וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכרעת היועמ"ש: כחול לבן מתחזקת, גוש הימין נחלש

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע, סקרי בחירות מנבאים עלייה במספר המנדטים למפלגת כחול לבן בראשות גנץ. היחלשות גוש הימין תאפשר לכחול לבן להקים גוש חוסם בסיוע מרצ והמפלגות הערביות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

שינויים במפת הגושים - עיקר העדכונים:

- סקר תאגיד השידור "כאן": כחול לבן - 37 מנדטים, הליכוד - 29
- סקר חדשות 13: כחול לבן - 36 מנדטים, הליכוד - 30
- על פי הסקרים, ישראל ביתנו יורדת אל מתחת לאחוז החסימה
- הסקרים מנבאים היחלשות לגוש הימין, על פני התחזקות לגוש השמאל, תוך הישענות על המפלגות הערביות

הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לחקירות ראש הממשלה נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000 מובילה לשינויים בגושים המסתמנים בכנסת לאחר הבחירות - כך עולה משני סקרים שפורסמו הערב (שישי)על ידי חדשות 13 ותאגיד השידור הישראלי "כאן". שני הסקרים שנערכו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע, מנבאים את אובדן שליטת גוש הימין בכנסת לטובת גוש שמאל בראשותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

על פי הסקר שפורסם ב"כאן", כחול לבן זוכה ל-37 מנדטים בעוד שהליכוד ל-29. הימין החדש והיהדות התורה ב-7. חד"ש-תע"ל - 7 מנדטים, העבודה, ש"ס ומרצ - 6 לכל אחת מהמפלגות. כולנו, איחוד מפלגות הימין ורע"מ-בל"ד - 5 כל אחת. ישראל ביתנו, גשר וזהות לא עוברות את אחוז החסימה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הקלפים מתערבבים מחדש: המאבק של נתניהו על חפותו מתחיל בקלפי
משחק הבחירות: מתלבטים? בוא לגלות למי להצביע
בחירות 2019 | מרכז הסקרים של וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה אחרי הודעה על כתב אישום נגדו, 28 בפברואר 2019. רויטרס
היחלשות לגוש הימין. נתניהו, אתמול/רויטרס

הסקר שפורסם בחדשות 13 מנבא פער מצומצם יותר בין כחול לבן - 36 מנדטים, לליכוד - שמטפס מאז הסקר הקודם שפורסם בערוץ ל-30 מנדטים. כמו כן, סקר זה מנבא כי איחוד חד"ש-תעל יהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה מקבלות 7 כל אחת. ש"ס, העבודה, מרצ - 6, הימין החדש - 5, כולנו ואיחוד רעם-בל"ד -4. גם כאן, ישראל ביתנו וגשר לא עוברות את אחוז החסימה.

שני הסקרים משרטטים תמונות מצב דומה בנוגע לגושים המסתמנים בכנסת. ירידתה של ישראל ביתנו אל מתחת לאחוז החסימה פוגעת משמעותית ביכולתו של נתניהו להקים קואליציית ימין, מה שמוביל להתחזקותו גוש בהובלת גנץ, זאת בצירוף תמיכת המפלגות הערביות. על פי סקר כאן, גוש הימין קטן ל-59 מושבים, ואילו כחול לבן בצירוף מרצ והמפלגות הערביות מגיע ל-61. תמונה דומה עולה גם מסקר חדשות 13.

פתיחת קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, בית סוקולוב, 20 בינואר 2019. ראובן קסטרו
הירידה מובילה להיחלשות הגוש. ליברמן/ראובן קסטרו

תמונת המצב העולה בנוגע לגוש הימין, באה לאחר שמרבית המפלגות המזוהות עמו הביעו תמיכה בבנימין נתניהו. כך למשל באיחוד מפלגות הימין הודיעו כי יישבו בממשלתו של נתניהו גם אם יוגש נגדו כתב אישום, בדומה לש"ס ויהדות התורה שפרסמו הצהרות דומות. בישראל ביתנו הודיעו אתמול כי אין מניעה מבחינתם עם התמודדותו של נתניהו בבחירות לאור החלטות היועמ"ש, ובימין החדש שבו על תמיכתם - אם כי באופן מעט מסוייג - והודיעו כי ימתינו לשימוע הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully