וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לא ניתן להקפיץ את בן גביר ברשימת איחוד הימין

לאחר שמועמדותו של מיכאל בן ארי מעוצמה יהודית נפסלה, פנו באיחוד הימין ליו"ר ועדת הבחירות מלצר כדי לאפשר את הצבתו של איתמר בן גביר במקומו ברשימה. מלצר ביקש את חוות דעתו של היועמ"ש שקבע שהדבר בלתי אפשרי

צילום: ערוץ 13

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (רביעי) כי למרות פסילתו של מיכאל בן ארי, לא ניתן "להקפיץ" את איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין. בן ארי ובן גביר, שני נציגי "עוצמה יהודית" ברשימה המשותפת של איחוד מפלגות הימין, הוצבו במקומות 5 ו-8 בהתאמה. לאחר פסילתו של בן ארי פנו נציגי הרשימה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, וביקשו להעביר את בן גביר למקום החמישי, ולהציב במקומו, במקום השמיני, את הנציג הבא של עוצמה יהודית ברשימה - יצחק שמעון וסרלאוף, שממוקם היום במקום ה-39.

המטרה היתה לשמור על האיזון שסוכם בין המפלגות השונות שהתאחדו במסגרת המקומות הריאליים.
השופט מלצר ביקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שקבע כי הדבר בלתי אפשרי, ומרגע שהרשימות הוגשו לא ניתן לשנות את סדר המועמדים, ובמקרה שמועמד פורש או לא יכול להתמודד מסיבה כזו או אחרת, הרשימה כולה זזה מקום אחד קדימה.

"על אף רצונה המובן של הרשימה להבטיח ייצוג באופן שהולם את ההסכמות בין המפלגות המרכיבות אותה", נכתב בעמדת היועמ"ש. "נוכח הוראות החוק שפורטו בעמדה, כפי שפורשו בפסיקתו של בית המשפט העליון, דינה של הבקשה להידחות, שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה".

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
אנשי עוצמה יהודית לאחר פסילת בן גביר/רויטרס

משמעות העמדה של מנדלבליט, ככל שתתקבל בעתירה זו היא פתח לדרישות מצד עוצמה יהודית לשאר המפלגות ברשימה המשותפת - הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בימים האחרונים, לאחר שבגץ פסל את מיכאל בן ארי, הציב איתמר בן גביר דרישה למנות אותו לתפקיד יו"ר ועדת החוקה בכנסת הבאה גם אם יישב באופוזיציה וכן את נציג המפלגה ברוך מרזל לתפקיד שר בממשלה הבאה. אם תדחה העתירה שהגישו המפלגות, בן גביר צפוי לשוב ולעמוד על דרישותיו כ"חבילת פיצויים" שתנתן למפלגתו.

מעוצמה יהודית נמסר כי: "תגובת היועמ"ש ופרקליט המדינה לוועדת הבחירות משתרעת על פני לא פחות משלושה עשר עמודים בהם מנסים פרקליטי מחלקת הבגצים להעלות סברות והשערות שונות ומשונות מדוע אין לאפשר את שינוי הרשימה, כאשר בפועל מעולם לא היה תקדים של פסילת מועמד באופן אישי ואנו נבקש מוועדת הבחירות לדחות את עמדת היועמ"ש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
"דינה של הבקשה להידחות". מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

איתמר בן גביר הוסיף כי: "אני מבין שהיועמ"ש ופרקליט המדינה עושים כל שהם יכולים על מנת למנוע מעוצמה יהודית להכניס נציגים לכנסת אך יש לנו חדשות עבורם: לאחר נהירת המצביעים לאיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת גם לו הייתי במקום העשירי ולא רק השביעי, ואוביל את השינוי הנדרש בעולם המשפט. מנדלבליט מפחד מבן גביר, אך זה לא יעזור לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully