וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד תדרוש יד חופשית במערכת המשפט: "אבטל את הפיכת אהרון ברק"

1.4.2019 / 11:07

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש הודיע כי דרישתה המרכזית בהסכם הקואליציוני תהיה תמיכה מלאה ברפורמות המשפטיות שלה, בדומה לתמיכה שקיבל נתניהו בתחום התקשורת. היא תקפה את נשיא העליון לשעבר: "נטל לבג"ץ סמכויות, ישראל תקועה ונבוכה"

צילום: דף הפייסבוק "ישראל 2050", עריכה: איתי עמרם

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש איילת שקד הודיעה היום (שני) כי הדרישה המרכזית בהסכם הקואליציוני מצד מפלגתה תהיה יד חופשית להוצאת הרפורמות המשפטיות של הימין החדש לפועל. שקד הבהירה כי הדרישה תהיה תמיכה מלאה של מפלגות הקואליציה לצעדים שתנקוט במערכת המשפט, ובהם "ביטול המהפכה החוקתית של נשיא העליון לשעבר אהרון ברק".

בדברים שאמרה בכנס סגור של ראשי מועצות אזוריות וסגניהם במלון יערות הכרמל, תקפה שקד את ברק. "ב-30 השנים האחרונות הוביל אהרון ברק הפיכה. הוא נטל לבג"ץ סמכויות שאף אחד לא העניק לו", אמרה. "המהפכה החוקתית של אהרון ברק שיתקה בהדרגה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. יועצים משפטיים שולטים בממשלה. מדינת ישראל תקועה ונבוכה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
היציבים - והמתרסקים: 8 ימים לבחירות - תמונת מצב
"ממשלת כחול לבן - ליכוד": ההקלטות הנוספות שמסבכות את גנץ
תשובת איחוד הימין לדרישת בנט לתיק הביטחון: ראשות ועדת חוץ וביטחון

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
תדרוש תמיכה מלאה של הקואליציה. שקד/ראובן קסטרו

שקד הוסיפה כי בקדנציה האחרונה במשרד המשפטים, מינתה "שופטים מרוסנים הרבה יותר". "בממשלה הבאה, נדרוש בהסכמים הקואליציוניים שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי", אמרה. "ועל כן, אני אומרת כאן בצורה ברורה: בארבע השנים הבאות שלי כשרת המשפטים, אבטל את המהפכה החוקתית של אהרון ברק. הממשלה תחזור למשול, השופטים יחזרו לשפוט, מדינת ישראל תחזור לנצח".

עו"ד איתמר בן גביר, המתמודד מטעם איחוד מפלגות הימין, הגיב לדברי שקד ואמר כי "אני מעריך מאוד את השרה שקד ובטוח בכנות כוונותיה לערוך שינויים בעולם המשפט, אך צריך להיות ישרים: כדי לערוך שינוי מהותי בעולם המשפט צריך להוציא את נציגי השופטים מהוועדה למינוי שופטים. לא עוד חבר מביא חבר, שופט מביא שופט, אלא שופטים שנבחרים ומשקפים את רצון העם. על כל שופט עם אג'נדה יהודית ציונית שאיילת מינתה, היא הייתה צריכה להסכים למינוי שופט מהצד השני. כדי לערוך שינוי אמיתי, צריך להוציא את השופטים מהרכב הוועדה למינוי שופטים ולהרחיב משמעותית את מספר השופטים, ואת זה רק אני כחבר בועדה וכיו"ר ועדת חוקה אעשה".

לפני כשבועיים הציגה שקד את תכניתה למערכת המשפט, המכונה "תכנית מאה הימים" ומיועדת לתחילתה של הקדנציה הבאה. במסגרת התכנית, הציגה שקד את כוונותיה לבטל את הוועדה למינוי שופטי בית המשפט העליון, כך שמינויים ייעשה בידי שרת המשפטים עצמה, שתביא מועמדים לאישור הממשלה והכנסת. סעיפים נוספים בתכנית הם קיום שימוע ציבורי לשופטי העליון, העברת פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה, ומתן האפשרות לשרים לייצג עצמם בבתי משפט, גם אם הדבר עומד בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. לבסוף, אמרה שקד כי בכוונתה גם להעביר את חוק היועמ"שים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully