וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביש עתיד מבהירים: "יש מגעים עם גנץ, אך מחכים לתשובות בנושאי ליבה"

16.2.2019 / 13:59

חמישה ימים לסגירת הרשימות, והמגעים בין לפיד לגנץ טרם הבשילו לאיחוד שעשוי להציב את השניים בראש מפלגה בת 36 מנדטים. "אנחנו באים בנפש חפצה, אבל עד עכשיו לא קיבלנו תשובות לשאלות", אמר ח"כ שלח. "לא יהיה חיבור בלי תשובות ברורות", הבהיר ח"כ מאיר כהן

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח אמר היום (שבת) כי "יש שיחות ומגעים ישירים בין יאיר לפיד לבין בני גנץ. אנחנו באים לעניין הזה של בחינת האיחוד בידיים נקיות ובנפש חפצה ואנחנו רוצים לבחון אותו באמת וברצינות כדי לראות אם הדבר הזה באמת מביא למימוש האלטרנטיבה השלטונית". באירוע שבתרבות ברעננה אמר שלח כי "האיחוד זה לא רק מי יהיה מקום ראשון ומי שני כפי שמוצג בתקשורת. איחוד זה גם שאלות מהות בנושאי ליבה, ועד עכשיו לא קיבלנו תשובות לשאלות".


החיבור בין גנץ ללפיד עשוי להפוך את המפלגה לזו שתזכה במספר המנדטים הגדול ביותר בבחירות, אך המגעים נמשכים אך לא נראה כי חלה התקדמות והתנאים טרם הבשילו. חמישה ימים לפני סגירת הרשימות ייתכן שהצדים מתחילים כבר במשחק האשמות כדי לגלגל את האחריות על כישלון החיבור לצד השני מכיוון שציבור הבוחרים של המפלגות תומך באיחוד כדי לאפשר מהפך. סלע המחלוקת העיקרי הוא שאלת ההובלה, לפיה גם גנץ וגם לפיד סבורים שהם צריכים להיות במקום הראשון. לפי דיווחים שונים, לפיד הציע לגנץ רוטציה. לפי סקרים שבחנו את איחוד לפיד וגנץ, המהלך עשוי להפוך אותם למפלגה הגדולה עם 36 מנדטים.

ח"כ עפר שלח, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
עפר שלח/ניב אהרונסון

ח"כ מאיר כהן אמר באירוע שבתרבות בגבעת שמואל כי יש עתיד מנהלת מגעים עם חוסן לישראל
"השאלה אם יש הסכמה בנושאים המהותיים. אני אומר לאנשים של גנץ חלקם חברים שלי - אם אתם לא תתנו תשובה ברורה בנושאי המהות לא יוכל להיות חיבור". האלופה במיל' אורנה ברביבאי הציגה קו דומה השתתפה באירוע שבתרבות בקיבוץ יגור ואמרה כי "מנעד הדעות הקוטבי בתוך חוסן לישראל מציב סימני שאלה ונכון לקבל התייחסות על הדרך והעקרונות שלהם טרם חיבור. אני בעד חיבורים שיצרו אלטרנטיבה ראויה לשלטון הקיים. עם זאת, חיבורים זה לא רק עניין של מיקומים ורשימות, אלא בעיקר הסכמה על הדרך".

עוד באותו נושא

מדריך חיבורים

לכתבה המלאה
השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully