וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אין מצביעים סוג ב' - מול הקלפי כולנו שווים"

11.3.2019 / 16:31

נשיא המדינה הביע תמיכה בפוסט שפרסמה המגישה רותם סלע והדגיש כי "במדינת ישראל שוויון מוחלט לכל אזרחיה" בכנס בו נאם. ריבלין חזר על דבריו בטוויטר וציין כי "המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו". יאיר נתניהו: "זה כי בני עמך הלכו בדרך הטרור"

עריכה: תומר לוי

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שני) כי "מי שמאמין בחובתה של מדינת ישראל להיות יהודית ודמוקרטית במלוא מובן המילה, חייב לזכור שבמדינת ישראל יש שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה". בנאום שנשא בכנס טרומן באוניברסיטה העברית לציון 40 שנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, הוסיף הנשיא כי "אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב', מול הקלפי נהיה שווים כולנו, יהודים וערבים. בכנסת ניוצג כולנו - יהודים ושאינם יהודים".

בדבריו הביע ריבלין תמיכה בפוסט שפרסמה שלשום המגישה רותם סלע ועורר סערה בצמרת הפוליטית. סלע הביעה ביקורת כלפי דבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב שהעניקה לעיתונאית רינה מצליח בסוף השבוע, במהלכם הזהירה את הציבור כי אם בני גנץ ייבחר לראשות הממשלה הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
נתניהו: "אם הליכוד ירכיב את הממשלה - תיק החינוך יישאר בידינו"
מי לפתקי הקלפי - ומי למבחן בג"ץ: מה באמת קובעת ועדת הבחירות?
זנדברג נועדה עם אבו מאזן ברמאללה: "שתי מדינות - אינטרס עליון"

נשיא מהמדינה רובי ריבלין טקס מגן הכבוד בית הנשיא. ראובן ריבלין, קובי אליהו
"מול הקלפי נהיה שווים כולנו". ריבלין/קובי אליהו, ראובן ריבלין

"אמת, השלום עם מצרים טרם הבשיל למציאות של גבולות פתוחים, וחיים משותפים בין העמים. אולם בל נטעה ולו לרגע: 'טובים קשיי השלום', כמאמרו של ראש הממשלה בגין זכרו לברכה, 'מייסורי המלחמה'", ציין הנשיא. "השלום עם מצרים אפשר לכולנו, ישראלים, מצרים, ומאוחר יותר גם ירדנים, להתמקד ביוזמות של שיתוף פעולה כלכלי, במיזמי אנרגיה, מים ותיירות - חוצי גבולות. מאז חתימתו, מתפקדת תעלת סואץ באופן תקין ומאפשרת מעבר סחורות בהיקף גלובלי ובין יבשתי".

לדבריו, "השלום עם מצרים מוכיח את עצמו שוב ושוב בהתמודדות עם מצבים ביטחוניים מורכבים ביותר ובראשם המערכה בין ישראל לבין תנועת חמאס ברצועת עזה".

עוד הוסיף הנשיא כי "זה המקום לומר בקול ברור שבתקופה האחרונה בה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת, כלפי אזרחי ישראל הערבים. אני מסרב להאמין שיש מפלגות שוויתרו על דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד. אנו אוהבי שלום, אולם עלינו גם לרדוף את השלום. לרדוף, עד שנשיגהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בהמשך היום פרסם ריבלין ציוץ ברוח דומה בחשבון הטוויטר שלו. "בתקופה האחרונה בה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו, אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפי אזרחי ישראל הערבים", כתב. "אני מסרב להאמין שיש מפלגות שויתרו על דמותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית. במדינת ישראל - שוויון זכויות מוחלט לכל אזרחיה". זמן קצר לאחר מכן, הגיב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בציוץ משלו: "זה הכל כי בני עמך בחרו בטרור. מה אתה מתפלא", בדומה לדבריו של ריבלין לאחר רצח משפחת דוואבשה בדומא.

בעקבות רצף הציוצים, בכחול לבן תקפו בחריפות את ראש הממשלה ובנו. "לאורך הקמפיין הקפדנו לשמור על כבודה של משפחת נתניהו, אבל אנחנו קוראים עכשיו למר בנימין נתניהו, שלוט בפיו ובמקלדתו של בנך יאיר", אמרו. "ההסתה שלכם כלפי נשיא המדינה של כולנו חוצה כל גבול אפשרי. ישראל לפני הכל לא משפחת נתניהו לפני הכל".


(עדכון ראשון: 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully