וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה: "קול ההמון יקבע, מתקפות לא יפחידו אותי"

14.3.2019 / 14:30

נשיא המדינה נאם בפני תלמידי מכינות והתייחס לשאלה על מי יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה, זאת ברקע טענות בכירים בליכוד שלא יאפשר זאת לנתניהו. "לא אתפתה מדברי חנופה, אנהג בנאמנות ללשון החוק כמו קודמיי", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן ואיתי עמרם

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים היום (חמישי) בכנס בחירות בהשתתפות 600 חניכים מכ-120 מכינות קדם צבאיות ומתנדבי שנות שירות שנערך באוניברסיטת תל אביב ביוזמת בית יגאל אלון והמכון הישראלי לדמוקרטיה. ריבלין התייחס לעמדותיו האישיות ולשאלה למי ייתן את תפקיד הרכבת הממשלה, וציין כי "עבורי, קול ההמון, קול הריבון שהוא אזרחיות ואזרחי ישראל, כקול שדיי. לא אתפתה מדברי חנופה. מתקפות כאלה או אחרות לא יפחידו אותי. אנהג בנאמנות ללשון החוק ולרוחו, כפי שעשיתי במערכת הבחירות הקודמת, וכפי שנהגו קודמיי - כל נשיאי ישראל בעבר".

"בעוד פחות מחודש, ניקח חלק, רבים מכם בפעם הראשונה בחגיגה אמיתית - חגיגת הבחירות הדמוקרטיות", אמר ריבלין כשפנה לחניכים. לדבריו, "הבחירות הן ההזדמנות לשוחח, להקשיב ולהכריע. נכון, הבחירות מעלות לפני השטח סוגיות שמעמתות אותנו עם האתגרים המורכבים ביותר שלנו. עם עמדות שלעיתים לא נעים לשמוע ולא נעים לומר, עם כל אותם סלעי מחלוקת שסביבם מתגבשת המערכת הדמוקרטית שלנו. אבל, אלו דיונים חשובים כי הם-הם שמאפשרים את הקיום הדמוקרטי שלנו בבסיסו. קיום שמאפשר ריבוי קולות, שמקדש מגוון של רעיונות, ושמכבד כל איש ואישה באשר הם - למרות ובגלל, שדעתם שונה משלי".

ריבלין התייחס למערכת הבחירות הנוכחית, ואמר כי בדומה לקודמותיה, היא "מעלה לדיון הציבורי סוגיות מהותיות העומדות בבסיס קיומה של מדינת ישראל". "אלו סוגיות שנוגעות בעצבים החשופים של כלל הקבוצות והשבטים החיים כאן", אמר ריבלין. "הסוגיות הללו מעוררות דיונים סוערים וחשובים, ובמידה רבה הן נוגעות באחד מהאתגרים הגדולים והמשמעותיים ביותר לחברה הישראלית כיום - האם יש עדיין ערכי יסוד משותפים לכלל אזרחי ישראל, ומה הם אותם ערכי יסוד? מחובתנו לשים לב לא רק לערכים ולעמדות אותם אנו מבקשים לקדם, אלא גם לאופן שבו אנו מקדמים אותם. עלינו לאפשר ויכוח נוקב ומפרה, אך כזה שיש בו הקשבה וכבוד הדדי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
ציטוטי דרוויש ומסרים נגד הכהניסטים: בחד"ש-תע"ל מבטיחים "לנהור לקלפיות"
"לא תהיה פה אנרכיה": דיון סוער בעליון על פסילת בן ארי ובן גביר לכנסת
אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: "רותם סלע אמיצה יותר מבני גנץ"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך כנס של המכון ההישראלי לדמוקרטיה. צילום יוסי זליגר, אתר רשמי
ריבלין, היום/אתר רשמי, צילום יוסי זליגר

"במערכת הבחירות הנוכחית אנו עדים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כנגד אזרחי ישראל הערבים", הדגיש ריבלין בהתייחסו לוויכוח שנוצר עם פרסום הפוסט של מגישת הטלוויזיה רותם סלע בנושא, שהביא את ראש הממשלה להגיב לדבריה. "ההתלהמות הזאת היא סכנה לחברה הישראלית, והיא סכנה לערכים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כאן במדינה הזאת, בבית הזה - כולנו שווים. אין אזרחים סוג א', אין מצביעים סוג ב'. על כולנו - גם בתקופת בחירות, לעמוד כחומה בצורה כנגד הרוח המסוכנת הזאת, ולהשמיע קול ברור. יש זמנים שבהם שתיקה - כמוה כהסכמה".

"כשאתם שם, בקלפי - זכרו: מימוש החובה הדמוקרטית שלכם, היא זכות אדירה, השקיעו את הזמן שלכם בלשמוע ולהעמיק ברשימה - ולא רק באלו המובילים אותה. תציגו קושיות לכל הצדדים, תקשו כשצריך ותקשיבו כשצריך", אמר ריבלין. "זכרו שתפקידכם כאזרחים במדינה דמוקרטית- אינו מסתיים בקלפי. מוטלת עלינו החובה והזכות להמשיך ולהיות מעורבים במה שקורה, כדי לוודא שהנציגים שלנו ממשיכים לעבוד קשה וכדי להבטיח שהשיח בחברה הישראלית ממשיך להתקיים ולייצג באופן מלא את כלל אזרחי המדינה".

דבריו של ריבלין באים ברקע שורת פרסומים והתבטאויות מצד בכירים בליכוד ומקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהטילו ספק בכך שיטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, זאת עקב העוינות האישית בין השניים. כמו כן, בחודש אוקטובר האחרון נתניהו האשים את ריבלין את בכיר הליכוד גדעון סער במזימה להדחתו אחרי הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully