וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הפלת המטוס: נתניהו יגיע לקרמלין לפגישה עם פוטין

5.2.2019 / 16:29

השניים ייפגשו בעוד כשבועיים, בהמשך לפגישה שהתקיימה בפריז לפני כשלושה חודשים ולשיחות טלפון שהתקיימו ביניהם. נתניהו ופוטין צפויים לדון בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה, ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין הצבאות

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: פגישת נתניהו ופוטין בחודש יולי האחרון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-21 בפברואר במוסקבה. זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה בפריז לפני כשלושה חודשים, ובהמשך לשיחות הטלפון שהתקיימו בין השניים, שצפויים לדון בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה, ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין הצבאות.

זו תהיה פגישה רשמית ראשונה של נתניהו ופוטין מאז תקרית הפלת המטוס בספטמבר האחרון. נתניהו ביקש להיפגש עם הנשיא פוטין מיד לאחר התקרית, אך בקרמלין הקשו על קביעת מועד לפגישה. בנובמבר האחרון נפגשו השניים לשיחה קצרה בפריז בשולי הטקס לציון 100 שנים למלחמת העולם הראשונה.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו ופוטין דנו על נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה
פוטין לנתניהו: יש לשפר את היחסים הצבאיים בין רוסיה לישראל
פוטין: אין פגישה מתוכננת עם נתניהו בחודשים הקרובים

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. רויטרס
פוטין ונתניהו, יולי האחרון/רויטרס

לפני כחודש שוחחו שני המנהיגים על הרצון המשותף להביס את הטרור באזור, ולקדם את הסדר פוליטי בסוריה. ראש הממשלה אמר לפוטין שישראל "נחושה להמשיך במאמציה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה". מהקרמלין נמסר כי שתי המדינות יחזקו את התיאום ביניהן באמצעות ערוצים צבאיים ודיפלומטיים.

מדובר בשיחה ראשונה שהתקיימה בין השניים אחרי הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הסגת כוחות הצבא האמריקני מהאזור, וכן לאחר התקיפה שיוחסה לישראל בדמשק נגד מחסן נשק שבה נפצעו שלושה חיילים. רוסיה מתחה ביקורת על אותה תקיפה ואמרה כי סיכנה שני מטוסים אזרחיים ואף כינתה אותה "פרובוקציה".

מטוס אליושין IL-20 שהופל בתקיפה בלטקיה. Alexey Reznichenko, Wikimedia, Creative Commons
המטוס הרוסי שהופל/Creative Commons, Alexey Reznichenko, Wikimedia

היחסים בין ישראל לרוסיה נקלעו למשבר לאחר שבספטמבר הופל בשוגג מטוס רוסי בעת תקיפה בלטקיה. מאז התקרית שלחה רוסיה סוללות מתקדמות מדגם S-300 כדי לעבות את מערכי ההגנה האווירית במדינה.

לפני כשבועיים צה"ל אישר כי הוא תקף מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בשטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מזהיר את צבא סוריה מפני ניסיונות פגיעה בשטח ישראל או בכוחותינו". התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר רמת הגולן, שלדברי צה"ל בוצע על ידי כוח קודס. רוסיה הודיעה כי ארבעה חיילים סוריים נהרגו במהלך התקיפה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו 11 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully