וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חלפו 3 שנים כנדרש": האם ייפסל שיבוצו של טל רוסו בעבודה?

ועדת הבחירות פנתה למפלגה בטענה כי לא הסתיימה תקופת הצינון הנדרשת של אלוף (מיל') רוסו, זאת משום ששירת במילואים בתנאי קבע עד למאי 2017. העבודה: "בטוחים שהדברים יובהרו". במקביל, ביקשו בוועדת הבחירות את תגובת הליכוד בנוגע לכשירותו של פנחס עידן להתמודד ברשימה

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

ועדת הבחירות פנתה הערב (שני) למפלגת העבודה בנוגע לשיבוצו של אלוף (מיל') טל רוסו ברשימה. בפנייה, שהופנתה גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נכתב כי רוסו שירת כמפקד פיקוד העומק, במילואים בתנאי קבע, עד ה-10.5.17, וכי "לכאורה מתום שירותו הנ"ל לא חלפו שלוש שנים כנדרש בפסיקה", נכתב בפנייה. בוועדה הורו למפלגה להסביר את העניין עד לתחילת השבוע הבא.

פניית הוועדה, עליה חתום השופט חנן מלצר העומד בראשה, התבססה על הוראת "היום הקובע" בחוק הבחירות לכנסת שתוקן ב-2007. על פי אותו תיקון, הוגדלה תקופת הצינון הקבועה לבכירי מערכת הביטחון מחצי שנה לשלוש שנים מיום תום כהונתם ועד יום הבחירות.

בחירות 2018 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"
ישוריין אחרי גבאי: האלוף במיל' טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה
תוצאות סופיות בפריימריז בעבודה: שמולי ושפיר בראש, כבל בחוץ

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
המפלגה תידרש להסביר. רוסו ביום הצטרפותו למפלגה/ראובן קסטרו

לפני חמישה ימים הציג יו"ר מפלגת העבודה את רוסו, לאחר שהודיע כי שיבץ אותו במקום השני ברשימה, המשורין ליו"ר המפלגה. "לאורך כל הדרך אמרתי שנביא את האנשים הטובים למפלגת העבודה", אמר. "אני גאה ושמח להציג חיזוק משמעותי - האלוף במיל' טל רוסו".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "אלוף (מיל') טל רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט. רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים הוא לוחם עתיר זכויות. אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בקשה לפסול את טל רוסו מהתמודדות בבחירות בגלל העדר תקופת צינון, 25 בפברואר 2019. צילום מסך
פניית ועדת הבחירות למפלגת העבודה בעניינו של טל רוסו/צילום מסך

מפקדת העומק, שבראשה עמד רוסו כקצין מילואים, מרכזת ומתכננת את פעולות צה"ל בעומק שטח האויב בשגרה ובחירום, זאת משום שפעילות מסוג זה מחייבת שילוב ותיאום בין זרועות חילות ויחידות שונות באוויר בים וביבשה. מפקד העומק הוא חבר פורום המטה הכללי, ובמקרה של רוסו, התפקיד התבצע במילואים.

"הסבירו את מועמדות עידן"

במקביל ביקשו בוועדת הבחירות את התגובת הליכוד בנוגע לכשירותו של פנחס עידן להתמודד ברשימה. על פי החוק, "עובד המדינה שדרגתו היא אחת מארבע הדרגות העליונות בכל סולם דירוג" לא יכול להיות מועמד לכנסת. לפי המכתב ששלחו אנשי הוועדה, עידן שהיה יו"ר ועד רשות שדות התעופה, דורג ברמה הגבוהה ביותר (30) בסולם של הרשות, ובחודש שעבר הורד לבקשתו בארבע דרגות.

אנשי ועדת הבחירות קבעו כי "לנוכח שינוי זה בדרגה, שנעשה לכאורה לצורך הגשת המועמדות", נדרשת עמדת הליכוד והיועץ המשפטי לממשלה בנושא בנושא.

פנחס עידן. רועי אזולאי,
"נדרשת עמדת הליכוד". פנחס עידן/רועי אזולאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully