וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס, שבת וגיור - גפני בנאום בחירות פנימי: "לטפל במלחמה גדולה"

31.3.2019 / 10:14

בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS שרטט אחד מראשי יהדות התורה את מאבקי המפלגות החרדיות בבחירות - החל מהשבת במרחב הציבורי ועד הכרת לימוד תורה כערך יסוד. הוא קרא "לטפל בבג"ץ בכל הכוח", לאחר ששופטיו פסלו את החוקים שנועדו לדחות את גיוס בחורי הישיבות. האזינו

גפני בהקלטה שהגיעה לידי וואלה!NEWS: "אנחנו בפרשת דרכים נוראה"/מערכת וואלה

בנאום תוקפני שנשא ביום שישי בכנס בחירות בבני ברק, שרטט ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את המאבקים הקרובים של המפלגות החרדיות בממשלה הבאה - גיוס, שבת, גיור וחינוך. "אנחנו עכשיו נמצאים בפרשת דרכים נוראה", נשמע גפני בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. "אם מצליחים - מתקנים את זה, אם חס וחלילה לא - הסכנה היא גדולה".

גפני פתח את נאומו בסוגיית חוק הפטור מגיוס לצה"ל, והסביר כי המפלגות החרדיות ידרשו חוק שישווה בין ערך לימוד התורה לגיוס לצה"ל. "נצטרך לעשות חוק יסוד לימוד התורה", אמר כשכוונתו להצעה שנחשפה בוואלה! NEWS לפיה המדינה תכיר בלימוד תורה כערך יסוד בדומה לגיוס לצה"ל. "ואנחנו", המשיך ח"כ גפני, "נצטרך לטפל בבג"ץ, מה שלא טיפלנו עד היום בכל הכוח. נצטרך לעשות את פסקת ההתגברות". הוא הסביר כי הצורך בכך היא בשל העובדה כי שופטי בג"ץ "ברוב חוצפתם", כלשונו, פסלו את החוקים שנועדו לדחות את גיוס בחורי הישיבות פעם אחר פעם.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
נתניהו: "גנץ לא יהיה שר הביטחון בממשלתי"; גנץ: "לא תהיה שר האוצר"
שולל האזנות במטה, תוקף את אובדן ההרתעה: גבי אשכנזי באולפן וואלה! NEWS
"עד עכשיו לא הייתה דמוקרטיה": פייגלין מנסה למכור, הבוחרים עדיין מחפשים את הקאצ'

משה גפני. ראובן קסטרו
"נמצאים בפרשת דרכים נוראה". גפני/ראובן קסטרו

בנאום שנשא מול ראשי ישיבות חרדיות, ובראשם המנהיגים הליטאיים הבכירים - הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, הצהיר גפני כי מלחמה נוספת בממשלה הבאה תהיה על השבת במרחב הציבורי. "המלחמה על השבת הולכת להיות מלחמה בחרב ובחנית", אמר. "לא יכול להיות שכל פעם אנחנו שומעים שמפעילים קו חדש או שמפעילים את הרכבת. אנחנו הולכים לטפל בנושא הזה במלחמה גדולה".

לא ברור למה בדיוק התכוון ח"כ גפני, אבל באותו נאום הצהיר כי "אנחנו בעיצומה של מערכה על החינוך הטהור". לדבריו, "רוצים במשרד החינוך, בכלל בממשלה, לשנות את כל סדרי החינוך שנעשים על פי דעת גדולי התורה. כמה רוצים לשנות בתוך המערכת הזו. אנחנו עכשיו באמצע המערכה הזו". בהמשך גם הזכיר את סוגיית הגיור: "יש בזה ניסיון עכשיו לשנות שהגיור יהיה גיור שלא על פי מה שנקבע על ידי רבותינו".

את הנאום סיכם גפני בכך שזו "מלחמה על כל התורה" ו"אנחנו עכשיו נמצאים בפרשת דרכים נוראה. מדובר בכל מיני נושאים שהם בנפשנו. דברים שהם הקיום שלנו".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה

לכתבה המלאה

החוק נותר תקוע, הכנסת התפזרה

בסוף 2017, שנתיים לאחר שהכנסת אישרה את ההסדר החדש, שמשמעותו היא שצעירים חרדים לא מחויבים להתגייס, קבעו שופטי העליון בצעד נדיר - התיקון אינו חוקתי, והוסיפו כי יש לחוקק חוק חדש תוך שנה. מאז, החל מרוץ נגד הזמן בניסיון לאשר חוק חדש שיוסכם על מערכת הביטחון אך גם על המפלגות החרדיות. החוק אושר בקריאה ראשונה, ומאז, נותר תקוע בשל התנגדות של "אגודת ישראל" לקדמו ללא תיקונים משמעותיים. בג"ץ נאלץ לדחות שוב ושוב את הדד-ליין שקבע לאישור חוק גיוס חדש אך הכנסת פוזרה, וכעת המועד האחרון הוא בחודש יולי הבא.

גם סוגיית הגיור והסדרי התפילה ברחבת הכותל המערבי הם שני נושאים נפיצים מבחינת המפלגות החרדיות, ואלה יבקשו לעגן את אותם בחקיקה במשא ומתן הקואליציוני. הנושאים נדונים בימים אלה בבג"ץ, והחקיקה, כך לדרישת המפלגות החרדיות, צפויה לסנדל את ההחלטות שעשויות לשנות את המצב כיום בסוגיות המדוברות.

בעקבות ההקלטות, אמר ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי "עם דבר אחד אני מסכים עם הרב גפני - אנו נמצאים בפרשת דרכים נוראה שבה התיאבון לכפייה דתית של המפלגות החרדיות אינו יודע שובע.
גפני חושף את התכניות והרצונות לסחיטה חרדית שהיחיד שעצר אותה בכנסת היוצאת היה ליברמן וגם היחידים שיעצרו אותה בכנסת הבאה יהיו ליברמן וישראל ביתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully