וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכנה את גנץ "צנון" - ולוחץ יד לסער: נתניהו משיק את הקמפיין

ראש הממשלה חזר על האשמותיו נגד לפיד וגנץ בהקמת גוש חוסם יחד עם המפלגות הערביות. הוא אף תקף את התקשורת, בצל החלטת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לחשדות נגדו. כחול לבן: "נתניהו ממשיך להסית". בפתח הכנס: לחיצת יד פומבית ראשונה בין נתניהו לסער

צילום: יותם רונן

נאום נתניהו בכנס הליכוד - כל העדכונים:

- נתניהו עקץ את גנץ: "מדבר מהלב, לא כמו צנון"
- רה"מ: "לפיד וגנץ חובשי מסיכות. אם זה מדבר כמו שמאל, זה שמאל"
- במהלך הנאום, נתניהו תקף את התקשורת, בצל החלטת היועמ"ש
- יו"ר ועדת הבחירות: נאום נתניהו ישודר בעיכוב של 10 דקות מחשש לתעמולה
- בפתח הכנס: נתניהו וסער לחצו ידיים

36 יום לבחירות, הליכוד ערך הערב (שני) אירוע בחירות ראשון בו הוצגה לראשונה רשימת הליכוד לכנסת הבאה. במוקד הכנס שהתקיים בכפר המכביה עמד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך תשומת לב נכבדת הוקדשה לדינמיקה בינו ובין יריבו גדעון סער, שלחצו ידיים עם כניסתו של נתניהו לאולם. "יאללה, הגיע הזמן לשלב ידיים ולעבוד ביחד לניצחון הליכוד", אמר נתניהו.

בפתח נאומו ביקש נתניהו להודות לאנשי המפלגה ופעיליה. "תודה על אינספור גילויי תמיכה", אמר נתניהו. "הכוח שלנו, הכוח של התנועה שלנו - כל כך אמיתי והוא בא מכם, מהנבחרת הטובה ביותר במדינת ישראל, שיושבת כאן", אמר והצביע לעבר חברי הרשימה. נתניהו גם הזכיר את ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ, שנעדר מהכנס בשל מות אמו, ואף ביקש לשלוח את תנחומיו.

בהמשך נתניהו עקץ את יו"ר כחול לבן בני גנץ - אם כי באופן עקיף. "פה אין תסריטים, פרוטוקולים, אתם יודעים למה? כי אתם, אנחנו, איך אומרים לי - אני מדבר מהלב. אני לא מדבר באיזה תסריט שהכניסו לי לפה, כמו צנון". לאחר מכן אף מנה את הישגיו בתחומים השונים, בדגש על התחום המדיני. "נפגשתי עם ידידי הנשיא פוטין, מנהיגי העולם בבייג'ינג, בטוקיו, בניו דלהי, צ'אד ועומאן". נתניהו אף מנה את אפגניסטן, אולם לאחר מכן צייץ בטוויטר כי התבלבל והתכוון לאזרבייג'אן. "ההישגים הכבירים שלנו הבאיו את מדינת ישראל למצב הטוב ביותר בתולדותיה", אמר בנאום.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
עם הפנים לבג"ץ: המהלך הבא שעשוי לקבוע את גורל נתניהו
נתניהו בשיחת קמפיין הליכוד: "התקשורת מנסה להסתיר שגנץ הוא שמאל"
"גדולי המסיתים ומחוקקי התועבה": יהדות התורה נאבקת על הקול החרדי

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מפגש בצל היריבות. סער ונתניהו, הערב/ראובן קסטרו
צילום: יותם רונן
ראש הממשלה בנימין נתניהו וגדעון סער לוחצים ידיים בכנס השקת קמפיין הליכוד בכפר המכביה - 4 מרץ 2019. שרון רביבו, אתר רשמי
"הגיע הזמן לשלב ידיים". נתניהו וסער/אתר רשמי, שרון רביבו

במסגרת מאמציו לשכנע בהישגיו, ובצל פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, נתניהו תקף את התקשורת, וטען כי למרות שאנשיה מודעים להישגיו, אך "הם לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן". הוא ציין כי "כשמגדל הקלפים יקרוס לא ישאר ממנו זכר. אבל זה יקרה, רק אחרי הבחירות".

את המשך נאומו הקדיש ליריבי המפלגה העיקריים - רשימת כחול לבן. "לפיד וגנץ והחברים שלהם בתקשורת יודעים שרוב העם תומך בדרך שלנו בדרך הליכוד ודרך הימין", ושב על אמירותיו לפיהן יחברו למפלגות הערביות כדי להקים גוש חוסם. "לפיד וגנץ הקדימו את פורים, הם מתחפשים, הם אומרים 'אנחנו בכלל לא שמאל', אבל אם זה מדבר כמו שמאל, חושב כמו שמאל ומתנגד כמו שמאל, זה שמאל".

לאחר מכן, טען נתניהו כי לפיד וגנץ "חובשי מסיכות". הוא האשים אותם בתמיכה בהסכם הגרעין, אף על פי שהתנגדו רק לפרישה ממנו. הוא אף ביטל את הטענות שהפנה נגדו לפיד בדבר הריסת הקשרים עם נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה, ובידוד מדיני. לאחר מכן, הציג גם את חוק הלאום, ותקף את לפיד על כך שהתנגד לקידומו. "אני גאה בכך שאנחנו בליכוד הובלנו את החוק ההיסטורי הזה", אמר. "ישראל היא בירת העם היהודי ושלו בלבד. וכמובן - ושלא יבלבלו - תוך כיבוד זכויות הפרט של כל אזרחי ישראל יהודים ולא יהודים".

הוא טען כי חרף ניסיונם הצבאי של יריביו בכחול לבן, ברשימה צפוי לדבריו בלבול סביב סוגיית הרוטציה. הוא גם האשימה ב"שמאל כלכלי", וב"קבורת הגז באדמה", לצד הישגיה הכלכליים של ממשלתו הנוכחית. "אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל בינינו לבינם, השמאל יעלה לשלטון ויחזיר אותנו אחורה, כפי שקרה בפעמים הקודמות שהמליכו גנרלים מהשמאל, ואתם זוכרים מה קיבלנו? את אוסלו והאינתיפאדה". הוא אף שב על אמירותיו בעניין הטקס לזכר הקורבנות הישראלים והפלסטיניים של צוק איתן, בו השתתף לדבריו בני גנץ. "אתם יודעים מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף מחבלים של חמאס".

הנאום שודר בעיכוב

מוקדם יותר, יו"ר ועדת הבחירות ‫השופט חנן מלצר הורה למהדורות החדשות לשדר את הנאום שראש הממשלה בנימין נתניהו יישא במהלך הכנס בעיכוב של עשר דקות, זאת כדי לאפשר לעורכיהן להחליט אם יש בדבריו תעמולת בחירות. החלטת השופט מלצר באה בעקבות עתירה שהוגשה על ידי מפלגת העבודה.

"בראי השידורים הקודמים של נאומי ראשי הרשימות כולם, שלא הוגשו כנגדם עתירות בפניי, אני קובע כי אין לשדר את הכנס בשידור חי, אלא בהשהיה של 10 דקות לפחות", כתב השופט מלצר. "במסגרת ההשהיה, העורכים של הגופים המשדרים, יעיינו בדברים שיאמרו בכנס, ויכריעו האם מדובר בחדשות או בתעמולת בחירות, ובמסגרת השהייה זו, יהיה בידם לאזן בין הערכים השונים".

נתניהו מתח ביקורת נגד ההחלטה וקרא לגולשים להצטרף לנאום בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. "‫כל ערב ערוצי התעמולה של השמאל נותנים במה מלאה למפלגת השמאל של לפיד וגנץ; רק במקרה של הליכוד זה 'תעמולת בחירות'", צייץ נתניהו בטוויטר.

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הודה לפעילים. נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

לנוכח היחסים הטעונים והעכורים בין נתניהו וסער, בליכוד נמנעו עד כה מקיום אירוע פומבי להצגת הרשימה, אך אחרי החלטת היועץ המשפטי החליט מטה הבחירות - שמנוהל על ידי אנשי נתניהו - לרתום גם את השרים והח"כים במפלגה לטובת ההסברה והקמפיין.

כך, מאז יום שישי, קיים נתניהו שני מפגשי תדרוך עם בכירי הליכוד בהם דנו במסרי המפלגה והקמפיין, אך סער עדיין לא הוזמן להשתתף. עם זאת, גורמים בכירים בליכוד לוחצים בשבועות האחרונים על נתניהו וסער לערוך "סולחה" ולשים את המשקעים מאחוריהם. לפי ההערכה, השניים עשויים להפגין נימוס מאופק אחד כלפי השני. ככל הנראה, על מנת להימנע מאי נעימות, רשימת הליכוד תוזמן ביחד לעלות על הבמה כקבוצה אחת ולא תוצג אחד אחד, כפי שנהוג במפלגות אחרות, כך שלא ברור אם תהיה במהלך הערב אפילו לחיצת יד פומבית, ואם אכן יהיה מדובר באירוע מהותי שבו נתניהו וסער ישימו את המשקעים מאחוריהם.

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
השר אלקין, יו"ר הכנסת אדלשטיין וגדעון סער במהלך האירוע/ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
חברי הרשימה לא הוצגו בנפרד. כפר המכביה, הערב/ראובן קסטרו

סער, שעזב את הליכוד לשנתיים וחצי ושב בשנה שעברה, הגיע בפריימריז האחרונים למקום הרביעי, זאת למרות שסומן על ידי נתניהו כאויב מבית שמנסה לחתור תחת שלטונו, וכיעד מספר אחת לחיסול בבחירות המקדימות. באוקטובר האחרון נתניהו האשים את סער במזימה ובניסיון פוטש שרקם יחד עם הנשיא ראובן ריבלין כדי להביא להדחתו אחרי הבחירות. האשמות אלה הדהדו גם בימי הפריימריז, במאמץ של נתניהו ואנשיו לפגוע בסיכוייו של סער להתברג בצמרת.

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מתקפה נגד כחול לבן והתקשורת. כנס הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

המאבק של נתניהו לא התמצה בסער עצמו, אלא גם בבעל בריתו, השר חיים כץ, ומתמודדים שמזוהים עמו במחוזות - וספג תבוסה קשה. המועמדים שבהם תמכו כץ וסער הביסו את כל המועמדים שאותם הריץ נתניהו. מיכל שיר, שמקורבת לסער, ניצחה במחוז תל אביב את המועמד שזכה לחיבוק פומבי חם מנתניהו, ראש המטה שלו לשעבר דוד שרן, שגם חשוד בפרשת 3000. מקורבי כץ, פנחס עידן, יו"ר ועד רשות שדות התעופה, זכה במחוז שפלה והתברג במקום ה-19, וראשת הלשכה שלו לשעבר אתי עטיה גברה על המועמד של נתניהו אביהו סופר במחוז שפלה.

"מסית את הדיון"

בעקבות דבריו של נתניהו, בכחול לבן תקפו וטענו כי הוא "ממשיך להסית ולשקר". לטענת המפלגה "נתניהו מוכן להגיד הכל כדי להסית את הדיון מהחקירות ומכתבי האישום שניצבים נגדו. נתניהו יודע שבעוד שנה הוא הולך למשפט, הוא יודע שזמנו עבר".

בהמשך הוסיפו כי "במקום לעסוק בקריסת מערכת הבריאות, בתורים במיון, ביוקר המחייה, הוא עסוק רק בעצמו. ישראל מחכה למנהיגות ערכית ואחראית שתעסוק בחיי האזרחים ולא בנאומי שיסוי והסתה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ אמרה דברים ברוח דומה. "גם במונחים של נתניהו עצמו, הוא שבר הערב שיאים של זריעת פילוג, ריב ומדון, ובאותה מידה שיאים של נרקסיזם, ניתוק וחוסר מודעות, עם רטוריקה והעמדה בסגנון העולם השלישי", טענה. "כך נראים דמדומיו של פוליטיקאי הנלחם בשארית כוחותיו את קרב חייו הפוליטיים, ותשו כוחותיו מללחום את מלחמתם של אזרחיו ושל המדינה, וממילא אין לו כל עניין בהם".


(עדכון ראשון: 18:16)

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019/ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019/ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019/ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully