וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס ויהדות התורה לוואלה! NEWS: לא נשב בממשלה עם גנץ ולפיד

21.2.2019 / 11:17

יו"ר ש"ס דרעי אמר בתגובה לחיבור במרכז כי "גם אם היה לגנץ סיכוי להתחבר לממשלת נתניהו - הוא איבד אותו". לדבריו, "גנץ חבר ללפיד שהפך את השנאה ליהדות ולדת לאומנותו וזו סכנה ליהדות". ביהדות התורה אמרו: "כל חיבור אליו מגדיל את הסכנה ליהדות ולציבור החרדי"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

לא נשב בממשלה עם בני גנץ ויאיר לפיד - כך אמרו היום (חמישי) בש"ס וביהדות התורה לאחר ההודעה על חיבור בין חוסן לישראל-תל"ם, יש עתיד והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בבחירות לכנסת ה-21. במענה לשאלת וואלה! NEWS אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי "גם אם היה לגנץ סיכוי להתחבר לממשלה בראשותו של נתניהו, כעת הוא איבד את הסיכוי הזה".

דרעי הסביר כי "גנץ התחיל עם הסיפור של נישואים אזרחיים ושבת והתחבר ללפיד שהפך את השנאה ליהדות ולחרדיות ולדת לאומנותו וזו סכנה ליהדות". לדבריו, "לפיד לאורך כל הקריירה שלו הפך את השנאה לחרדים ולדת כמקצוע והוא וגנץ לא יוכלו להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלה. לכן הממשלה המעשית היא של נתניהו ושלנו. בהם יש סכנה לסטטוס קוו ולמרקם העדין שחיבר את כל העם שלנו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עד שהפוליטיקה תפריד ביניהם: גנץ ולפיד שמו לרגע את האגו בצד
כחלון לרשימת הליכוד וגבאי עם מרצ: קריאות לאיחוד בימין ובשמאל
הליכוד: איחוד לפיד-גנץ - שמאל בתמיכת המפלגות הערביות

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. ראובן קסטרו
"לפיד הפך את השנאה לחרדים ולדת כמקצוע". דרעי/ראובן קסטרו

גם ביהדות התורה אמרו לוואלה! NEWS כי המפלגה לא תשב בממשלה עם גנץ ולפיד היות ו"לפיד הוכיח כישלון טוטאלי בכל היבט, תוך הרס עולם התורה והצביון היהודי". עוד הוסיפו במפלגה בהתייחסות ישירה לחיבור של גנץ ללפיד כי "כל חיבור אליו מגדיל את הסכנה ליהדות ולציבור החרדי".

הזעם במפלגות החרדיות על לפיד החל בממשלה ה-33 שהורכבה ממפלגת הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד. מאז, ביהדות התורה ובש"ס רואים ביו"ר יש עתיד "אויב החרדים" לאור החלטות וחוקים שקידם לטענתם נגד ציבור בוחריהם. בשנתיים האחרונות, גורמים ביהדות התורה ובש"ס ריככו את אמירותיהם נגד לפיד אבל הבהירו כי לא יישבו אתו יחד בשום ממשלה.

סגן השר יעקב ליצמן נחשב לקול המיליטנטי במפלגות החרדיות נגד ח"כ לפיד, ובמסגרת מאבקו הפוליטי בו, הוא מסרב בשנים האחרונות לשוחח אתו או לומר לו שלום במסדרונות הכנסת. לאחרונה, עוד קודם פיזורה של הכנסת, השניים התעמתו בדיונים שהתקיימו במליאה תוך שניכר על שניהם האיבה הפוליטית השוררת ביניהם.

עוד באותו נושא

גנץ ולפיד הודיעו: רצים יחד בבחירות; רוטציה בראשות הממשלה

לכתבה המלאה
משה גפני. ראובן קסטרו
"כל חיבור אל לפיד מגדיל את הסכנה ליהדות ולציבור החרדי". ח"כ גפני/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully