וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם הליכוד ירכיב את הממשלה - תיק החינוך יישאר בידינו"

11.3.2019 / 10:50

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת סיעה מיוחדת לציון 27 שנים למותו של בגין, כי בכוונתו להשאיר את תיק החינוך בידי מפלגתו. הוא שוחח ממושכות עם השר לשעבר גדעון סער, ובישיבה אמר כי "לפיד כראש הממשלה - זה מעורר חלחלה"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, תיק החינוך יישאר בידי המפלגה. נתניהו הוסיף כי "לצורך זה יש פרט קטן ושולי - צריך ליכוד גדול מול כל השמאל". הדברים נאמרו בפתח ישיבת סיעה מיוחדת לציון 27 שנים למותו של מנחם בגין.

בפתח הישיבה לחץ ראש הממשלה את ידיו של השר לשעבר גדעון סער, המתמודד ברשימת הליכוד. לאחר מכן שוחח ממושכות עם סער על קמפיין המפלגה, זאת בהמשך למגמת שידור האחדות והפיוס בין השניים. "את המורשת הזאת של זכותנו על ארץ ישראל, זכותנו למדינת לאום שלנו בארץ ישראל, זה חלק מהמורשת שאנחנו צריכים להנחיל לצעירי ישראל. אנחנו הגדרנו את זה 'ציונות ומצוינות'. את השורשים להעמיק בקרקע, אבל בד בבד לשלוח ענפים מעלה מעלה. אני חושב שזה תמצית הדבר שהוא חשוב מבחינתנו - הנחלה לדורות ההמשך", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו - בידי הליכוד. זה הדבר החשוב וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל. אבל לצורך זה צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה ולצורך זה צריך ליכוד גדול - וזה המבחן הגדול: ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. זאת הבחירה האמיתית, בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"אינקוויזיציה וסיאוב": מתקפה חריפה בימין נגד הרבנות הראשית
אורלי לוי אבקסיס על הצניחה בסקרים: "הקשב הלך לשחקנים החדשים"
יו"ר ועדת הבחירות: טל רוסו יוכל להתמודד ברשימת העבודה לכנסת

ישיבת סיעת הליכוד, מרץ 2019. שרון רביבו,
נתניהו וחברי סיעת הליכוד בישיבה, הבוקר/שרון רביבו

עוד אמר נתניהו כי "יש פה את הנבחרת הטובה ביותר שקיימת במדינת ישראל. שום מפלגה לא העמידה נבחרת כזו של מנוסים וצעירים, גברים ונשים, ייצוג של כל חלקי העם", אמר נתניהו. "ללא שום דבר מלאכותי. יש פה אנשים שנבחרו בבחירה דמוקרטית רחבה והציבור ידע בדיוק במה הוא בוחר, וכולנו יכולים להתגאות באנשים המצוינים שיש כאן".

אתמול התייחס ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאפשרות שיקבל את תיק החינוך, זאת לנוכח התחייבות נתניהו למסור לאיחוד מפלגות הימין שני תפקידי שרים משמעותיים בממשלתו. בריאיון שהעניק לכאן רשת ב' אמר סמוטריץ' כי "כשר חינוך אחנך למשפחה מסורתית נורמלית". לדבריו, "ההורים שלי חסכו פת מפיהם כדי להעניק לנו חינוך פורמלי ולא פורמלי. חינוך הוא הדבר החשוב ביותר שיש. זו הסיבה שזרקתי את תיק החינוך כשנשאלתי על כך. צריך לחזק מאוד את מעמד המורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כנס מפלגת "כחול לבן" בגני התעורכה 21 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"אנחנו נתפסים כמי שהצליחו בכלכלה - והם כושלים". לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

נתניהו התייחס בישיבה לאחד מקווי הקמפיין של הליכוד - התמקדות בהסכם הרוטציה בין ראשי כחול לבן, תוך הדגשת אי ההתאמה של לפיד לישיבה בכיסא ראש הממשלה. בנוסף, התייחס למפלגות הקטנות, והוסיף כי "אנחנו נראה מה אנחנו עושים עם מפלגות שלא בטוח עוברות את אחוז החסימה. בינתיים עוד לא החלטנו. המלחמה שלנו היא על המרחב של ליכוד מול לפיד-גנץ ושם המאמץ שלנו מרוכז. אנחנו רוצים להשפיע על הימין-מרכז, הימין הרך, לחזור לליכוד. אם הם יבינו שמדובר בשמאל שנשען על מרצ והעבודה, על שמאל שרוצה לעשות עקירה מחודשת, אז הם יחזרו אלינו. הם הצביעו נגד חוק הלאום - לפיד הצביע נגד הלאום".

ראש הממשלה אמר בנוסף כי "יש חשיבות למאבק ההסברה. אנשים לא מבינים שאם מצביעים לפיד- גנץ אתם בעצם מצביעים ללפיד כראש הממשלה. לפיד כראש הממשלה - זה מעורר חלחלה. הם יודעים שלפיד לא קרוץ מחומר של ראש ממשלה. הוא היה שר אוצר כושל. חלחלה. אנחנו נתפסים כמי שהצליחו בכלכלה והם - לפיד שר אוצר כושל, וגנץ נכשל אף הוא בעסקים. אי אפשר לשתות את הים. אפשר לקחת דלי פה ודלי שם ולחשוף את מה שמסתתר במעמקים".

ישיבת סיעת הליכוד, מרץ 2019. שרון רביבו,
נתניהו וסער בישיבת הסיעה, הבוקר/שרון רביבו

"מי שמרכז את כל הדבר הזה הוא עבדכם. יש הסברה ושטח ואני מרכז את הכל", אמר נתניהו בהתייחסו לקמפיין הבחירות. "יש משמעת קמפיין. אנחנו יודעים טוב מה עובד ומה לא עובד ואיפה אנשים אפקטיבים יותר ופחות. אני מבקש לעבור דרך המטה גם בהופעות לתקשורת וגם בפני קהלים. אם אנחנו מצליחים להעביר כמה מנדטים מצד לפיד-גנץ לצד הליכוד - משמאל לימין - זה קרב ודאי שאם אנחנו מנצחים בו הוא מגדיל ניצחון".

"זה לא קרב פשוט", הדגיש נתניהו בפני חברי הסיעה בישיבה. "הם מבינים אותו ולכן הם מסתווים. הם שמאל, שמאל אפילו קיצוני ואנחנו צריכים לחשוף אותם. כל ממשלת השמאל הזאת נשענת על מרצ והערבים. זה משפיע. אנחנו נעביר מסרים שמחזירים את המנדטים לצד שלנו".

גנץ מצדו תקף את נתניהו בפוסט בפייסבוק וטען כי בגין היה מדיח אותו מהליכוד. "אצל בגין, נתניהו כבר היה מודח מהליכוד. צריך לומר את האמת - מנחם בגין לא היה מתקבל במפלגת הליכוד של נתניהו. הוא היה נחשב עוכר ישראל. איך היו נראים היום סרטוני ההסתה השקריים של נתניהו כלפי מנחם בגין? בגין היה פטריוט ישראלי, ממייסדי תנועת החירות, איש ימין שורשי וצנוע שסלד מכהנא, שהגן על הדמוקרטיה, ששמר על הביטחון וחתר לשלום", כתב גנץ. "מורשת בגין היא מנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת - לא שלטון של הסתה, פלגנות ושיסוי. אצל נתניהו, סמוטריץ' יהיה שר חינוך - שמענו אתמול את התוכנית שלו למערכת החינוך הישראלית. אני מאמין לו יותר מאשר לנתניהו שאומר שלא ימנה אותו. נתניהו יעשה הכל למען השרידות הפוליטית שלו - ובדרך יקריב את חינוך ילדי ישראל ויפקיד אותו בידיהם של קיצוניים שבקיצוניים, קטן עליו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם גדעון סער בתום ישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד לציון יום מותו של בגין. 11 במרץ 2018. שרון רביבו, מערכת וואלה!
נתניהו וסער, היום/מערכת וואלה!, שרון רביבו
ישיבת סיעת הליכוד, מרץ 2019. שרון רביבו,
ישיבת סיעת הליכוד במרכז מורשת בגין, הבוקר/שרון רביבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully