וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל על מיקומו הנמוך בפריימריז: "אין בי שום חרטה"

11.2.2019 / 23:31

ח"כ כבל נדחק מחוץ לעשירייה הראשונה אחרי הקרב מול גבאי, ששיבח את תוצאות הפריימריז: "יש לנו נבחרת ענקית". זנדברג ולפיד בירכו את שמולי על הגעתו למקום הראשון. יחימוביץ' אמרה כי היא שמחה בשביל הדור הצעיר שעקף אותה ברשימה: "ראויים לכל קול"

צילום: שלומי גבאי ויותם רונן, עריכה: תומר לוי

אחרי ש-56% מהמתפקדים במפלגת העבודה הגיעו לקלפיות ברחבי הארץ כדי לבחור את רשימת מפלגת העבודה לכנסת, הגיבו הערב (שני) במפלגה ובמערכת הפוליטית לתוצאות. למקומות הראשונים הגיעו חברי הכנסת איציק שמולי, סתיו שפיר, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ ומרב מיכאלי.

לעומתם, ח"כ איתן כבל נדחק מחוץ לעשירייה הראשונה בצל המאבק מול היו"ר אבי גבאי והוא צפוי להשתבץ במקום ה-15 ברשימת העבודה לכנסת. כבל אמר אחרי פרסום התוצאות: "אין בי שום חרטה על מה שעשיתי ובדיעבד הייתי עושה הכל אותו הדבר. אני מסיים את היום הזה בראש מורם ומודה לכל מי שנתן בי אמון".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
תוצאות סופיות בפריימריז בעבודה: שמולי ושפיר בראש, כבל בחוץ
"המפלגה היא תמיד הסיפור": קרב ההישרדות של איתן כבל בעבודה
סניפים נסגרו, מצביעים ברחו: פעילי העבודה מקנאים בליכודניקים

איציק שמולי בפריימריז של מפלגת העבודה, גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. קובי ריכטר, TPS
כבש את המקום הראשון. שמולי/TPS, קובי ריכטר
ח"כ סתיו שפיר בפריימריז העבודה בגני התערוכה 11 בפברואר 2019. שלומי גבאי
עקפה את יחימוביץ'. סתיו שפיר עם תומכיה/שלומי גבאי

גבאי אמר אחרי פרסום התוצאות באירוע שהתקיים בגני התערוכה: "יש לנו נבחרת ענקית, הלילה הוא הלילה שלנו. הלילה אני גאה להיות יו"ר מפלגת העבודה". הוא אמר כי אנשים שעמדו בתורים לקלפיות אמרו לו כי "זה התור הכי המשמש שעמדנו בו בחיים, והם לא מקטרים וגאים שהם עומדים שם. אנחנו מאמינים במפלגת שלנו, בנבחרת שלנו, בערכים של מפלגת העבודה ונלחמים עליהם. רק עבודה חזקה תבטיח את המהפך שכולנו מייחלים לו". הוא הבטיח כי "מחר נסתכל קדימה ונחזיר את הבוחרים שלנו".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג בירכה בטוויטר על הישג "מרשים גם אם לא מפתיע" לאיציק שמולי, "חבר כנסת מרשים ועקבי שחברי העבודה העמידו במקום הראוי. שאפו חבר!". יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בירך גם הוא את שמולי וכתב לו בטוויטר: "שמח בשבילך".

שלי יחימוביץ' ואיתן כבל בהשקת ספרו של אבי גבאי במרכז עינב ת"א, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
יחימוביץ' עם כבל/ניב אהרונסון
פריימריז במלפגת העבודה, גני התעורכה, תל אביב 11 בפברואר, 2019. ראובן קסטרו
הפריימריז במפלגת העבודה, היום/ראובן קסטרו

במפלגה העריכו שאחוזי ההצבעה יהיו נמוכים בהרבה בצל הירידה בסקרים והביקורת על גבאי. ח"כ יחימוביץ', שהגיעה למקום השלישי, אמרה כי רשימת העבודה היא "עדות לניצחון החופשי של הבוחרים" ובירכה את שמולי ושפיר שהגיעו למקומות הראשון והשני. "צעירים, מבריקים, חכמים וראויים לכל קול שקיבלו", אמרה עליהם יחימוביץ'.

בנוסף לכך, היא בירכה את יאיא פינק שהגיע למקום השמיני ואמרה כי צר לה על כבל. "מדובר ברשימה חכמה ומאוזנת אשר בניגוד לליכוד יש בה ייצוג מרשים לנשים ולמזרחים. ממחר משלבים ידיים ומסתערים להבאת הישג מצוין בקלפי", הוסיפה.

פריימריז במלפגת העבודה, גני התעורכה, תל אביב 11 בפברואר, 2019. ראובן קסטרו
גבאי/ראובן קסטרו
מרב מיכאלי בפריימריז של מפלגת העבודה,בית סוקולוב, 11 בפברואר 2019. אתר רשמי
מיכאלי בפריימריז, היום/אתר רשמי

ח"כ מרב מיכאלי הודתה לחברי המפלגה שהצביעו לה אחרי שהגיעה למקום השביעי ברשימה אחרי ספירת השריונים. "אני שמחה לראות שגם אג'נדה אזרחית ומדינית משמעותית עבור חברי המפלגה", אמרה. "זו הבעת אמון במאבק ובעשייה שלי למען שיוויון ושלום. מאז הקמתה, מפלגת העבודה הניפה תמיד את שלושת הדגלים: המדיני, האזרחי והחברתי, אני אלחם על כך שתמשיך לעשות זאת".

יאיא פינק, שהגיע למקום השמיני וצפוי להשתבץ במקום ה-12 לרשימת העבודה לכנסת, אמר: "הייתי אופטימי ואני ידעתי מה הולך לקרות. המפלגה רוצה פנים חדשות, גם הבאתי למפלגה מצע של דת ומדינה. הח"כים קיבלו רבע מיליון שקל מהמדינה ואנחנו לא קיבלנו כלום. הנכס הכי גדול שיש לי הם חבריי והם פשוט עזרו לי".

(עדכון ראשון: 23:07)

פריימריז במלפגת העבודה, גני התעורכה, תל אביב 11 בפברואר, 2019. אתר רשמי
נשיקת ניצחון. גבאי עם שמולי/אתר רשמי
פריימריז במלפגת העבודה, גני התעורכה, תל אביב 11 בפברואר, 2019. ראובן קסטרו
הפריימריז, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully