וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר של דרעי לח"כים מש"ס: גייסו 150 אלף שקלים תוך חודש

13.2.2019 / 18:41

יו"ר המפלגה דרעי אמר בישיבה סגורה כי כספי מימון המפלגות שעומדים לרשות המפלגה ינוצלו במערכת הבחירות לטובת הקמפיין ולכן לא יישאר כסף כדי לשמר את הקשר עם הבוחר במהלך הקדנציה. הוא ציין כי הכסף ישמש להקמת בתי ש"ס בערים מסוימות שישמשו כלשכות לפניות הציבור

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הטיל אתמול (שלישי) על חברי הכנסת ונציגי המפלגה ברשויות המקומיות את המשימה הראשונה בבחירות לכנסת ה-21. על כל אחד מהם לאסוף בתוך תקופה של כחודש כ-150 אלף שקלים לטובת המפלגה. בישיבה סגורה שקיים דרעי עם נציגי ש"ס, הוא הסביר כי כספי מימון המפלגות נועדו לטובת קמפיין המפלגה בבחירות לכנסת ובבחירות לרשויות המקומיות וכתוצאה מכך לא נותר למפלגה כסף כדי לשמר את הקשר עם הבוחר במהלך הקדנציה.

דרעי ציין בישיבה כי בכסף שגויס בכוונתו להקים בתי ש"ס בערים מסוימות שישמשו כלשכות לפניות הציבור במהלך השנה. גיוס הכספים של חברי הכנסת ונציגי הרשויות המקומיות הוא פרומו ליום התרמה מיוחד שתכנן דרעי לקיים בעוד כשלושה שבועות שבו הציבור הרחב יהיה שותף לתרומות. היעד הכולל הקמפיין: חמישה מיליון שקלים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יו"ר הבית היהודי: החיבור עם האיחוד הלאומי יושלם בקרוב
"בלי אבא ואבא": הכרזה, העצבים והתשובה המפותלת של אלי ישי
"אם צריך יספרו כל קלפי שוב": רה"מ מגיב לראשונה על אי הסדרים

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. ראובן קסטרו
אתגר לחברי הכנסת. יו"ר ש"ס דרעי בכנס השקת הקמפיין/ראובן קסטרו

החוק קובע כי מותר לחברי כנסת ולמועמדים לכנסת לגייס תרומות בכל עת, אולם הוגבל סכום התרומה הבודדת שאדם רשאי לתרום, הסך הכולל של התרומות והתקופה והמטרה שלשמן ניתן להוציא את כספי התרומות, וגם נקבעה חובת דיווח על כל תרומה שהתקבלה לצורכי פריימריז. לצד הוראה זו, בנוגע לתרומה למפלגה - קבע המחוקק מגבלות נוקשות אף יותר. כך למשל אדם רשאי לתרום למפלגה בשנה עד אלף שקלים בלבד, ובשנת בחירות עד 2,300 שקלים. אחד מתפקידיו של מבקר המדינה הוא לבדוק האם מפלגה קיבלה תרומות החורגות מהגבלות אלה.

ועדת האתיקה אוסרת גיוס כספים על ידי חברי הכנסת לטובת ארגונים ציבוריים וזאת כדי למנוע קשר לא רצוי בין חברי הכנסת לבין אנשי עסקים שהאינטרסים שלהם נדונים בכנסת. עם זאת, אין החלטה ספציפית ביחס למפלגות ששם ממילא התרומה מוגבלת מאוד בחוק ולכן לפי גורמים משפטיים "עניין זה מחייב התייחסות שונה".

בש"ס טרם הכריזו באופן רשמי על הקמפיין לגיוס הכספים, אך חברי הכנסת ינסו לעמוד ביעד שהוצב להם במטרה להוכיח את כוחם ימים בודדים לפני שיוחלט על מיקומם ברשימה לכנסת ה-21. ברשימה, כך מעריכים במפלגה, צפויים שינויים שיכללו לפחות שני נציגים צעירים חדשים במקומות ריאליים במקומם של שני ח"כים ותיקים, אחד מהם הוא ח"כ יצחק ועקנין שהודיע על סיום כהונתו כח"כ והתמנה לתקופה של הבחירות לכהן כשר לשירותי דת.

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. ראובן קסטרו
צפויים שינויים ברשימה. כנס פתיחת הקמפיין של ש"ס/ראובן קסטרו

דרעי הוא אינו הראשון שיוצא במהלך יזום לגייס כספים ותרומות בכדי לממן את המשך פעילות המפלגה. כך למשל, בשבוע שעבר השיקה מפלגת "יחד" של מי שעמד בעבר בראש ש"ס, אלי ישי, קמפיין גיוס כספים, באמצעותו יממנו את קמפיין הבחירות הקרוב, ויש לכך לא מעט תמריצי עידוד.

אם אי פעם חלמתם לקבל "כובע פעילים" של המפלגה בדואר יהיה עליכם להיפרד מ-80 שקלים בלבד, ואם דמיינתם סרטון ברכה מאלי ישי תאלצו להיפרד מ-120 שקלים. חולצה של המפלגה "שתוכלו ללבוש באופן יומיומי עד ליום הבחירות" תעלה לכם תרומה של 280 שקלים, ועבור חוברת של עקרונות מצע המפלגה יחד עם הקדשה אישית, תיאלצו להיפרד מ-510 שקלים.

אלי ישי באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
קמפיין לגיוס כספים. ישי/ראובן קסטרו

במחירון התרומות יש אופציות שמתומחרות גבוה יותר, בהן שלט של מפלגת יחד "לתלייה במרפסת הביתית שלכם כדי שכולם ידעו" תמורת 750 שקלים, חוג בית של ישי ל-50 איש אצלכם בסלון בתמורה ל-1,000 שקלים, שיחת טלפון עם אלי ישי בתמורה ל-3000 שקלים או שיחה עם פטרונו הרוחני הרב מאיר מאזוז בתמורה ל-5000 שקלים. ההצעות היקרות ביותר הן צילום אישי עם אלי ישי ומפלגתו, פגישה אישית עם ישי או עם רבו, וברכה מרבני התנועה בתרומה שנעה בין 6,000 ל-11,700 שקלים.

"מתחילים ברגל ימין"

לפני כארבעה ימים השיקה ש"ס את קמפיין הבחירות שלה תחת הכותרת "מתחילים ברגל ימין" ולצד תמונותיהם של הרב עובדיה יוסף ז"ל ומנהיגה הרוחני הנוכחי הרב שלום כהן. במהלך נאומו בכנס, דרעי שם סוף לאפשרות של איחוד עם 'יהדות התורה' בבחירות הקרובות.

דרעי זומן לבמה לאחר שהמנחה קרא בשמו תחת התואר "מנהיג ומחולל המהפכה", ופתח את נאומו לקול תשואות רמות של הקהל הספרדי-חרדי. "אני פונה מכאן לידידי הרב ליצמן והרב גפני, היות והמטרה שלנו היא להרבות את כוחם של שלושת המפלגות החרדיות, אני מציע לכם בא נכנס אחרי הגשת הרשימות את שלושת המועצות של גדולי התורה שיישבו סביב שולחן אחד ויקראו להצביע רק למפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. הספרדים יצביעו לש"ס והאשכנזים יצביעו כולם ליהדות התורה". בכך למעשה סתם את הגולל על האפשרות לאיחוד עם יהדות התורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully