וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: המכינה שהקים יו"ר הבית היהודי מקדמת פוסטים בתשלום

28.3.2019 / 17:21

מכינת "עצם" בעצמונה מקדמת פוסטים לטובת הרב רפי פרץ, העומד בראש הבית היהודי, המתמודדת בבחירות במסגרת איחוד מפלגות הימין. "רב רפי אנחנו מאחוריך" נכתב בפוסט, "עם ישראל מרוויח, תלמיד חכם". ממכינת "עצם" לא נמסרה תגובה

צילום: איחוד מפלגות הימין, עריכה: תומר לוי

מכינת "עצם" בעצמונה מקדמת בכסף פוסטים פוליטיים בפייסבוק לטובת יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ שהיה ממקימיה, זאת בניגוד לחוק תעמולת בחירות. הרב פרץ נבחר לתפקיד מיד לאחר עזיבתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, והיה ממקימיה של המכינה הקדם צבאית ואחד מהרבנים הבולטים בה.

בפוסט שפורסם לפני כיממה, וקודם ברשת פייסבוק בתשלום, נכתב "הרב רפי! אנחנו מאחוריך. עם ישראל מרוויח, תלמיד חכם, מחנך ומנהיג נדיר עם אמונה פורצת דרך". בהמשך ציינו כי "אנו לומדים ממך לעמוד זקוף, להציב עמדה ברורה וכל הזמן לדרוש מעצמנו יותר. מחוייבים לדרכך".

קידום הפוסט בתשלום הינו בניגוד לחוק דרכי תעמולה, בין היתר לאור כך שמדובר במוסד חינוכי שהמדינה משתתפת בתקציבים לטובת פעילות. סעיף 2א בחוק קובע כך: "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו, ולא ייעשה שימוש כאמור במקרקעין או במטלטלין המוחזקים למעשה על ידי גוף או תאגיד כזה".

מכינת "עצם" בעצמונה מקדמת בכסף פוסטים פוליטיים בפייסבוק לטובת יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ שהיה ממקימיה. צילום מסך
הפוסט שפורסם/צילום מסך

גם גולשים זעמו על הפוסט המדובר, לאור העובדה שקודם בתשלום. אחד מהם כתב "איזו בושה לעשות שימוש בפרסום בתשלום בשם המכינה עבור פוליטיקה של מפלגות. אתם מבזים את עצמכם". גולש אחר ציין כי תרם בעבר כסף למכינה "אבל אני רואה שאתם עושים בזה שימוש לצרכים פוליטיים, לא אתרום לכם יותר". הפוסט עצמו זכה למאות לייקים ומספר קטן של שיתופים.

מ"המכינה התורנית לצה"ל עצם" לא נמסרה תגובה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
נבחר לפני כחודשיים. פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

בחודש פברואר בחרה המועצה הציבורית למפלגת הבית היהודי בתת-אלוף הרב פרץ לכהן כיו"ר המפלגה. פרץ בן 63, כיהן כרב הצבאי הראשי והיה טייס מסוקים ומדריך טייס בבית הספר לטיסה בחצרים. אחרי הבחירה בו, הוא התאחד עם מפלגת האיחוד הלאומי בראשותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', ובהסכם ביניהם נקבע כי פרץ יעמוד בראש הרשימה המשותפת, זאת למרות שהוא חסר ניסיון פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully