וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פנה לפטרונו של אלי ישי כדי למנוע את ריצתו בבחירות - וסורב

10.3.2019 / 9:14

ראש הממשלה שוחח עם הרב מאיר מזוז, פטרונו הרוחני של יו"ר מפלגת יחד, כדי לשכנעו להסיר את התמודדות המפלגה שלא חברה לאיחוד מפלגות הימין. השיחה בין השניים הסתיימה ללא הסכמה

באדיבות 'יחד'

במסגרת מאמציו להגדיל את גוש הימין בבחירות הקרובות, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום שישי עם הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של יו"ר מפלגת יחד אלי ישי, וביקש ממנו להסיר את המפלגה מהתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת ה-21. השיחה בין השניים הסתיימה ללא הסכמה והמפלגה בינתיים תמשיך להתמודד בבחירות הקרובות.

הרב מאזוז רמז לנתניהו בשיחה ביניהם על האיום שיוחס לדרעי, לפיו ימליץ על גנץ לראשות הממשלה אם יכניס את ישי לממשלה, ותהה: "איך אפשר לסמוך על דרעי שלא ילך עם גנץ אחרי הבחירות מסיבה אחרת?".

ישי שקיבל הצעות שונות לפני סגירת הרשימות, בהן תפקיד שר בממשלה הבאה ומקום ריאלי בבית היהודי או תפקיד שר ללא מקום ריאלי בבית היהודי, לא קיבל חלק מההצעות. חלק אחר מהן טרפד יריבו הפוליטי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
למרות מאמצים עד הרגע האחרון: אלי ישי לא שולב ברשימת הבית היהודי
נתניהו הבטיח לישי: חבור לאיחוד בימין - ותקבל תיק בממשלה הבאה

הרב מאיר מזוז מסתודד עם אלי ישי באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ישי והרב מאזוז/ראובן קסטרו

בחודש שעבר נודע כי ישי לא ישולב ברשימת הבית היהודי בבחירות לכנסת וכי החליט לרוץ לבד עם מפלגתו. אחרי שחלף מועד הגשת הרשימות, התנהלו מגעים לאיחוד, אך המכשול העיקרי היה דרישתו של מאזוז לכתוב בהסכם איחוד מפלגות הימין כי מדובר ב"בלוק טכני", וזאת עקב סירובו לתמוך בפומבי ברשימה שבה יש נשים. דרישה זו עמדה מול דרישתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקבל מכתב תמיכה רשמי במפלגה המאוחדת מהרב מאזוז, ולנוכח התבצרות הצדדים, המשא ומתן פוצץ.

ההצעה עליה דיברו עד לרגע האחרון היא כי ישי ישולב במקום התשיעי במפלגה, מקום שנחשב לא ריאלי במיוחד, אך עם זאת יקבל תפקיד שר בממשלה הבאה. מוקדם יותר, נתניהו התחייב כי יעניק לישי תפקיד של שר בממשלתו הבאה אם יימנע מריצה נפרדת, אך הוא ככל הנראה חזר בו מהתחייבות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully