איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019/ראובן קסטרו

"תנו לנו כוח"

25.2.2019 / 9:39

אלונה ברקת ואיילת שקד יצאו למסע שכנועים שהעניק להן תחושה מוכרת: אהבה לראשונה, הערצה לשנייה - אבל הצבעה רק לנתניהו. "זה היה חיבור מהרגע הראשון", סיפרו. מלכת הדרום ומלכת הימין חורשות את ישראל

יום שני, תשע וחצי בבוקר - הפרלמנט של רוז'ה במדרחוב באשקלון התמלא בתושבי העיר הוותיקים. המקום שהפך מזמן למקדש של מפורסמים ופוליטיקאים מצפה לאיילת שקד ואלונה ברקת מ"הימין החדש". השתיים צפויות להיפגש עם מצביעים פוטנציאלים אבל לפני הגעתן המשימה נראית כקשה מתמיד.

"זה לא ביבי", מסביר משה עזיז, תושב העיר מזה 40 שנה. "אני מצביע לליכוד, אז ממה להתרגש?". "למה באת?", שאלנו חזרה, ועזיז הגיב: "באתי לשמוע, שקד היא מאד חזקה ונחמדה, אולי יום אחד היא תהיה בליכוד". פעיל ליכוד אחר עומד בחוץ וצועק לאנשי המפלגה: "אנחנו רק ביבי" ואנשי המפלגה החדשה מנסים לשמור על איפוק וקור רוח. בעיני חלקם, זה אולי נראה כמו מלכודת, אבל כששקד וברקת יוצאות מהרכב במה שאמורה להיות ההופעה הפומבית הראשונה שלהן, זה נראה אחרת לגמרי.

חיבוקים, נשיקות ועשרות תמונות סלפי הן רק חלק ממה שעברו עד שהגיעו לשולחן המיועד. "לאלף גברים אין כוח כמו שיש לך", אומר אחד הפעילים לשקד, "תמשיכי לעשות סדר במערכת המשפט המושחתת". את המפגש פותחת ברקת. נטולת ניסיון פוליטי, היא מצהירה מיד כי מפלגתה החדשה "מתחייבת לעשות הכול כדי שאנשים ירגישו שהם מקבלים הזדמנות שווה". היא מסבירה ש"הדרום זה הבית" ואחרי הדברים הקצרים היא מעבירה את רשות הדיבור לשקד, במה שאולי מסמל יותר מכל את הסיור כולו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
איך בדיוק הולכת רוטציה? הטריק שאולי יביא מהפך
מי שמתחבר עם כהניסטים יאבד את אמריקה

איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019
הפרלמנט של רוז'ה באשקלון. ראובן קסטרו
חיבוקים, נשיקות ועשרות תמונות סלפי. שקד וברקת בפרלמנט של רוז'ה באשקלון/ראובן קסטרו
"אנחנו בעד להסיר את כל החסמים. רוצים לעשות שוויון אמיתי, עשינו את זה בבאר שבע ונעשה את זה בעוד הרבה מקומות. זה הטיקט שאני הולכת להתמקד בו. אני בת הדרום, מבינה את זה וזה חשוב לי"

ברקת אולי היא מלכת הדרום בספורט הישראלי אבל בפוליטיקה יש כוכבים ותיקים ממנה, שקד היא אחת מהן, ולפחות עכשיו זה גם בא לידי ביטוי במפגשים כאלה. "אלונה ואני מתכוונות לחרוש את הדרום ולרתום כמה שיותר אנשים שיצטרפו למסע שלנו", אומרת שקד לפעילים. "אשקלון נמצאת בחזית, בסיטואציה לא פשוטה ואנחנו מקווים לקבל מכם הרבה מנדטים כדי לעזור. אלונה תהיה שרה ואנחנו רוצים שיהיה לה כוח".

גם לשאלות שבאו אחר כך, על "הממשלה שמתקצבת את ערוצי התקשורת שמשדרים נגדה" ועל "משבר הדיור", שקד היא זו שהגיבה. ברקת ישבה לצדה שמעה בקשב את הדו-שיח ועשה רושם כאילו היא לומדת את צעדיה הראשונים מול הקהל שצמא לשמוע פוליטיקה. רק כשאחד מהנוכחים רטן "ששקד ובנט לא חברתיים", אלונה ביקשה להגיב: "אני באה על טיקט שכולו חברתי, אנחנו בעד להסיר את כל החסמים. רוצים לעשות שוויון אמיתי, עשינו את זה בבאר שבע ונעשה את זה בעוד הרבה מקומות. זה הטיקט שאני הולכת להתמקד בו. אני בת הדרום, מבינה את זה וזה חשוב לי".

סטילס, ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון, עריכה: נועה לוי
"אנחנו נמליץ על ביבי אבל מי שרוצה ימין חזק - צריך לתת לנו את הכוח"

השאלה של דוד יפרח, תושב העיר מהנוכחים במפגש, הייתה שאלת הסיום. "ימין זה תמיד טוב", הוא פתח את דבריו. "אנחנו שמחים שאתן פה. את איילת, תיקנת הרבה דברים שסבלנו מהם במשך הרבה שנים. אבל אתם תתמכו בביבי? הדרך שלכם טובה אבל הכי חשוב שתישארו עם נתניהו עד ההרשעה".

שקד הגיבה מיד את מה שהיא רגילה לענות כמעט בכל חוג בית מאז הקימה עם בנט את המפלגה. "אנחנו נמליץ על ביבי אבל מי שרוצה ימין חזק - צריך לתת לנו את הכוח", אבל לתשובה הייתה פחות משמעות. יפרח סימל יותר מכל את רוח המפגש: אוהבים את איילת שקד, מעריצים את אלונה ברקת - אבל מצביעים לנתניהו.

איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"חיבור מהרגע הראשון"/ראובן קסטרו

הסיור של שקד וברקת ממשיך מאשקלון, לקריית גת ומשם לשדרות ובאר שבע, והכל הוכן בקפידה. בפתח הקניון המקומי בקריית גת התברר כי חלק מהנוכחים קיבלו הודעת טקסט שבה התבשרו שעות קודם על הגעתן של שקד וברקת למקום. "אמרתי לאשתי אם הן באות, אני חייב להיות פה. אין סיכוי שאני מפספס", מסביר אחד מהם. אבל למרות התכנון, היה ניתן לספור ממש בקלות את מספר הנוכחים. "השעה 12 בצהריים, אנשים בעבודה, עסוקים. לא כולם יכולים לעצור הכל ולבוא", הסביר אחד מראשי מטה השטח של המפלגה. "אבל תסתכל כמה אהדה מטורפת יש פה".

הזוגיות של נפתלי בנט ואיילת שקד בפוליטיקה הישראלית הוכיחה עצמה עד כה, ואם לשפוט לפי הדינמיקה בין שקד לברקת - גם זו עשויה להיות מוצלחת מאד. "חבר משותף הכיר בינינו", סיפרה שקד וברקת מיהרה למנוע הפללה: "אנחנו לא יכולות להגיד את שמו".

שקד נזכרה בפגישה הראשונה כאילו הייתה זו זוגיות אמיתית. "זה היה חיבור מהרגע הראשון. יצאתי מהפגישה ואמרתי לבנט 'בינגו'". ברקת יושבת לצדה ומהנהנת בהסכמה: "היה כל כך טוב, אמיתי, אנחנו מדברות ומדברים את אותו שיח. זה היה פנטסטי. זו הייתה פגישה שהתארכה והתארכה ואני שמחה שזכיתי".

אלונה ברקת עם הוריה ואיילת שקד, אשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"מאוד אוהבות את עבודת השטח". אלונה ברקת עם הוריה ואיילת שקד/ראובן קסטרו

ברקת רוצה להיות שרה בממשלה הבאה, היא לא מסכימה לומר איזה תיק תרצה ואולי זה בגלל שלא בטוח שתקבל. בנט ושקד יקבלו את שני התפקידים הבכירים הראשונים ותפקיד שלישי תלוי במספר המנדטים שתקבל המפלגה בבחירות הקרובות. גם בתרחיש שבו ברקת תישאר חברת כנסת היא מבטיחה להישאר בפוליטיקה. "אמרתי תמיד שאני רואה עצמי כשליחת ציבור בכל תפקיד", היא אומרת. "כרגע אנחנו צריכים להתמקד להביא כמה שיותר מנדטים וזה כרגע המשימה של כולנו". שקד שוב לא מפספסת את ההזדמנות לפרגן: "אנחנו מסיירות בדרום, אלונה היא חיית שטח. יש לה בסיס מאד חזק ושתינו מאוד אוהבות את עבודת השטח, זה מאוד כיף".

איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019
הפרלמנט של רוז'ה באשקלון. ראובן קסטרו
בפרלמנט של רוז'ה באשקלון/ראובן קסטרו

לסיום, שקד אולי מסכמת את הסיור כולו, כשהיא נשאלת על התמיכה הכמעט גורפת בנתניהו ובליכוד, לעומת האהדה אליה ולחבריה למפלגה. "הלב אומר בנט ושקד אבל הראש אומר ביבי כדי לשמר את השלטון. צריך להסביר לציבור, וזה מה שאנחנו עושים, שהימין יישאר בכל מקרה בשלטון והשאלה היא איזו ממשלה נתניהו יקים. כדי שתהיה כאן ממשלת ימין חזקה - צריכים להצביע לנו".

אלונה ברקת, אשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
ברקת באשקלון/ראובן קסטרו
איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019
הפרלמנט של רוז'ה באשקלון. ראובן קסטרו
ברקת ושקד באשקלון/ראובן קסטרו
איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019
לשכת ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי. ראובן קסטרו
ברקת ושקד בלשכת ראש עיריית קריית גת/ראובן קסטרו

ברקת ושקד עם התומכים באשקלון (צילום: ראובן קסטרו)

איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
איילת שקד ואלונה ברקת, באשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully