וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה? הוא כבר מסומם?": יהדות התורה נגד פייגלין

27.3.2019 / 11:22

יו"ר ועדת הכספים משה גפני תועד מותח ביקורת חריפה נגד יו"ר זהות, על כך שבמצע מפלגתו טען כי יש לעצור את תקצוב מוסדות החינוך - ובכלל זה את הישיבות. הוא הביע תמיהה על כך ש"דתיים וחרדים" מעוניינים להצביע לפייגלין, וביהדות התורה אף תקפו אנשים נוספים ברשימתו

קרדיט: יקי אדמקר

ביהדות התורה מיקדו את הביקורת בבחירות הנוכחיות על מפלגת כחול לבן של בני גנץ וח"כ יאיר לפיד, אולם, בכנס בחירות שהתקיים אמש (שלישי) תקף ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים הממוקם שני ברשימת המפלגה את יו"ר זהות משה פייגלין. "שמעתי שזה מהסמים אומר לא לתת כסף לישיבות, מה הוא כבר מסומם?", אמר.

גפני התייחס למצע של מפלגת זהות, שקובע בין היתר כי אין לתקצב מוסדות חינוך בישראל, ובמסגרת זו יש לעצור את התקציבים הניתנים לישיבות. במסגרת שיטה זו, ההורים יוכלו לקבל ישירות ממשרד החינוך שובר בגובה 3,000 שקלים בחודש לילד אותו יוכלו לממש בכל בית ספר שיחפצו, וכך לממן את לימודי ילדיהם מבלי שהמדינה תתערב בתכנים. תקציבי הישיבות בממשלה האחרונה עמד על שיא של 1.7 מיליארד שקל.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
זעקת ה"גוועלד" של נתניהו עלולה להכניס את המפלגות החרדיות לצרות
"אפילו הנאצים הבינו": הנאום המקומם בפתיחת קמפיין דגל התורה
שמאלנית שנטשה את לפיד ורב שנבעט מש"ס: האנשים שנשבו בקסם של פייגלין

משה גפני. ראובן קסטרו
"הוא כבר מסומם?". ח"כ משה גפני (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע גפני תמה על כך ש"יש אנשים דתיים שרוצים להצביע עבורו (פייגלין), אפילו חרדים". בהתייחס לכך שפייגלין מעוניין להפסיק את תקציבי הישיבות, אמר גפני: "אני לא מאמין לזה אבל זה מה שהוא אמר היום. הוא התנה את זה בתנאי אחד - אם הוא יהיה שר האוצר, הוא יעצור את התקציבים של הישיבות".

בכנס הרבו חברי הכנסת של דגל התורה, אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה לדבר על החשש מפני ניצחון של גנץ ולפיד בבחירות הקרובות, אבל לא רק גפני מתח ביקורת נגד פייגלין. יצחק פינדרוס, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, הממוקם במקום השמיני ברשימת המפלגה טען כי לפייגלין יש "אנשים שמתנגדים לברית מילה", כשכוונתו לגדי וילצ'רסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משה פייגלין במפגש מפלגת זהות בפאב הרכבת בבאר שבע, מרץ 2019. ראובן קסטרו
"התקציב יהיה גדול יותר". פייגלין (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

"מישהו שמע בארץ ישראל שיש נושא של ברית מילה?", תהה פינדרוס. "אפילו הרפורמים עוד לא התחילו לעלות את הנושא הזה, והיום הוא הודיע שיוריד את תקציב הישיבות. מי שהולך שלא במסגרת תורנית התוצאה היא שהוא מוצא בה אנשים שנלחמים בברית מילה, בעולם הישיבות ובהכול".

פייגלין טען לאחרונה כי למרות שאיפתו לבטל את תקציב הישיבות, כחלק מתוכנית כוללת נגד מימון אוכלוסיות מסוימות, החרדים לבסוף יקבלו יותר כסף. בריאיון לערוץ 20 הסביר כי "בתכנית של זהות החרדים יקבלו יותר. סך כל הכסף שהאוכלוסייה החרדית תקבל, יהיה גדול יותר ממה שהיא מקבלת היום".

ממפלגת זהות נמסר: "כנראה שהפאניקה מונעת מגפני וחבריו מלשמוע את הדברים כהווייתם. זהות מתנגדת לתקצוב מיוחד לישיבות, כפי שהיא מתנגדת לתקצוב ממשלתי של כל מוסד חינוכי אחר. עם זאת, הציבור החרדי הוא הראשון להנות משיטת השוברים בחינוך שתנהיג זהות, במסגרתה יקבלו שובר לחינוך ילדיהם ויוכלו לבחור את המוסד החינוכי בו ילמדו, בלי כפייה ובלי התערבות בתכני הלימוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully