וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט עוד יתחרט על ההחלטה: בימין רק ירוויחו מפסילת בן ארי

18.3.2019 / 6:10

ההחלטה לפסול את מיכאל בן ארי מהתמודדות בבחירות יצרה אולי תקדים, אבל העניקה מתנת בחירות לעוצמה יהודית, שתמקד את קמפיין הבחירות שלה סביב כוחה של מערכת המשפט. גם נתניהו צפוי לגזור קופון אחרי שעמד מאחורי האיחוד בימין. רק בנט ושקד יידרשו עוד לשכנע שחוללו מהפכה

צילום: ערוץ 13

דקות אחדות אחרי שבית המשפט העליון החליט לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי, נציג עוצמה יהודית התקבל במטה המפלגה בירושלים בשירה של שיר הפורים המפורסם "ונהפוך הוא". את החלטת השופטים כבר קשה יהיה להפוך אבל מבחינת הפעילים, למילים הנוספות בשיר "אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם" יהיה ביטוי משמעותי בקמפיין המפלגה הקרוב.

החלטת העליון לפסול את בן ארי יצרה אולי תקדים בפסילה של מועמד לכנסת אבל העניקה מתנת בחירות לימין של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. קמפיין הבחירות של איחוד מפלגות הימין יתנהל מעתה ואילך תחת הכותרת "לא השופטים יקבעו לעם מי יהיו נבחריו, רק העם יקבע" וכך ינסה למשוך למפלגה מצביעים נוספים. "בן ארי אולי נפסל", אמרו במפלגה, "אבל העם ייתן לנו את הכוח להשיב את בג"ץ לגדלו האמיתי והטבעי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
העליון פסל את מיכאל בן ארי מהתמודדות - ואישר את כסיף ובל"ד
בעוצמה יהודית תקפו את ביהמ"ש, בשמאל שיבחו: "ברוך שפטרנו"

עו"ד איתמר בן גביר, ועו"ד איתמר מיכאל בן ארי במהלך דיון על פסילתו של השני בבג"ץ 14 במרץ 2019. שלומי גבאי
איתמר בן גביר ומיכאל/שלומי גבאי

אחרי הפסילה של בן ארי, בעוצמה יהודית יתעקשו כעת על חבילת פיצויים משמעותית, ובין ההצעות שנשקלות: תפקיד שר בממשלה הבאה לברוך מרזל או את תפקיד יו"ר ועדת החוקה לעו"ד איתמר בן גביר ששובץ במקום השמיני ברשימת המפלגה המאוחדת לכנסת. האפשרות הראשונה נחשבת פחות ריאלית אך במפלגה אמרו אמש כי "עוד מוקדם להספיד את הרעיון". גם אם לא יודו בכך בפה מלא, המטרה במפלגה המאוחדת של סמוטריץ', הרב רפי פרץ ועו"ד בן גביר, היא להוכיח שבג"ץ עשה טעות שעוד יתחרט עליה. הוכחה לכך ניתן ללמוד משיחה עם גורם במפלגה שטען כי "כעת, בטוח שיהיה רוב בקואליציה למינוי של בן גביר בוועדה למינוי שופטים".

לא רק איחוד מפלגות הימין ירוויח מהחלטת העליון אלא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ערב סגירת הרשימות, נתניהו הפעיל לחצים גדולים לאיחוד של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. הוא העניק לראשי המפלגות הרים וגבעות - שני תפקידים בכירים בממשלה הבאה, חוק נורווגי מורחב שבאמצעותו יוכלו לשלב עוד נציגים ברשימה בכנסת הבאה ושלל תפקידים נוספים. הוא עשה מאמצים כה גדולים לאיחוד מול "סכנת" האיחוד בגוש השמאל מרכז, זאת למרות ששני נציגי עוצמה יהודית לא היו אמורים להיות חלק מהקואליציה שלו והצהירו כי יישבו כמנהגם באופוזיציה. כעת, אחרי שאחד הנציגים נפסל, נתניהו צפוי להרוויח אצבע נוספת בתוך הקואליציה ככל שירכיב אותה.

גם את האצבע של בן גביר מהאופוזיציה נתניהו כבר יכול לרשום לזכותו. בן גביר אולי מחזיק באותם עמדות אידיאולוגיות כמו של חברו שנפסל על ידי העליון אבל הוא "קל משמעותית יותר" בגזרה הפוליטית מחברו.

עוד באותו נושא

במקרה של פסילת בן ארי: התפקידים הבכירים שדרשו בעוצמה יהודית כפיצוי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
ייתכן שייגזור קופון. נתניהו/רויטרס

באופן כמעט טבעי, החלטת השופטים משאירה אחריה עקבות המובילות לראשי הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, שהשיקו ביממה האחרונה את קמפיין הבחירות החדש שלהם לחודש הנותר תחת הכותרת "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את חמאס". על פניו, הם צפויים לחזק כעת את המסרים האלה, אולם הפסילה חשפה שוב שפועלם בממשלה האחרונה לא הביא לשינוי ממשי במערכת המשפט, ולא ברור אם המסרים שינסו להציג ישכנעו בוחרים פוטנציאלים.

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
יידרשו להוכיח. בנט ושקד בהשקת הקמפיין, אתמול/ראובן קסטרו

עוד לא ברור מי יוכל להניב הישגים אלקטורליים מהחלטת העליון אבל היא כבר מסמנת את היעד המרכזי של הקואליציה הבאה ככל שנתניהו ירכיב אותה. הפעם גם משה כחלון כבר לא יוכל לעצור את המהלכים להחלשת כוחו של בג"ץ, ובהם, פסקת ההתגברות שנועדה לאפשר לכנסת לחוקק מחדש כל חוק שנפסל על ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully