וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט: נתניהו יואשם בשוחד בכפוף לשימוע

אחרי חקירות שנמשכו כשנתיים, מנדלבליט הכריע כי ראש הממשלה יואשם בשוחד בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - ובהפרת אמונים בתיק 1000 ובתיק 2000. כתבי אישום יוגשו גם נגד מוזס והזוג אלוביץ'. הליכוד: "רדיפה פוליטית ומסע ציד"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

הכרעת היועמ"ש - עדכונים אחרונים:

- תיקים 1000 ו-2000: נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים
- תיק 4000: נתניהו יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים
- שאול ואיריס אלוביץ' יואשמו בשוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה
- זאב רובינשטיין יואשם בסיוע לשוחד; נוני מוזס יואשם בהצעת שוחד
- נסגרו התיקים נגד מילצ'ן, כבל, שרה נתניהו ויאיר נתניהו
- הליכוד: "רדיפה פוליטית ומסע ציד"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (חמישי) להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - ובגין מרמה והפרת אמונים בתיק 2000 ובתיק 1000. נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 ממעונו בירושלים.

בנוסף לכך, הוחלט לשקול להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. נגד אלוביץ' הוחלט לשקול להגיש כתב אישום גם בעבירת הלבנת הון ודווח במטרה להטעות משקיע סביר. זאב רובינשטיין, מקורבם של הזוג נתניהו, יואשם בסיוע למתן שוחד ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס יואשם בהצעת שוחד.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש הכריע: נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים | כתב החשדות
הליכוד על הכרעת היועמ"ש: "איש לא מופתע ממכבש הלחצים שהופעל"
תיק 1000: נתניהו קיבל טובות הנאה ממילצ'ן ופאקר בשווי מאות אלפי שקלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. רויטרס, רויטרס
יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בכפוף לשימוע. נתניהו/רויטרס, רויטרס

במקביל, הוחלט לסגור את התיק נגד איש העסקים ארנון מילצ'ן החשוד בתיק 1000 ונגד ח"כ איתן כבל (העבודה) החשוד בתיק 2000. אשר לתיק 4000, הוחלט לסגור את התיק נגד שרה ויאיר נתניהו. נגד שרה נתניהו הוחלט לסגור את גם את תיק 4001.

לקריאת המסמך המלא של החלטת היועמ"ש.

הליכוד: "מסע ציד"

בליכוד אמרו כי ההחלטה הייתה צפויה ומפלגות הימין אמרו כי הן ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה אחרי הבחירות מאחר שעומדת לו חזקת החפות. באופוזיציה, מנגד, אמרו כי נתניהו אינו כשיר עוד להתמודד בבחירות. לפי הודעת הליכוד, "איש לא מופתע" מהודעתו של מנדלבליט שהגיעה אחרי "שלוש שנים של מכבשל חצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר - גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות".

עוד אמרו במפלגת השלטון כי מדובר ב"רדיפה פוליטית" וב"מסע ציד" ושארבעה תיקי השוחד שניסו להדביק לו - קרסו. "גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין", נמסר.

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הודיע על החלטתו אחרי חקירות שנמשכו כשנתיים. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בליכוד הוסיפו כי "פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה כי "החל מרגע עצוב זה נתניהו נלחם על חייו האישיים, אינו מסוגל להילחם על חייהם של אזרחי המדינה, אינו כשיר להיות ראש ממשלה, ואינו כשיר אף להתמודד בבחירות. אני קוראת לנתניהו: אם אתה פטריוט האוהב את המדינה, לך ונקה את עצמך בלי לגרור אתך מדינה שלמה כבת ערובה".

תיק 1000: "קשר שהעמיד אותך ניגוד עניינים חריף ומתמשך"

פרשה 1000 עוסקת בקשרים שבין מר נתניהו לבין אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, אשר כללו על פי החשד קבלת טובות הנאה שונות, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף, בהיקף ניכר ובשווי כספי גבוה, תוך נקיטת פעולות שונות מצד נתניהו, במילוי תפקידו, לטובת מילצ'ן, עימו היה בקשרי חברות. על פי כתב החשדות, החל משנת 1999 קיים נתניהו "בעל זיקות שונות, שהעמיד אותך בניגוד עניינים חריף ומתמשך". מאוקטובר 2011 ועד 2016 התקיימה, לצד מערכת היחסים האישית, "קיבלת טובות הנאה שונות, לעתים כמענה לבקשתך, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף ובהיקף כספי ניכר", וזאת בזיקה לתפקידו של נתניהו כראש הממשלה.

באשר לפאקר נכתב כי "בשנים 2014-2016 פאקר נתן לך טובות הנאה באופן רציף ובהיקף ניכר. טובות ההנאה ניתנו לך בזיקה לתפקידיך הציבוריים ולמעמדך כראש הממשלה".

גיף תיק 1000. עיבוד תמונה
גיף תיק 1000/עיבוד תמונה

על פי כתב החשדות, נתניהו פעל באותה תקופה בשלושה מקרים לטובת מילצ'ן, תוך שהוא "מצוי בניגוד עניינים חריף" בין מחויבותו האישית למילצ'ן לבין מחויבותו לציבור: הוא פעל מול גורמי ממשל בארצות הברית כדי שיתנו למילצ'ן ויזה; הוא פנה לשר האוצר דאז יאיר לפיד כדי להאריך פטור מדיווח ותשלום מס ממנו נהנה מילצ'ן; והוא הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לסייע למילצ'ן בענייני רגולציה הנוגעים למיזוג בין רשת לקשת - בהקשר של השקעה שאותה בחן מילצ'ן באותו זמן.

פירוט היקף טובות ההנאה מפאקר ומילצ'ן. עיבוד תמונה
פירוט היקף טובות ההנאה מפאקר ומילצ'ן/עיבוד תמונה

תיק 2000: "כל אחד מכם החזיק באינטרס שהיה בכוחו של האחר לקדם"

פרשה 2000 עוסקת במפגשים שקיימו מר נתניהו ואיש העסקים ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, במסגרתם נדונו שינוי הסיקור לטובת נתניהו, וקידום הצעת חוק אשר תצמצם את פגיעת עיתון "ישראל היום" במוזס. כתב החשדות של החשוד בנימין נתניהו כי "לאורך השנים שררה לבין מוזס יריבות עמוקה. לצד זאת, כל אחד מכם החזיק באינטרס שהיה בכוחו של האחר לקדם: אתה חפצת לשפר את הסיקור שלך ושל משפחתך בקבוצת ידיעות אחרונות, במיוחד בתקופה של מערכת הבחירות, וידעת שלמוזס השפעה מהותית על התכנים בידיעות אחרונות וב-ynet. מוזס רצה להביא להטלת מגבלות על 'ישראל היום' על מנת להיטיב עמו כלכלית באופן משמעותי".

כתב החשדות מתייחס לאחת הפגישות שהתקיימה בדצמבר 2014: "למרות שלא ביקשת ולא התנית שוחד, הרי שלא סירבת להצעתו של מוזס, אלא המשכת לנהל עמו שיחה ארוכה ומפורטת על מרכיבי הצעת השוחד שהביא בפניך. בסוף פגישה זו הצגת בפני מוזס כוונה לבחון את התכנות העברת החוק בתקופת הבחירות".

!!!!לשימוש אך ורק שהיעומ"ש מפרסם את ההמצלות!!! 
אינפו - תיק 2000. אתר רשמי
!!!!לשימוש אך ורק שהיעומ"ש מפרסם את ההמצלות!!! אינפו - תיק 2000/אתר רשמי

החשד לא מסתיים באותה פגישה עם מוזס. לאחריה, נכתב, ערך נתניהו בירור עם יו"ר הקואליציה דאז זאב אלקין, ועם יו"ר ועדת הכנסת דאז יריב לוין, כדי לבחון את האפשרות לקדם את החקיקה שתגביל את ישראל היום בתקופת בחירות. "הגם שלא נענית להצעת השוחד", נכתב. "עשית את הפעולות המפורטות לעיל, על מנת לגרום למוזס להשפיע על אופן סיקורך בכלי התקשורת בקבוצת 'ידיעות אחרונות' ולהימנע מפרסומים שליליים שיפגעו בך או במשפחתך, למצער כל עוד השיחות ביניכם נמשכות".

תיק 4000: עסקת "תן וקח" שהיטיבה באופן חריג את הסיקור בוואלה! NEWS

פרשה 4000 עניינה עסקת "תן וקח" שנרקמה על פי החשד בין מר נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ', אשר היטה באופן חריג את הסיקור באתר וואלה! NEWS שבשליטתו לטובת נתניהו, וזה בתמורה היטיב עמו ועם עסקיו תוך ניצול כוחו השלטוני. בכתב החשדות נכתב בין עד ינואר 2017 ניהל נתניהו את תחום התקשורת "באופן ריכוזי, נהגת לאשר ואף לנסח בעצמך חלק מההודעות שהופצו לכלי התקשורת". עוד נכתב כי "שיפור הסיקור התקשורתי ואיתור אמצעים להפצת מסריך היו אינטרסים משמעותיים מאוד עבורך".

באותו הזמן, כפי שמתואר בכתב החשדות, "היו מונחים על הפרק אינטרסים עסקיים ורגולטורים משמעותיים ביותר עבור אלוביץ' כבעל השליטה בבזק". מהראיות שנאספו בחקירה עלה כי "מר אלוביץ' נתן למר נתניהו את טובות ההנאה האמורות מתוך ציפייה והבנה הדדית, כי בשים לב לכוחו, מעמדו וסמכויותיו, יוכל מר נתניהו לקדם נושאים שיניבו למר אלוביץ' תועלת עסקית וכלכלית עצומה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הודעתו של מנדלבליט, לנתניהו ניתן פרק זמן, בדרך כלל 30 ימים, כדי להודיע אם הוא מעוניין בשימוע, שבו יוכל לנסות לשכנע את מנדלבליט לשנות את החלטתו ולא להגיש כתב אישום. בתקופה האחרונה ניסו סנגורי נתניהו - עורכי הדין נבות טל צור, טל שפירא ועמית חדד - למנוע מהחלטת היועמ"ש להתפרסם לפני הבחירות. מוקדם יותר עתרה מפלגת הליכוד לבג"ץ נגד פרסום ההחלטה, בטענה שמדובר ב"התערבות בוטה של השמאל במטרה להפיל את הימין", אך בית המשפט העליון דחה זאת על הסף.

פרקליטי הזוג אלוביץ': "נשקול המשך צעדינו"

פרקליטיהם של שאול ואיריס אלוביץ', ז'ק חן, מיכל רוזן-עוזר, נועה פירר ותאיר בן שושן ממשרד חן, יערי, רוזן-עוזר ושות', מסרו: "קיבלנו את הודעת הזימון לשימוע, נלמד אותה ואת מלוא חומר החקירה ונשקול את המשך צעדינו. אנו משוכנעים שלא נפל פגם בהתנהלותם של שאול ואיריס אלוביץ".

ציר זמנים תיקי נתניהו - 28 פברואר 2019. עיבוד תמונה
ציר זמנים תיקי נתניהו - 28 פברואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully