וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה של גל הירש והמפלגה עם המועמד האחד: החלה הגשת הרשימות לכנסת

שקד וברקת היו הראשונים להגיש את רשימת "הימין החדש" לוועדת הבחירות המרכזית, ולפחות תשע מפלגות נוספות צפויות לעשות זאת אף הן בהמשך היום. מפלגת "גשר" של לוי-אבקסיס ויתרה על תורה, ברקע המגעים עם מפלגת "חוסן לישראל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

המפלגות החלו הבוקר (רביעי) בהגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית. הראשונים לעשות זאת היו שרת המשפטים איילת שקד ואלונה ברקת, שהגישו לוועדת הבחירות המרכזית את רשימת מפלגת "הימין החדש" לכנסת ה-21, ולפיה, במקום הראשון יוצב השר נפתלי בנט, במקום השני שקד ובמקום השלישי ברקת. בנט הוצב במקום הראשון ויכהן באופן רשמי כיו"ר המפלגה אך המפלגה תונהג באופן משותף יחד עם שקד. נשים מוצבות בכ-50% מהמקומות הריאליים ברשימה.

הרשימה השניה שהגישה את רשימתה היא מפלגת "זהות", של ח"כ לשעבר משה פייגלין. במקום השני ברשימה הוצב ח"כ לשעבר מש"ס הרב חיים אמסלם.

מפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שהייתה אמורה להתייצב הבוקר בפני ועדת הבחירות בכנסת כדי להגיש את רשימתה לכנסת ה-21, ויתרה על מקומה, בעקבות השיחות שעדיין מתנהלות עם מפלגת "חוסן לישראל של בני גנץ לטובת איחוד של שתי המפלגות בבחירות הקרובות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מחר סוגרים את הרשימות: אנשי גנץ ולפיד במגעים אחרונים לאיחוד
ישוריין אחרי גבאי: האלוף במיל' טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה
עם גנץ או בלעדיו: מפלגת אחי ישראלי הודיעה - "נרוץ בבחירות"

הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019
דוד ביטן
היועמש של ועדת הבחירות המרכזית עו"ד דין ליבנה, מנכ"ל הוועדה עו"ד אורלי עדס, יו"ר הועדה השופט חנן מלצר. ראובן קסטרו
ועדת הבחירות המרכזית, הבוקר/ראובן קסטרו

את הרשימה השלישית בפני ועדת הבחירות המרכזית הגישה מפלגת דעם, רשימה ערבית-יהודית, ואחריה הגישה את הרשימה הרביעית מפלגת "מהתחלה" בראשות דוד ארז. מפלגת "מגן", בראשות גל הירש, הייתה המפלגה החמישית שהגישה את רשימתה בפני ועדת הבחירות המרכזית. בהמשך הרשימה של הירש נמצאים איקי אלנר, אשר טישלר, סאל במיל' ראים פלאח, עו"ד אנה פרבר, שמעון קמרי, יעקב פרבר ושירה ג'רג'י. המפלגה השישית היא "כל ישראל אחים ופעולה לישראל" - שתי מפלגות שהתאחדו יחד לריצה משותפת.

הרשימה השביעית שהוגשה היא "ברית עולם" של עופר ליפשיץ. הוא היחיד ברשימה ללא מועמדים נוספים. המפלגה השמינית שהגישה רשימה הייתה ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. אושיית הרשת סמיון גרפמן הגיש את הרשימה התשיעית: מפלגת בט"ח - ביטחון חברתי. "אם אתה רוצה לעשות משהו טוב - תעשה את זה לבד", אמר. המפלגה העשירית שהגישה היום רשימה היא מפלגת "איחוד בני הברית".

לקראת תום זמן ההרשמה הגישו נציגי יהדות התורה את הרשימה לכנסת. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מלצר, אמר להם: "למרות שאתם שומרי מסורת, אתם שוברים פה מסורת ויוצרים תקדים קונסטיטוציוני - פעם ראשונה שאתם לא מגישים בשעה האחרונה של היום האחרון". לאחר מכן נרשמה גם רשימת "כולנו חברים נ נח", בראשות אילן ברונסון.

(עדכון ראשון: 11:55)

עוד באותו נושא

הנהגה יחד של בנט ושקד, 50% נשים: הימין החדש הגישה את רשימתה

לכתבה המלאה
איילת שקד ואלונה ברקת,הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
שקד וברקת, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully