וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקים בפייסבוק: יהדות התורה משתכללת, ויש כבר מתנגדים

6.3.2019 / 14:14

כשבועיים לאחר שהשיקו את קמפיין המפלגה, יהדות התורה הציגה את עמוד הפייסבוק וערוץ הטלגרם חדשים לקראת הבחירות, זאת בהתאם לשינויים בחברה החרדית והמאמצים להגיע לקהל נוסף. אלא שבזמן המועט שחלף, יש כבר מי שפועל להפסקת הפעילות הדיגיטלית

עריכה: איתי עמרם

שבוע וחצי אחרי שהשיקה את קמפיין הבחירות, יהדות התורה פרסמה אמש (שלישי) הודעה רשמית על דף פייסבוק חדש מטעמה, זאת לצד ערוץ טלגרם חדש. שתי הפלטפורמות היו אמורות לפעול בתקופת הבחירות ולאחריה, אבל החגיגות על השינוי היו מוקדמות מידי, וכעת גורמים במפלגה פועלים לסיים את הפעלתן.

השקת דף פייסבוק והפעלת ערוץ טלגרם הינם מהלך משמעותי ומפתיע ביהדות התורה ובקמפיין הבחירות שלה, זאת לאחר שבשנים האחרונות האינטרנט במגזר החרדי היה מוקצה מחמת מיאוס, וההנהגה הרוחנית הבכירה שמזוהה עם המפלגה הובילה קרב עיקש נגדו. הכניסה לרשתות החברתיות, הזירה שבה נמצאות רוב המפלגות, מלמדת על שינוי היחס שחל בציבור החרדי לאינטרנט ולרשתות החברתיות.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
גבאי לוואלה! NEWS: "היו אנשים במפלגה שטוב שימצאו קריירה אחרת"
לא המתין להכרעת הוועדה: פנחס עידן החליט לפרוש מהמרוץ לכנסת
סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים

עמוד הפייסבוק של יהדות התורה - 6 מרץ 2019. צילום מסך
עמוד הפייסבוק של יהדות התורה/צילום מסך

לדף הפייסבוק שהושק אתמול יש למעלה מ-4,000 לייקים ועוקבים, ולפי גורם במפלגה, מדובר בדף שקיים מאז הבחירות הקודמות, אך הפך הפעם לרשמי במערכת הבחירות הנוכחית. "זה דף שהושק בבחירות 2015 אבל אז הפעילו אותו חרדים שאכפת להם", אמרו. מלבד זאת, ביהדות התורה הסבירו כי השיקו את הדף בתקופה שבה ראשיה מעוניינים להגדיל את קהל המצביעים שלה, וקורצים לחילונים ומסורתיים ומתמודדים עם ביקורת על חוסר יחס לקהל חרדי ליברלי. בשבוע שעבר יצאו עם סדרת סרטונים שהופצה ברשתות החברתיות לטובת מטרה דומה.

עם זאת, החגיגה על השינוי כנראה הייתה מוקדמת מידי. מרדכי בלוי, אחד מפעיליה הבולטים של סיעת דגל התורה, אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה זעם על הפעלת הדף. בלוי שוחח עם יו"ר מפלגתו ח"כ גפני, ואמר כי "זה הרגע נמסר לי ממנו כי פתיחת חשבון פייסבוק לא על דעת המפלגה. הוא הורה להוריד את החשבון במיתוג הנוכחי. ברוך שמסר עולמו לשומרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כינוס מפלגת יהדות התורה 24 בפברואר 2019. -, אתר רשמי
השקת קמפיין יהדות התורה לפני כשבועיים/אתר רשמי, -

יהדות התורה השיקה את קמפיין הבחירות שלה לפני כשבועיים, והצהירה כי היא מתכוונת לתמוך רק בנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה אבל מאז טרם פרסמה את הקמפיין עצמו מטעמה, זאת ברקע חילוקי דעות בין שתי הסיעות המרכיבות אותה - דגל התורה ואגודת ישראל על המסרים.

עם זאת, ביהדות התורה ההשפעה המכרעת על רוב הבוחרים שמורה ל"קול הקורא", המכתב המסורתי בחתימת כל "גדולי הדור" האשכנזים שמתפרסם סמוך למועד הבחירות ובו קריאה לתמוך ביהדות התורה בבחירות הקרובות. במפלגה מתמודדים במערכת הבחירות הנוכחית גם עם חשש מזליגה של קולות חרדים לליכוד ולא ברור מה היקף התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully