וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את גנץ: הציבור יודע להבחין בין מנהיגות לחקיינות

17.2.2019 / 11:10

ראש הממשלה ביקר את יו"ר חוסן לישראל לפני הנאום בנושא איראן שהוא צפוי לשאת בוועידת מינכן. "יש כל מיני טרמפיסטים שרוכבים על הגל, במשך שנים הובלתי בתקיפות את ההתנגדות להסכם המסוכן עם איראן"

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) את יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ לקראת הנאום שהוא עתיד לשאת בוועידת מינכן בנושא איראן. "יש כל מיני טרמפיסטים שרוכבים על הגל אבל הציבור יודע להבחין בים מנהיגות אמיתית לחקיינות חובבנית, בין אלה שמובילים את הטור ואלה שמשתרכים בשולי השיירה".

נתניהו אמר את הדברים לפני ישיבת הממשלה, שכן מדובר בהצהרה פוליטית. הוא אמר כי "במשך שנים הובלתי בתקיפות את ההתנגדות להסכם המסוכן עם איראן, הייתי צריך להתייחס מול כל העולם וגם מול חלק מראשי זרועות הביטחון בארץ. אמרו זה לא נורא, אפשר לראות את חצי הכוס המלאה, אבל אני התעקשתי. ההתעקשות שלי הביא לשינוי היסטורי של פני הדברים.

ישיבת ממשלה 17.2.2019. רוני כנפו
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

גנץ ינאם היום בפני וועידת מינכן לביטחון - באותו הפורום שבו נאם בשנתיים האחרונות ראש הממשלה בנימין נתניהו. נאומו של גנץ יהיה נאומו הראשון שמוקדש לנושא המדיני-ביטחוני מאז שנכנס לפוליטיקה, וגם הפעם הראשונה שבה ינאם באנגלית. גנץ צפוי להתייחס בנאומו לסוגיות אזוריות אסטרטגיות, ובכלל זה לאיום האיראני ולהתבססותה של איראן בסוריה. נתניהו שקל גם הוא תחילה להשתתף בוועידה ורצה להמשיך למינכן אחרי ביקורו בוורשה, אך בסופו של דבר החליט לא להיעדר מהארץ לתקופה כל כך ארוכה במהלך תקופת הבחירות.

לקראת נאומו של גנץ במינכן, גם הליכוד עלה למתקפה עם סרטון שבו הוא מוצג כמי שלכאורה תמך בהסכם הגרעין עם איראן בהתבסס על ציטוט מנאום שנתן ב-2015 בו אמר כי הוא רואה בהסכם את "חצי הכוס המלאה בכך שהוא מרחיק את האיראנים 10-15 שנים מפצצה". יצוין כי זו הייתה גם עמדתם של בכירים בצה"ל ומערכת הביטחון ולא רק של גנץ, וכי באותו נאום גם מתח ביקורת ותקף את הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully