וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלת כחול לבן - ליכוד": ההקלטות הנוספות שמסבכות את גנץ

31.3.2019 / 21:21

בהקלטות שפורסמו בחדשות 13 ובוצעו לפני סבב הריאיונות בו הבטיח כי לא יישב עם נתניהו, גנץ לא שולל ישיבה בממשלת נתניהו כשר בתנאים מסוימים. הוא אף חשף מה הוא חושב על שותפיו למפלגה: אני לא בטוח באף אחד

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

יו"ר כחול לבן בני גנץ לא פוסל שיישב כשר תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו במגבלות מסוימות, גם בסמוך להגשת כתב אישום - כך עולה מהקלטות נוספות בהן נשמע גנץ, שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 13.

"נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתגר את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר', לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

ההקלטות בוצעו לפני שגנץ הבהיר בסבב ראיונות בתקשורת כי הוא לא מתכוון לשבת בממשלה עם נתניהו, אך במערכת הפוליטית מעריכים כי ממשלת אחדות עשויה להיות אפשרות סבירה אחרי שתתבהר תמונת המנדטים.


בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"סגרתי את הדלת, לא נעלתי": גנץ לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו
גנץ: "אם הייתה לנתניהו דרך שיהרגו אותי - הוא היה עושה את זה"

מסע"ת כחול לבן, גני התערוכה 31 במרץ 2019. אתר רשמי
"ממשלת הליכוד כחול לבן". גנץ/אתר רשמי

בהמשך נשמע גנץ מתייחס לנושא שעם הזמן הפך לאחר מהעניינים המרכזיים בקמפיין כחול לבן - מעורבות נתניהו בפרשת הצוללות - ומותח ביקורת קשה נגד נתניהו:

"צוללות שאף אחד לא צריך אותן. (נתניהו) אישר למצרים צוללות שאף אחד לא צריך אותן. הדוד שלו מוכר פלדה והוא מקבל מזה עמלות, הוא מעלה את המחיר. הוא ימכור את הביטחון שלנו ... על מה אנחנו מדברים? על מה אנחנו מדברים? פשוט מכר את המדינה".

גנץ לא עוצר בביקורת נגד נתניהו. בהמשך הוא אף טוען כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חשש מעיסוק בנושא, מחשש שיידרש לשאת באחריות להשלכות מהלכיו:

"מי שלא חקר את הצוללת השישית, לא יכול לפתוח את הצוללת השביעית, שמינית, תשיעית... מי שלא חקר את ספינות המגן, לא ימצא את הסיפור הזה. ואני חושב שגם מנדלבליט פחד לחקור את זה ... ואם הוא היה חוקר את ביבי על הסיפור הזה, מדינת ישראל לא הייתה מקבלת את הצוללות. הוא פוחד שיגידו שזה פגע בביטחון המדינה וסיפורים ועניינים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
"פשוט מכר את המדינה". נתניהו/רויטרס

בהקלטה נוספת שפורסמה, גנץ מתאר את חוסר שביעות רצונו משותפיו לרשימה. תחילה טען כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, האחרון שחבר לאיחוד כחול לבן, "היה לא בסדר", וטען כי היה יכול להתבטא באופן שונה בנוגע לאמונו בו.

"ראינו את הכתבה (הריאיון שנתן אשכנזי לעיתונאית דנה ויס) ביחד אצלו בבית, כל הארבעה. הוא היה נורא לחוץ לפני שזה שודר. הוא הזיע, מסכן. ממש הזיע. הוא היה הרבה יותר רגוע אחר כך, כי פרגנו לו".

"מה שיש לי להגיד לו - אני אגיד לו בארבע עיניים. אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד 'בני יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא בתוך הסיפור הזה. כבר שנה וחצי הוא נערך לסיפור הזה. אני הצטרפתי אליו לאחרונה, אני אחריו. הוא יותר מתאים ממני בשלב הזה להיות ראש ממשלה ואחר כך נראה'".

אחר כך גנץ עבר גם לשאר שותפיו לרשימה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תלם משה יעלון:

"באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה (לפיד, יעלון ואשכנזי) אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד".

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
לא בטוח באף אחד. גנץ/ראובן קסטרו

זו הפעם השלישית שבה מתפרסמות הקלטות בהן נשמע גנץ עצמו מתוך פורום סגור. הפעם הראשונה, נגעה למוכנותו של גנץ לשבת עם נתניהו, זאת לאחר שהבהיר כי "בסיטואציה שנוצרה" - הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע - לא יישב בממשלתו. בהקלטה שנחשפה הסביר גנץ את אמירותיו: "בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה, היא תהיה סגורה, לא נעולה".

הקלטה נוספת שפורסמה, עסקה בסוגיית הפריצה האיראנית לטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן. גנץ, שחש פגוע מהרמיזות של נתניהו באשר לתוכנו של הטלפון, טען כי אם נתניהו היה יכול, היה מסיר את האיומים שעומדים בדרכו בבחירות באופן אלים. "האם בנימין נתניהו הבסיסי, שאני מכיר, היה רוצה שאני אפגע? התשובה היא לא", טען בתחילה. "האם בנימין נתניהו של ערב הבחירות הזה מוכן שאני אפגע? כן לצערי אני אומר את זה".

במפלגת העבודה מסרו בעקבות ההקלטות: "בני גנץ נכנע. בני גנץ מתכוון לשבת עם נתניהו. מי שמצטרף לנתניהו לא יעשה שינוי. שוב מוכח שכחול לבן זו מפלגת ימין שרוצה לשבת תחת נתניהו. מי שמצביע לכחול לבן מקים במו ידיו את ממשלת נתניהו הבאה. מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה שמתחייבת לא לשבת עם נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully