבעה נפרדת את הסעיף שיאפשר לח"כ נגוסה להתמודד מחדש על המשבצת השמורה לנציג העוליםלאחר עתירתם של פעילי ליכוד מהעדה האתיופית, וכן של פעילים שהם עולים חדשים שביקשו להתמודד על המשבצת לבית הדין של התנועה. לטענתם, החלטת ועדת החוקה שמאפשרת לח"כ מכהן להתמודד שוב במשבצת הזו - קובעת קריטריון "עולה חדש" מותאם למידותיו של נגוסה (1985), ופוגעת ביכולת של מועמדים חדשים להיכנס לרשימה.

לשם השוואה, במשבצת השמורה לנציג המיעוטים הלא-יהודי, שמוקמה במקום ה-30, נתניהו לא ביקש להחיל את אותה הקלה, וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, לא איפשר לשר איוב קרא להתמודד מחדש במשבצת הזו. קרא ייאלץ להתמודד ברשימה הארצית, מה שפתח מרוץ חם על הכיסא של פעילים בדואים, דרוזים וערבים-נוצרים בליכוד.

עוד באותו נושא

שריון אחד לנתניהו: תקנון הפריימריז אושר בוועדת חוקת הליכוד

לכתבה המלאה
איוב קרא בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
יתמודד ברשימה הארצית. קרא/ראובן קסטרו

לפי ההצעה של נתניהו שאושרה הערב, עד המקום ה-18 הרשימה תהיה כולה ארצית, ואילו שריוני המחוזות יתחילו רק במקום ה-19, כשעד המקום ה-30 יישמרו חמישה מקומות למועמדי המחוזות, שיתמקמו בעיקר בעשירייה הרביעית. בנוסף למשבצת עולה חדש ומקבלת המיעוטים, ארבעה מקומות יישמרו בהבטחת ייצוג לנשים (10, 20, 25, ו-31, כששני המקומות האחרונים שמורים לנשים חדשות), ושריון אחד לנתניהו במקום ה-21.

נתניהו ביקש בתחילה לקבל שלושה שריונים, אך נאלץ להתפשר על שריון אחד במקום ה-21 ועל סעיף שיאפשר לו להביא להצבעה נוספת שריונים נוספים בהמשך. ההצעה, שאושרה בשבוע שעבר על ידי ועדת החוקה שבראשה יושב השר חיים כץ, מיטיבה עם הח"כים המכהנים של הליכוד שמתמודדים בפריימריז והיא תאפשר לרבים מהם להשתלב בקלות ברשימת הליכוד הבאה. עם זאת, לפי ההערכה, בכל מקרה שמונה עד תשעה ח"כים מכהנים יידחקו למקומות לא ריאליים, והצעה דוחקת אחורה את מקומם של המתמודדים החדשים ברשימה. מאחורי הקלעים, גורמים בליכוד טוענים כי נתניהו מעוניין להכניס כמה שיותר ח"כים שנאמנים לו ולבלום כניסה של מועמדים חדשים המזוהים עם מוקדי כוח אחרים, כמו גדעון סער וחיים כץ.

(עדכון ראשון: 7:46)

אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully