וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן בכנס סגור: "אכלנו מרורים בקדנציה האחרונה, עלינו להתחזק"

14.3.2019 / 18:15

בתיעוד שהגיע לוואלה! NEWS נראה יו"ר יהדות התורה משכנע נציגי קהילות לגייס קולות, ואומר כי על מפלגתו "להתחזק כדי שלא יזלזלו בנו". בדבריו הדגיש שיתמוך בנתניהו בלבד: "זוכרים את הביזיונות של לפיד". על חקירתו: "לא נעים, לא נורא"

צילום: שמואל בן צבי, , JDN, עריכה: איתי עמרם

"אנחנו חייבים להיות חזקים גם בתוך הממשלה של נתניהו כדי שלא יזלזלו בנו. אכלנו מרורים במשך הקדנציה האחרונה" - כך אמר סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בכנס סגור שהתקיים אתמול (רביעי) בירושלים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה ליצמן משכנע נציגי קהילות ממפלגתו לגייס יותר קולות למפלגה בבחירות לכנסת ה-21, והבהיר שוב כי אין שום סיכוי שמפלגתו תתמוך בכחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד: "זכרנו את הביזיונות שהוא האכיל אותנו", אמר על לפיד. "ברור שאנחנו הולכים עם נתניהו".

ליצמן הבהיר כי "המאבק הראשון והגדול הוא שנקבל יותר מנדטים". לדבריו, "בהמשך גם לפיד וגנץ יירדו עוד, נכון שיש להם יותר מנדטים אבל פחות מהקואליציה שיש לנתניהו. אם יהדות התורה לא תקבל יותר מנדטים ממה שהיה בעבר - אנחנו מסכנים את הקואליציה כי אנחנו לא יודעים מה יהיה אחוז ההצבעה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
דרעי וליצמן בהודעה משותפת: ניכנס יחד רק לקואליציה בראשות נתניהו
מתחזקים בפייסבוק: יהדות התורה משתכללת, ויש כבר מתנגדים
יהדות התורה פתחה את קמפיין הבחירות: "לפיד השפיל, ביזה ורושש אותנו"

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ליצמן במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

על יהדות התורה, אמר ליצמן כי "הסקרים מראים לנו 7 מנדטים אבל הם לא יודעים מה שהם מדברים. אבל אולי יותר חשוב, שגם בתוך הקואליציה אנחנו חייבים להיות יותר חזקים, גם בתוך הממשלה של נתניהו. במשך הקדנציה אכלנו מרורים והבאנו המון הישגים, השגנו כמעט כל מה שרצינו, לא הכול. תראו איך היה עם השבת שביזו אותה. גם כשיש קואליציה ימנית, אנחנו בצרות. וצריכים להגדיל את הכוח. חייבים שנהיה חזקים ושלא יזלזלו בנו, שלא ידחפו אותנו כל הזמן".

אחד הנושאים הבוערים של הממשלה הבאה הוא סוגיית גיוס החרדים לצה"ל, ליצמן אמר לנוכחים כי "הנושא של גיוס בני הישיבות זה לא כל כך פשוט כמו שחושבים". לדבריו, "גם על זה נצטרך לנהל מאבקים כפי שמועצת גדולי התורה תנחה אותנו. אני לא נגד נתניהו, נלך איתו ללא גמגום אבל חייבים לדעת שאנחנו צריכים להיות חזקים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בני גנץ, משה יעלון, יאיר לפיד וגבי אשכנזי בסיור ברמת הגולן, 13 במרץ 2019. רויטרס
"מאיימים להרחיב הפרצות". בכירי כחול לבן/רויטרס

ליצמן שנמצא תחת חקירת משטרה בגין חשדות פליליים, התייחס בדבריו גם לכך: "איך אומרים בעברית? לא נעים, לא נורא. אנחנו נמשיך לעזור לכולם. לא ניתן לאף אחד לקלקל לנו את היסוד לעזור לאנשים, זה היסוד שלנו". הוא ציין כי רוב האנשים שעזר להם "הם לא חרדים", זאת בתגובה לטענות שהושמעו נגדו לפיהן הוא סייע למקורבים אליו או לחסידי גור אותה הוא מייצג.

את הדברים נשא ליצמן זמן קצר לאחר שמועצת גדולי התורה של מפלגתו - אגודת ישראל - התכנסה בירושלים כדי לדון בכמה נושאים, בהם החשש מניצחון של גנץ ולפיד בבחירות הקרובות. ביומונים המפלגתיים נכתב הבוקר כי בפני המנהיגים הרוחניים "הובאה תמונת המצב לקראת הבחירות הקרבות לכנסת" וכי "לנגד עינינו קמה ומתעצמת סכנה מוחשית בדמותן של מפלגות שמצהירות בגלוי על כוונתן לפגוע בכל קדשי ישראל, היה לא תהיה. ומאיימים להרחיב הפרצות, גם בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully