וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודישראלימני"

15.2.2019 / 6:00

השרים בנט ושקד פתחו בקמפיין בחירות עם שלטי חוצות שנתלו ברחבי הארץ, שלדבריהם "מבטאים את החיבור המדויק והמזוקק" של ערכי מפלגתם החדשה. "מרבית הבוחרים הפוטנציאליים רואים עצמם קודם כל יהודים ולאחר מכן ישראלים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

חמישה ימים לפני סגירת הרשימות, וברקע הסקרים המחמיאים, מפלגת הימין החדש שהקימו לאחרונה השרים נפתלי בנט ואיילת שקד השיקה הבוקר (שישי) את קמפיין הבחירות עם הסיסמה "יהודישראלימני". שלטי חוצות עם סיסמה זו נתלתה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. במפלגה ציינו כי החליטו להשיק את הקמפיין "באופן שקט ומעשי בשטח", בשונה משאר המפלגות שלדבריהם "בחרו לעשות זאת בכנסים".

כחלק מההחלטה של בנט לאפשר במפלגה הנהגה משותפת עם שרת המשפטים איילת שקד, על שלטי החוצות התנוססו תמונות של השניים. בימין החדש הסבירו כי הסיסמה נבחרה מפני ש"היא מבטאת את החיבור המדויק והמזוקק של ערכי המפלגה, של ימין אידיאולוגי חזק וערכי המחבר דתיים וחילוניים ביחד".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ח"כ ילין הודיע על פרישתו מיש עתיד: "אמשיך לשרת במקומות אחרים"
אסף זמיר ופעילה חברתית חרדית: גנץ הציג מצטרפים חדשים לרשימתו
בלי חגיגות ובלי כוכבים: חברי מרצ נהרו לקלפיות למרות הסקרים

הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודיישראלימני". אתר רשמי
הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודיישראלימני"/אתר רשמי

עוד הסבירו כי מאחורי הסיסמא עומדת התפיסה במפלגה לפיה הזהויות יהודי, ישראלי וימני "מחויבות להיות מחוברות בקשר הדוק ביניהן", וציינו כי סדר המילים אינו אקראי. לדבריהם, "מרבית בוחרי המפלגה וקהל המצביעים הפוטנציאלי שלה, חילוניים ודתיים כאחד, רואים עצמם קודם כל יהודים ולאחר מכן ישראלים. המילה 'ימני' מבהירה את הקו הפוליטי המובהק של מפלגת הימין החדש - ימין מדיני, ביטחוני, כלכלי, ומשפטי".

השלטים מתנוססים בצומת גהה, בירושלים, בתל אביב, בבית שמש, ברמלה ובעשרות מקומות נוספים. במהלך השבוע הבא יעמדו פעילי המפלגה בעשרות מוקדים נוספים עם דוכני הסברה ויחלקו סטיקרים וחומרי הסברה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מניפים את החיבור בין חלקי העם"

"הימין החדש הביא בשורה אמיתית למדינת ישראל", אמרה שרת המשפטים איילת שקד. "כבר עם הקמתו הוחזרו שלושה-ארבעה מנדטים לגוש הימין. בשנים האחרונות הוכחנו שכשהבוחרים מצביעים ימין הם יכולים לקבל גם מדיניות ימין. 40 שנה הימין בשלטון, ולראשונה המדיניות שבוחריו מבקשים באה לידי ביטוי. היום אנחנו מניפים בגאווה את החיבור בין חלקי העם, לא משנה אם הם דתיים וחילוניים. המפלגה רואה את עצמה כבית לאזרחים הערבים והדרוזים שמאמינים במדינה ורוצים להשתלב בחברה הישראלית".

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
בנט ושקד/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט הוסיף: "אני קודם כל יהודי. אנחנו גאים במילים 'נפש יהודי הומיה', ולא מנסים לטשטש את הזהות שלנו. בקמפיין הזה יש מיליוני אזרחי ישראל שהזהות שלהם מזוקקת לצירוף אחד פשוט. יהודי, ישראלי, ימני - בגאווה! אנחנו מחזירים הביתה רבבות מצביעים שבלית ברירה פנו למפלגות 'פייק מרכז' אבל בפועל הם ימניים אמיתיים והימין החדש הוא הבית שלהם. אנשים שלא מתביישים ביהדות ולא מתביישים בתפיסתם הימנית, והזהות הישראלית שלהם לא מטשטשת אף אחת מהזהויות האחרות. אוהבים את עם ישראל ומדינת ישראל. ככה פשוט".

מפלגת הימין החדש הוקמה על ידי בנט ושקד בסוף חודש דצמבר, זמן קצר לאחר שהכנסת ה-20 פוזרה והממשלה הודיעה על בחירות שיתקיימו בחודש אפריל. השניים טענו כי מפלגתם הקודמת, הבית היהודי, "איבדה את כוח ההשפעה". מאז בנט ושקד הרכיבו את רשימת המועמדים של המפלגה לכנסת ה-21 ואולם בהשוואה למפלגות חדשות, מפלגתם הציגה עד כה את מספר המועמדים הנמוך ביותר.

בשבוע שעבר הצטרפה למפלגה אלונה ברקת, בעלי קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. ברקת קיבלה הבטחה למקום השלישי ברשימה, ואל המפלגה הצטרפו קודם לכן אל"מ (מיל') מתן כהנא, העיתונאית קרוליין גליק והפעילה החברתית שירלי פינטו, ובנוסף אליהם ח"כ שולי מועלם-רפאלי שהתפצלה יחד שקד ובנט ממפלגתם הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully