וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ תקף: "נתניהו מוביל קמפיין טרור תודעתי"; רה"מ: "עלילת שווא"

1.4.2019 / 19:53

יו"ר כחול לבן הגיב לפרסום התחקיר בידיעות אחרונות ובו נטען כי הליכוד הפעילה מערך בוטים ברשתות החברתיות בניסיון להשפיע על הבחירות. "נתניהו יודע יותר טוב מכל אדם אחר שהוא יפסיד", אמר. לפיד: "נתניהו שקרן מקצועי". רה"מ: "פייק תחקיר, קמפיין מתוזמר של לפיד-גנץ"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות והניו יורק טיימס, שבו נטען כי הליכוד הפעילה מערך בוטים ברשתות החברתיות בניסיון להשפיע על הבחירות הקרובות. מנגד, נתניהו טען שמדובר ב"פייק תחקיר" והאשים את ראשי כחול לבן בהפעלת מערך בוטים משלהם.

גנץ אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי "נתניהו יודע יותר טוב מכל אדם שהוא יפסיד את הבחירות הקרובות, בתחקירים שפורסמו הבוקר מתגלה כי נתניהו מוביל קמפיין של טרור תודעתי על אזרחי ישראל".

"אזרחי ישראל מוצפים בחודשים האחרונים בפייק ניוז ברשת הדיגיטלית", אמר גנץ. "הוא לא בוחל בשקרים, לא בוחל בדה לגיטימציות. בפעם הראשונה זו אולי טעות שמפרסמים סרטון עם קברים של חללי צה"ל, בפעם השנייה לצחוק על אמנון אברמוביץ' וטוענים שזו שטות. בפעם השלישית והרביעית זה כבר נהיה שיטה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
שקד תדרוש יד חופשית במערכת המשפט: "אבטל את הפיכת אהרון ברק"
"בחירות גורליות": מרצ מנסה לשדר מהפך - ובינתיים בעיקר שורדת
תשובת איחוד הימין לדרישת בנט לתיק הביטחון: ראשות ועדת חוץ וביטחון

בני גנץ, כחול לבן, 1 באפריל 2019. רויטרס
גנץ במסיבת העיתונאים בתל אביב, היום/רויטרס

"נתניהו יכול ללכלכך עליי כמה שהוא רוצה. אני בטוח אני נחוש ואני הולך לנצח", הוסיף גנץ. "לאחר 13 שנות שלטון נתניהו, אני דואג למדינת ישראל, כי נתניהו קם בבוקר ולא חושב בריאות, תחבורה, חינוך, לא עליכם - חושב רק על עצמו. הוא חושב איזה מהלך הוא יכול לעשות כדי לעשות עוד מהלך בקמפיין, העיקר להמשיך. אין לנתניהו שום גבולות, אין לו בלמים. עבור הרבה ממדינת ישראל, נתניהו עבר את הגבול. לא אתן לנתניהו לפגוע בכל הטוב שישי בחברה הישראלית. אחרי 13 שנים, נתניהו יפסיד, עם ישראל ירוויח".

נתניהו הודיע כי הוא יגיש תלונה במשטרה נגד ראשי כחול לבן, במסיבת עיתונאים שבה תקף כי "עיתון הבית של לפיד וגנץ, 'ידיעות אחרונות', המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי שזו מתחיה של 1 באפריל, אבל לא - זו עוד עלילת שווא. הם לקחו 'פייק תחקיר' וטענו שהתמיכה בליכוד ברשת היא בכלל לא של אנשים אמיתיים אלא של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאתם אזרחי ישראל תומכים בליכוד, תומכים בליכוד, שאתם תומכים בהישגים שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נתניהו הגיב לפרסום לפיו גנץ דרש מהשב״כ לחקור האם המוסד 
הדליף את הפריצה לנייד: ״אל תגררו את המוסד לויכוחים פוליטיים". ., לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, .

נתניהו המשיך ואמר: "אתם, שמתבטאים ברשת, אתם לא אנשים אמיתיים. הם פרסמו היום הודעת שער שכל התמיכה בנו היא פיקטיבית. כמעט כל הדוגמאות שהם הביאו, התגלו בסוף כאנשים אמיתיים - עם דעות משלהם. אף אחד מהם הוא לא פייק".

נתניהו הציג גם אדם ששמו גיורא, שלטענתו הוצג בתחקיר כבוט, ואמר כי "זה פשוט לא יאומן. הנה האמת. גיורא אומר מה שהוא חושב, גיורא אומר מה שהוא רוצה. זה שקר ענק, הוא כל כך שקוף. הקמפיין המתוזמר הזה של מפלגת לפיד-גנץ, הוא ממש זעקת הקוזאק. כי הליכוד היא המפלגה היחידה שלא מפעילה בוטים. לפיד וגנץ לא מסתפקים בבוטים שיש להם בתקשורת, אבל להם יש בוטים שמכפישים אותי ואת משפחתי. הם מנהלים את הקמפיין הכי שיקרי שהיה כאן אי פעם".

עריכה: טל רזניק

מאוחר יותר, נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי: "לפיד וגנץ מבססים את עלילת הבוטים השקרית על תומכי הליכוד ברשת על 'מחקר' של פעיל השמאל הקיצוני נעם רותם, שקורא למחבלים הפלסטינים הכלואים בישראל 'לוחמי חירות' ואסירים פוליטיים שיש לשחררם, ושקרא לנוער הישראלי לסרב לשרת בצה"ל שאותו הגדיר 'ארגון טרור'".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. מעולם לא היה ראש ממשלה ששיקר והשמיץ כל כך הרבה. שיסביר מאיפה מיליוני השקלים שמימנו את רשת השקרים שלו? ואיך הוא שילם להם מבלי לדווח על זה? חבל שנתניהו לא ממהר לכנס את הקבינט על עזה כמו שהוא ממהר לכנס מסיבות עיתונאים. כמו עבריין שנמלט מזירת הפשע הוא בורח ומפחד לענות על שאלות".

דרישה לפתוח בחקירה

מוקדם יותר יו"ר כחול לבן יאיר לפיד פנה לוועדת הבחירות המרכזית, לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק את הטענות בתחקיר ואת "הניסיון להטעיית מערכת הבחירות בישראל". בנוסף, הגיש ח"כ מיקי לוי בשם כחול לבן תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות. מהמפלגה נמסר כי "תלונה זו באה על רקע החשד הפלילי שעולה מהפרסום הבוקר כי במערכת הבחירות הזו, מופעלת רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב ותכליתה הפצת מידע כוזב, בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים. אם דברים אלו אכן יתבררו כנכונים, מדובר בפשעים פליליים, ועל כעל משטרת ישראל לחקור את הפרשה".

במסיבת העיתונאים קרא שוב לפיד לחקור את הטענות המופיעות נגד הליכוד בתחקיר, וקרא לאזרחי ישראל "לא להאמין לנתניהו". "צריך לסגור את הרשת הזו, זה פלילי ומסוכן, ביבי מנסה לשחק לכם עם הראש. אני קורא לאזרחי ישראל להיות עירניים. אני מכיר את נתניהו כאת כף ידי, את השקרים הגדולים הוא שומר לסוף", אמר לפיד, וכינה את נתניהו "שקרן מקצועי". לדבריו, "השקרים ישמעו לכם הכי אמינים, כי ביבי הוא השקרן הכי גדול. אל תאמינו לאף מילה ושירמו אתכם".

בני גנץ ויאיר לפיד כחול לבן, 1 באפריל 2019. רויטרס
לפיד וגנץ, היום/רויטרס

שר הביטחון לשעבר יעלון דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים. "אני לא הייתי זקוק לתחקיר הזה. חוויתי על בשרי איך נתניהו פועל בשקרים כדי לחסל יריבים פוליטים. רק ממבט על הימים האחרונים שבהם נתניהו נאלץ להתייחס לפרשת הצוללות, הוא נתן כמה גרסאות. כמו כל עבריין חשוד שמרגיש את החרב על צווארו והוא משנה גרסאות", אמר יעלון. "כמובן שהאינטרס שלו הוא לא אזרחי מדינת ישראל, הוא ההישרדות הפוליטית שלו. מדינת ישראל צוללת עם נתניהו, הדמוקרטיה בצלילה, הבריאות, הביטחון, התחבורה. ישראל טובעת וצוללת בים של שקרים. 13 שנה זה יותר מדי. לכן ב-9 באפריל יש לישראל הזדמנות להציל את ישראל מטביעה. לכן התייצבנו פה כדי להחזיר את המדינה לסדרה. אנחנו נפתח תקופה של מדינה חדשה".

"אני חשבתי שגם לראש הממשלה יש קווים אדומים - התבדיתי", אמר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, המוצב רביעי ברשימת כחול לבן. "שמעתי אותו אתמול קורא לנו לנהוג בממלכתיות. יש לרה"מ הזדמנות לצאת ולומר שהוא נגד התופעה הזו. אנו רואים פגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל. לנוכח כל ההפגנות מהקבינט, אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם זה היה הקבינט ב-2007 כשהיינו צריכים לתקוף את הכור הסורי. זה רק מראה שאפשר אחרת, שצריך אחרת, אנחנו נדאג לזה".

משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בגני התערוכה , 1 באפריל 2019. צילום מסך
יעלון, היום/צילום מסך

עם פרסום התחקיר, הגיבו בכחול לבן וקראו לפתיחה מיידית של חקירה. "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות". "התחקיר בידיעות ובניו יורק טיימס מגלה שמערכת ההשמצות המכוערת בתולדות ישראל מופעלת ישירות על ידי נתניהו", נמסר מהמפלגה. "אחרי 13 שנות שלטון, נתניהו איבד את הרסן. אחרי שהבין שהוא עומד להפסיד בבחירות, הוא מנסה לנצח במירמה. אם זה יצליח לו, ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה".

גם יו"ר מרצ תמר זנדברג הודיעה לאחר הפרסום בבוקר כי תפנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד רשת הבוטים של הליכוד שעליה פורסם בתחקיר. "מסתבר שהמתקפה המטונפת נגד השמאל בתואנת 'מימון זר', אוירת הפחד וההשתקה שהשתלטה פה, נועדה בעצם להסתיר מכונת תעמולה שיטתית, מאורגנת וממומנת. זה תיק 6000 והוא הקשה מכולם - זריעת הסתה ואלימות מופרעת ופירור החברה הישראלית תמורת הישרדות פוליטית. נפנה ליועמ"ש לפתוח בחקירה", אמרה זנדברג.

יו"ר העבודה אבי גבאי הגיב אף הוא לפרסום. "נחשפה רשת הרמאות והזיוף של ביבי. נתניהו מזהם את הבחירות. לחקור עכשיו, כדי שלא יגנבו שלטון בישראל. נתניהו יחצה כל קו אדום בכדי למנוע את העמדתו לדין", כתב גבאי בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully