וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לקראת החלטת היועמ"ש על נתניהו: "יש שמים וארץ לפני ואחרי שימוע"

בריאיון באולפן וואלה! NEWS הדגיש שר האוצר כי הוא וראש הממשלה מסכימים כי "לא יוכל להיות בבוקר בבית משפט ובערב בקבינט". לדבריו, הוא אינו שולל המלצה על גנץ לאחר שיביע את עמדותיו, ומאמין שמצבו בסקרים ישתנה: "נחזור לכוח שלנו"

סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: אביב אירגז

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) להודעה הצפויה על כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל האפשרות שימליץ עליו להמשיך בתפקידו לאחר הבחירות. בריאיון באולפן וואלה! NEWS אמר כחלון כי קיים הבדל מהותי בין כתב אישום לפני השימוע לאחריו. "יש שמים וארץ בין לפני ואחרי שימוע. אם הוא מחכה לשימוע, סימן שהוא לא הכריע, אז מי אני שאכריע. אלה שאלות היפותטיות, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום".

"מרגע שהיועמ"ש יחליט, תהיה בעיה לראש הממשלה לכהן, גם הוא לא אמר שהוא יכהן אחרי כתב אישום. הוא נאבק שלא יוגש כתב אישום מהנימוקים שלו", אמר. "הוא אומר שאנחנו יודעים מה התביעה אומרת, אך ההגנה אנחנו לא יודעים מה היא אומרת, כי אין לו את האפשרות. באופן עקרוני, גם אני וגם הוא, אף אחד מאיתנו לא חושב שבבוקר הוא יכול להיות בבית המשפט ובערב בקבינט. יש מוסדות, יש יועמ"ש שאני סומך עליו, הוא איש הגון, מקצועי וישר. שהוא יקבל את ההחלטות ואנחנו נתייחס בהתאם. אלה שאלות היפותטיות ואני לא נוהג לענות עליהן, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום, הוא גם לא אומר את זה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כולם מדברים על שלום: המילה שנתניהו יעדיף להשאיר מחוץ לקמפיין
"בסוף נתניהו ישאב לנו קולות": כחלון יוצא לקרב על עתידו הפוליטי
"תנו לנו כוח": מלכת הדרום ומלכת הימין חורשות את ישראל

ראיון של משה כחלון לאולפן וואלה!NEWS 
25 בפברואר 2019 (חיצונית). ראובן קסטרו
"אם אתה רוצה להוביל אונייה אמיתית, אתה חייב לומר מה העמדות". כחלון, היום/ראובן קסטרו
אני לא יודע מה גנץ אומר ומה האג'נדה שלו, ואם היא תואמת לשלי. אם לא - אני לא אהיה איתו".

בהתייחסו להמלצה על נתניהו או גנץ, אמר כחלון כי הוא עדיין אינו יודע מהן עמדותיה של מפלגת כחול לבן והעומדים בראשה, ועל כן אינו יכול לפסול כל אחת מהאפשרויות. "אני לא יודע מה גנץ אומר ומה האג'נדה שלו, ואם האג'נדה שלו תואמת לשלי", הסביר. "אם לא - אני לא אהיה איתו. אני לא מסוגל להגיד מה, קודם שהוא יגיד מה הוא, ואז אני אראה. אם אתה רוצה להוביל אונייה אמיתית, חייבים להגיד מה העמדות. כשהוא יגיד - אשמח להגיב פעם נוספת ולהתייחס. עם נתניהו, אני יודע מה תפיסת העולם שלו. עבדנו יחד ארבע שנים, היו לנו עליות ומורדות ואני לא פעם איימתי לפרק את הממשלה על דברים ערכיים ומוסריים. אבל בסוף הבאנו הישגים לכלכלה הישראלית, לכן נוח לי יותר להגיד שאני יכול להיות שם, לגבי גנץ אני עדיין לא יודע".

לדברי כחלון, הוא אינו מתייחס לאופיים של המועמדים העיקריים לראשות הממשלה, ולא מתכוון לעשות זאת. "אני לא אתייחס לא לאופי של גנץ ולא לאופי של ביבי. מעולם לא התייחסתי, אני 20 שנים במערכת, אני לא מתכוון לשנות את דרכי. אני נכנסתי לפוליטיקה בסיבוב השני בשביל הנושאים החברתיים, לא כדי לרכל ולא כדי לפרש אף אחד. בוא ניתן קרדיט לציבור, הוא מכיר את כולם, הוא יודע מי חובב קוקטיילים, הוא יודע מי מדבר ומי שותק, מי מסתיר עמדות ומי מבליט עמדות, למי יש דרך ולמי אין - בוא ניתן לו להחליט, למה צריך אותי?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון בטקס ההכרזה על נגיד בנק ישראל. רויטרס
"אף אחד מאיתנו לא חושב שבבוקר הוא יכול להיות בבית המשפט ובערב בקבינט". כחלון ונתניהו/רויטרס

בנוסף, דיבר כחלון גם על מצבה של מפלגת כולנו בסקרים. לדבריו, "אנחנו לא הגענו לסוף התהליך, אין לי ספק שנחזור לכוח שלנו. הציבור יודע מי עשה עבורו ומי עשה עבור עצמו. אנחנו היחידים שקיימנו כמעט את כל המצע שלנו: מפנסיות, ביטוח, תוספת שכר לחיילים, חופשת לידה, חיסכון לכל ילד - זה דבר שלא קיים. לכן אני בטוח שנקבל את המנדטים בחזרה".

הוא הוסיף כי "אין ספק שזה בעוכרינו שזה התחלק לשני גושים גדולים, אבל בסוף אף אחד מהם לא מתעסק עם החיים שלנו, אף אחד לא מתעסק עם האזרח. יש פה מלחמה עבור האזרח - אני נלחם במחירי הטבק ובסוף בית המשפט העליון כופה עליי בלחץ של הטייקונים וכוחות כלכליים להעלות את המחירים, ומאיים עליי בביזיון בית המשפט, כי לא הסכמתי. ולא סתם לא הסכמתי לחתום, אין שום הצדקה כי כמות המעשנים לא עלתה, הלוביסטים של בעלי חברות הסיגריות לחצו לחץ מאסיבי גם על התקשורת וגם על בית המשפט ונאלצתי לעשות. זו אחת הדוגמאות למלחמה היומיומית שלנו. גנץ וביבי לא מדברים על מחירי הטבק, על הדיור לצעירים, לא על החיים שלנו. יש פה קבוצה שמעניין אותה החיים, מה יקרה עם הילדים, מה עם הדיור, זה לא מעניין לא את ביבי ולא את גנץ".

שר האוצר משה כחלון בראיון לאולפן וואלה, 25 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"לא מעניין את ביבי או גנץ". כחלון/ראובן קסטרו

בהתייחסו להחלטה לרוץ לבד, ללא חיבורים עם מפלגות נוספות, אפשרות שאליה התייחס בעבר ואף אמר כי הגיעו אליו הצעות רבות, אמר: "הצלחתי להגיע להישגים בגלל שהייתי לבד, אם הייתי חלק ממפלגה לא יכולתי. הייתי שם, לא עשו את זה לפניי. אם אין לך כוח פוליטי אתה לא יכול לעשות. לא הסכמתי להיכנס לממשלה הקודמת בלי התנאים שהצבתי. יכולתי להיות מקום 2 אצל כולם, לקבל 6-7 מקומות, אבל הייתי בוגד בדרך שאני מאמין בה ולא יכולתי להשיג הישגים".

שר האוצר משה כחלון בראיון לאולפן וואלה, 25 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
כחלון באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

שר האוצר התייחס בנוסף לביקורת נגד מערכת המשפט, וציין כי "כל גוף במדינת ישראל במדינה דמוקרטית חשוף לביקורת, זה יכול להיות בית המשפט העליון, הפרקליטות, התקשורת, אנחנו כל היום מבקרים אחד את השני". לדבריו, "את הדברים שחשבנו שהם סכנה לדמוקרטיה עצרנו, דברים שחשבנו שניתן לעשות - עשינו. תמכנו בפסקת ההתגברות על המסתננים, כדי למגר את התופעה בדרום תל אביב. כל דבר צריך להיות ענייני, אין החלטה קטגורית". הוא ציין את הפסיקה בנושא הטבק, שבה לדעתו טעה בית המשפט. "הוא לא פסק נגדי, אלא נגד הציבור. אני נגד עישון אבל לא צריך להעלות את המחיר על הטבק. זה עוול לצעירים שמשלמים משהו שהם לא צריכים לשלם. שלוש שנים נמנעתי מלהעלות את המחיר, נאבקתי ולפני שבוע הודיעו לי שיאשימו אותו בביזיון ולא נותרה לי ברירה, וחתמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully