וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קורא לטראמפ: "פרסם את פרטי תכנית השלום לפני הבחירות"

27.2.2019 / 11:12

אחרי העימות עם הליכוד, יו"ר הימין החדש פנה בוועידה בת"א לנשיא ארה"ב ואמר כי אין ספק שהוא חבר של ישראל, אך "חברים לא שומרים סודות". על תכנית השלום שמיועדת להתפרסם אחרי הבחירות אמר: "כולם מתכננים מדינה פלסטינים מעל ראשנו, זו זכותנו לדעת ולהחליט"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

יו"ר הימין החדש ושר החינוך נפתלי בנט קרא היום (רביעי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרסם את פרטי תכנית השלום לפני הבחירות. "הנח את התכנית על השולחן עכשיו ותן לנו להחליט על גורלנו", אמר בנט בוועידת השלטון המקומי במרכז הירידים בתל אביב. הוא הוסיף בפנייה לטראמפ באנגלית: "Let my people know".

בנט אמר כי אין ספק שטראמפ הוא חבר אמת של ישראל, אך "חברם לא שומרים סודות אחד מהשני". הוא הזהיר כי "כולם מתכננים את המדינה הפלסטינית מעל ראשנו - האמריקנים, הנסיך הסעודי, הפלסטינים, המלך הירדני, נשיא טורקיה ארדואן - חוץ מאיתנו, עם ישראל. מהי עסקת המאה? למה היא מוסתרת מפנינו? אלו החיים שלנו, זו הארץ שלנו, זה העתיד שלנו, וזו הזכות שלנו לדעת ולהחליט".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
קרבות בנגמ"ש: עימות חריף בין הימין החדש והליכוד בעקבות דברי קושנר
כחלון: "אם תכנית טראמפ תלויה בפלסטינים - זה לא יקרה"

מסע"ת של הימין החדש - הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה, בית העיתונאים, תל אביב  7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"זו הארץ שלנו, וזו הזכות שלנו לדעת ולהחליט". בנט/ראובן קסטרו

דבריו של בנט מגיעים אחרי העימות החריף בינו לבין הליכוד השבוע, אחרי שהאשים את נתניהו בכך ש"האמריקנים ידחפו לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר". בליכוד האשימו אותו בתגובה בירי בתוך בנגמ"ש וב"האשמות שווא נגד במטרה למשוך קולות מהליכוד, דבר שיביא לעליית ממשלת השמאל של לפיד-גנץ".

עוד באותו נושא

שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ

לכתבה המלאה

שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הבית הלבן מתכנן לפרסם את התוכנית אחרי הבחירות, אך לפני הרכבת הממשלה הבאה, מתוך כוונה מודעת להשפיע על הרכב הקואליציה בישראל.

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, הסביר ביום שני על עיקרי תכנית השלום בריאיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית. לדבריו, התוכנית תוצג בקרוב ותכלול חלק פתרון הקבע לצד הזדמנויות כלכליות חדשות עבור שני הצדדים. קושנר הוסיף כי "אנחנו רוצים לראות את רצועת עזה והגדה המערבית מאוחדות תחת הנהגה אחת". בריאיון, שהתקיים על רקע ביקורו באזור יחד עם שליחיו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט ובריאן הוק, אמר קושנר בין היתר כי "הצד המדיני של התוכנית מפורט מאוד ומתרכז בשרטוט גבולות" ש"יבטיחו זרימה חופשית של סחורות ואנשים".

ג'ארד קושנר דולנד טראמפ. GettyImages
התכנית צפויה להתפרסם אחרי הבחירות, אך לפני הרכבת הממשלה. קושנר עם טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully