וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי כוכבים, בלי מנדטים: הקרב על הרשימה הסודית של אבי גבאי

22.1.2019 / 13:31

הסקרים צועקים התרסקות, המאבקים הפנימיים לא מפסיקים והמקומות הריאליים בכנסת הבאה הולכים ומתמעטים. המפלגה שהתרגלה לנשום שלטון מתכוננת לפריימריז בצל "רשימת מומלצים" ובורסת שמות עלומה

ניב אהרונסון

עם שמונה מנדטים בסקרים, וללא כוכבים שיסחררו את המערכת הפוליטית, נסגרו ביום חמישי הרשימות לפריימריז של מפלגת העבודה, שיתקיימו בעוד כחודש. בין המועמדים הבולטים שצפויים לכבוש את החמישייה הראשונה, נמנים חברי הכנסת הוותיקים - יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', ח"כ סתיו שפיר, ח"כ איציק שמולי, ושר הביטחון לשעבר עמיר פרץ. על הייצוג השלישי לנשים בעשירייה ההראשונה יילחמו חברות הכנסת מרב מיכאלי ורויטל סוויד.

למרות המחאות נגד יו"ר העבודה על מספר השריונים שדרש לעצמו, אבי גבאי עדיין שומר לעצמו שלושה שריונים - מתוכם שניים בעשירייה הראשונה. לפי שעה, למרות פגישות רבות שקיים, נראה כי גבאי לא מצליח לשריין אישים בעלי ערך אלקטורלי גבוה, למרות שהדמויות שנקשרו לשמו, בין אם כספין ובין אם כמועמדים פוטנציאליים שסירבו או סורבו, כוללות את שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וכמובן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עם עקיצה לנתניהו ומגדלים מאחור: כחלון משיק את קמפיין הבחירות
אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו
ועדת הבחירות נגד בנט: תשדיר משרד החינוך - תעמולה אסורה

ועידת מפלגת העבודה אבי גבאי. ראובן קסטרו, אתר רשמי
מתקשה בגיוס כוכבים. גבאי/אתר רשמי, ראובן קסטרו

המפלגה, שמצבה קשה גם כך, ספגה מכה תדמיתית נוספת, עם פרישתם של ארבעה ח"כים מכהנים - איילת נחמיאס ורבין, איתן ברושי, חיליק בר ומיקי רוזנטל. התחזיות אינן מנבאות לה עתיד מזהיר, וסקר וואלה! NEWS האחרון, למשל, הוריד אותה מ-24 מנדטים (תוצאות הריצה המשותפת עם התנועה בראשות ציפי לבני) ל-8 בלבד.

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, מסתמן שמתמודדים חדשים שהם אינם חברי כנסת ושילמו את דמי ההרשמה בסך 10,000 שקלים, נאבקים על מקום בעשירייה השנייה שאינה ריאלית. בין המתמודדים הללו נמנים מיכל צ'רנוביצקי, החרדית הראשונה שמתמודדת בפריימריז של מפלגת העבודה, יו"ר צעירי העבודה תומר פינס, מייסד לובי 99 יאיר (יא-יא) פינק, העיתונאי הנריקה צימרמן ואשת התקשורת והסופרת אמילי מואטי. גם יועצו הפוליטי של גבאי, אילן לדרר, הצטרף לרשימות ברגע האחרון, בניסיון לכבוש את המקום ה-15 השמור לקיבוצים, על אף שזה לא מסתמן כריאלי על פי הסקרים.

גבאי צפוי לפרסם רשימת מומלצים בתמיכתו לקראת הפריימריז. טרם התברר מי המועמדים שיזכו בתואר מטעם יו"ר המפלגה, אולם במסגרת דיווחים שונים עלו שמותיהן של יחימוביץ' ושפיר, שתמכו בו בפריימריז האחרונים. בנוסף, עלה גם שמו של שמולי, שבעבר הביע תמיכה ביריב עמיר פרץ, וכעת עושה הכול כדי להפגין את תמיכתו בגבאי. אירוע "הגירושים" מציפי לבני, שהועבר בשידור חי בכלי התקשורת, חיזק את הקשר בין השניים, ובכירים במפלגה ציינו כי שמולי היה היחיד שעורב בסוד העניינים לקראת המהלך. דקות ספורות לאחר האירוע, הוא אף הביע תמיכה בתקשורת ב"טקטיקה" והגדיר אותה כמהלך גאוני. התמורה: תפקיד מרכז האופוזיציה (חרף התפזרות הכנסת).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איציק שמולי, המחנה הציוני, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
מפגין תמיכה בגבאי. שמולי/ניב אהרונסון

הרשימה שעתידה להתפרסם כבר מייצרת ויכוחים בתוך המפלגה על רקע מספר המנדטים הנמוך שצפוי לה בבחירות הקרובות, ולמרות האידיליה המתוקשרת בין פרץ לגבאי, כמה דיווחים הצביעו על קשיים בכניסת מועמדים ממחנה היו"ר בעבר לרשימתו של האחרון.

גבאי לא מצליח לגייס כוכבים, אך נותרו לו עוד כשלושה חודשים לבחירות. בשבת האחרונה הוא עוד טען שיהיו הפתעות וחיבורים, אך לא ברור אם הוא אכן ישלוף שפן מהכובע, או שהוא פשוט משחק פוקר ללא קלפים טובים. דבר אחד בהיר עם זאת: אחרי ועידת העבודה בשבוע שעבר, המפלגה שחוגגת 51 שנים להיווסדה נמצאת בפרשת דרכים, ומערכת הבחירות הקרובה תחזק אותה או תביא אותה על סף קבורה פוליטית מוחלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully