וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום בית, לכאורה: לחיצת היד של נתניהו ו"האויב מבית" דוחה את המערכה הבאה

5.3.2019 / 6:39

אחרי שהאשים את יריבו בניסיון פוטש וספג מכה קשה בפריימריז, החליט ראש הממשלה לשים את משקעי העבר מאחור לאור הסקרים. בשמונה השניות שנמשכה לחיצת היד ההיסטורית קיבל סער את אישור הכניסה חזרה למפלגת השלטון, אך המערכה תתחדש אחרי ה-9 באפריל

צילום: יותם רונן

אחת ממילות המפתח בז'רגון הברנז'אי של השנים האחרונות היא "אמ;לק" - ראשי התיבות של "ארוך מדי, לא קראתי" ומונח שנועד לתמצת אירועים לכדי שורה תחתונה. כדי לסכם בצורה המיטבית את 40 דקות הנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) בכפר המכביה אפשר להסתפק במשפט "גנץ ולפיד הם שמאל חלש" או אולי "זה או ביבי או טיבי", אבל התמונה שמאמלקת את הכנס הסוער יותר מכל היא לחיצת היד המופגנת של נתניהו עם בכיר הליכוד גדעון סער.

אחרי שנים של ניתוק, השמצות והכפשות, נרשמה הסולחה המיוחלת. מי שסומן עד ממש לא מזמן כאויב מבית וכגיס חמישי קיבל ממנהיג התנועה - ולא פחות חשוב, מרעייתו - את המחווה ואת אישור הכניסה חזרה למפלגת השלטון. 36 יום לבחירות, בזמן שהסקרים ממש, אבל ממש מתנדנדים, הליכודניקים יכלו להתנחם אתמול בשלום בית היסטורי לכאורה או למחצה. גם אם זה מאוד מאוד זמני, וגם לא במיוחד אמין. חשיבותה של לחיצת היד היא בעצם קיומה, ובמסר שהיא שידרה החוצה - לבייס הליכודי הנאמן: זוהי שעת חירום, ובשביל כך גם את היריבויות הקשות ביותר שווה לשים ב"השתק".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו בשיחת קמפיין הליכוד: "התקשורת מנסה להסתיר שגנץ הוא שמאל"
מי יתמוך, מי יבלום ומה ייצא לנתניהו: המדריך המלא לחוק הצרפתי
הקלפים מתערבבים מחדש: המאבק של נתניהו על חפותו מתחיל בקלפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו וגדעון סער לוחצים ידיים בכנס השקת קמפיין הליכוד בכפר המכביה - 4 מרץ 2019. שרון רביבו, אתר רשמי
התמונה שמאמלקת את הכנס הסוער. נתניהו וסער מפגינים אחדות/אתר רשמי, שרון רביבו

כמעט חודש חלף מאז שהליכודניקים בחרו את הנבחרת שלהם לכנסת ה-20, ורק עכשיו גם הם, כמו שאר המפלגות, עשו מראית עין של אירוע חגיגי להצגת הנבחרת והרשימה. התזמון אינו מקרי: עד עכשיו רוב בכירי הליכוד מודרו לגמרי מהקמפיין, שמנוהל ברמת דיסקרטיות מרבית על ידי איש חשוב אחד, בנו, ומקורביהם המשותפים. בשבוע שעבר, שעה קלה לאחר פרסום החלטות היועץ המשפטי לממשלה להאשים את נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בכפוף לשימוע, פתאום נזכרו בליכוד שיש עוד שרים וחברי כנסת מלבד נתניהו שיכולים לשמש לו חומת מגן איתנה בשעת מצוקה וצרה.

בימים האחרונים כ-20 חברי ליכוד בכירים התייצבו בשערי מעון ראש הממשלה בבלפור לקבל תדרוך על המסרים שצריך להדגיש בקמפיין, שרובם נשמעו גם בנאומו של נתניהו אתמול. לדוגמה, הסיסמה "ביבי או טיבי", שנועדה להשחיר את מפלגת "כחול לבן" כמי שיוכלו לבנות קואליציה רק על בסיס קולות המפלגות הערביות. נתניהו קיים שני תדרוכים כאלה, אבל סער לא הוזמן. גורמים בליכוד העריכו כי הסיכוי שסער אי פעם באמת יתקבל בקבלת פנים חמה בבלפור קלוש עד מאוד.

עוד באותו נושא

מכנה את גנץ "צנון" - ולוחץ יד לסער: נתניהו משיק את הקמפיין

לכתבה המלאה
אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מראית עין של אירוע חגיגי בתזמון שאינו מקרי. נתניהו בכפר המכביה, אמש/ראובן קסטרו

"יאללה, הגיע הזמן לשלב ידיים ולעבוד ביחד לניצחון הליכוד", זה מה, שלכאורה, נתניהו אמר לסער בשמונה השניות שבהן נרשמו הרגעים ההיסטוריים. לפני שמתמכרים למשפט הזה, הנה רגע תמצית ההיסטוריה: סער, שעזב את הליכוד לשנתיים וחצי ושב בשנה שעברה, הגיע בפריימריז למקום הרביעי, למורת רוחו, בלשון המעטה, של נתניהו, שסימן אותו בריש גלי כיעד מספר אחת לחיסול בבחירות המקדימות.

באוקטובר האחרון נתניהו האשים את סער במזימה ובניסיון פוטש שרקם יחד עם הנשיא ריבלין כדי להביא להדחתו אחרי הבחירות, ובישורת האחרונה של הפריימריז, ההאשמות הללו נשלפו שוב, בקולו של נתניהו עצמו, בנוסף לקולו של בנו, יאיר, בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות. בסופו של דבר, המאבק של נתניהו בסער, ובבן בריתו - השר חיים כץ - ספג מכה קשה: סער הצליח להתברג בחמישייה הראשונה, כץ הצליח לשפר את מעמדו, ושורה של מועמדים במחוזות שבהם תמך הביסו את המועמדים שהריץ נתניהו.

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מסר לבייס הנאמן. המשתתפים באירוע הצגת רשימת הליכוד, אמש/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים, וביתר שאת מאז הקמת מפלגת "כחול לבן", פעילים ובכירים בליכוד מפעילים לחץ כבד על נתניהו וסער לשים את משקעי העבר מאחוריהם. תוצאות הלחץ הזה ניכרו אמש בלחיצת היד שנמשכה כמעט שמונה שניות, אך עדיין מוקדם לבשר על הסכמי שלום כוללים לסיום הסכסוך. לחיצת היד של נתניהו וסער סימנה בעיקר ניסיון להפסקת האש שנורית בתוך המחנה ודחיית המערכה האמיתית עד אחרי ה-9 באפריל, וכנראה לא מאותתת על שינוי עולמי או לפחות עידן חדש ביחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully