וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אלי ישי יפרוש מהמרוץ לכנסת ויתמוך ביהדות התורה

27.3.2019 / 15:20

יו"ר מפלגת "יחד" הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. הוא הודיע על תמיכה ביהדות התורה, זאת לנוכח הקרב על כל קולות המגזר החרדי. לא ברור אם המהלך נעשה בתמיכת ש"ס. לוואלה! NEWS נודע כי כחלון ניסה לגייס את תמיכת פטרונו הרוחני של ישי למפלגתו

באדיבות 'יחד'

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, הודיע היום (רביעי) באופן סופי כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-21. ישי, שעמד בעבר בראשות ש"ס, לא הצליח במהלך חודשי הקמפיין לעבור את אחוז החסימה. הוא הודיע על תמיכתו ביהדות התורה, על רקע המאבק על קולות המגזר החרדי והקרב בין המפלגה לש"ס בראשות שר הפנים אריה דרעי.

מדובר בדרמה פנים חרדית לאור היריבות הממושכת של ישי עם ש"ס מאז פרש ממנה ערב הבחירות לכנסת ה-20. לא ברור אם המהלך נעשה בתמיכתה של ש"ס, אולם גורם ביהדות התורה אמר לוואלה! NEWS כי חרף השיחות הממושכות שהתנהלו בין הצדדים, ישי לא קיבל הבטחה לתפקיד מסוים אחרי הבחירות. עם זאת, ההכרה החרדית בו נחשבת עבורו הישג משמעותי.

הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, שמכהן כראש ישיבת כסא רחמים צפוי לצאת במכתב תמיכה פומבי ביהדות התורה. ההערכה היא כי ישי שווה בין 20 ל-30 אלף קולות.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"מה? הוא כבר מסומם?": יהדות התורה נגד פייגלין
צבע אדום בבית הלבן: המציאות שיבשה את ביקור החלומות של נתניהו
אפקט חוק הלאום: הדרוזים נוטשים את הימין - ועוברים לגנץ

הילולא רבא דצדיקייא 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ישי/ראובן קסטרו

יממה לפני שנחתם ההסכם עם יהדות התורה, לוואלה! NEWS נודע כי השר משה כחלון הגיע אתמול לרב מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, בניסיון אחרון להשיג את תמיכתו בבחירות הקרובות למפלגת 'כולנו', אך ללא הצלחה. גורם בסביבת השר מסר בתגובה כי "כחלון מגיע לביקורים אישיים אצל הרב ללא שום קשר לפוליטיקה".

ישי, שלא הצליח לעבור את אחוז החסימה באף אחד מהסקרים ניהל בחודש שעבר מגעים עם הבית היהודי ועם אנשי עוצמה יהודית לריצה משותפת בבחירות הקרובות, מהלך שלא צלח. לדבריו, "לאחר שבועות של עבודה נמרצת לחזק את תנועת 'יחד', הגענו ב"ה להישג של למעלה ממאה אלף תומכים שנרשמו והביעו תמיכה בדרכו של מרן ראש הישיבה גאון ישראל רבי מאיר מאזוז שליט"א, ובדרכה של תנועת 'יחד'. ועל כך תודתי הרבה לכל הפעילים המסורים שרק בזכותם הגענו ליעד זה. כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו".

עוד הוסיף ישי כי "לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש. לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט"א את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותיי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים. הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'. מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב, קבע הרב כי אופציה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים".

"אנו יוצאים לדרך זו, מתוך הכרה והבנה כי זו הדרך הבטוחה והטובה ביותר למען תורת ישראל, עם ישראל, ולמען שלמות ארץ ישראל. יחד כל בית ישראל ספרדים ואשכנזים, חרדים חילונים ושומרי מסורת, וכל מי שחשובה לו צביונה היהודי של המדינה", סיכם ישי.    

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה

לכתבה המלאה
הרב מאיר מזוז מסתודד עם אלי ישי באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מאזוז וישי/ראובן קסטרו

בתגובה להודעה אמר ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) כי "אם ביהדות התורה היו משקיעים אנרגיה להחזיר את בוחריהם מהליכוד כפי שהם משקיעים לחבל בש"ס, הם היו נראים יותר טוב".

מש"ס נמסר: "ש"ס, בהנהגת מועצת חכמי התורה בנשיאות חכם שלום כהן, וביוזמת יו"ר התנועה השר אריה דרעי, פעלה באופן נמרץ בכדי להגיע לאחדות מלאה של הציבור הספרדי סביב תנועתו של הרב עובדיה יוסף. לשם כך אף מינתה את בנו של מרן, הרב דוד יוסף, לשליח מיוחד מול ראש ישיבת כיסא רחמים הגר"מ מאזוז בכדי לקדם זאת. לצערנו, כל מאמצנו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת. ש"ס תמשיך להיות הבית של כלל הציבור הספרדי ושל תלמידי מוסדות כסא רחמים ותפעל בדרך של אחדות בדרכו של מרן ומועצת חכמי התורה".

בסקר וואלה! NEWS, יהדות התורה רשמה לראשונה ירידה משבעה לשישה מנדטים וש"ס הידרדרה לארבעה מנדטים. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) נכח לפני כשבועיים באירוע בחירות אינטימי בפתח תקווה, ושם הציע לדרעי, ספק כ"חבר", ספק אם כפוליטיקאי מודאג, "להשלים עם אלי ישי". למי שלא הסתפק באמירה הזו, גפני גם תמך בכך שישי ימונה לשר בממשלה שתוקם בתמורה לכך שמפלגת יחד בראשותו לא תרוץ בבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully