וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר על שיחות גנץ עם אנשי אגף התקציבים: "הדברים לא אירעו"

1.4.2019 / 17:29

אחרי שדרש מראש אגף התקציבים לערוך בירור בין אנשיו בעקבות ההקלטות בהן נשמע יו"ר כחול לבן בני גנץ מעיד על שיחות שקיים עמם על מצב האוצר, שי באב"ד העביר מכתב לנציבות שירות המדינה. "עובדי המשרד מקפידים הקפדה יתירה על כך שהם אינם נוקטים עמדה פוליטית כלשהי"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד שלח הערב (שני) מכתב לנציבות שירות המדינה, בו הציג את עיקרי שיחות הבירור שקיים עם עובדי המשרד בנוגע ליחסיהם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. הדבר בא לאחר שבאב"ד דרש מהממונה על התקציבים במשרד, שאול מרידור, לערוך "בירור מעמיק" בקרב עובדי האגף, זאת בעקבות ההקלטות שפורסמו בחדשות 13 בהן טען גנץ כי "שוחח עם אנשי תקציבים" שהעידו בפניו כי "המצב קטסטרופה".

"כמצופה, לאחר בירור הנושא עם עובדי האוצר, התברר כי הדברים שניתן היה ליחסם לכאורה לאנשי המשרד על ידי יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, לא ארעו", כתב באב"ד. "לאחר בדיקה שנערכה התברר לי כי עובדי המשרד מקפידים הקפדה יתירה על כך שהם אינם נוקטים עמדה פוליטית כלשהי, לא מביעים ביקורת על הממשלה, או שר משרי הממשלה, במישרין או בעקיפין, או כל דבר דומה. הדבר נכון במשך כל ימות השנה, ובפרט בתקופה רגישה כמו תקופת הבחירות שבה אנו נמצאים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"סגרתי את הדלת, לא נעלתי": גנץ לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו
גנץ: "אם הייתה לנתניהו דרך שיהרגו אותי - הוא היה עושה את זה"
"ממשלת כחול לבן - ליכוד": ההקלטות הנוספות שמסבכות את גנץ

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
הדברים לא אירעו. באב"ד/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

עוד הוסיף באב"ד כי "לאור הדברים, מצאתי לנכון לחדד את הנהלים במשרד האוצר כך שפקידי המשרד ימנעו מפגישות עם גורמים פוליטיים עד סוף תקופת הבחירות הנוכחית וזאת במטרה למנוע שימוש בפקידי המשרד לצרכים פוליטיים".

למכתבו של באב"ד צורף גם מכתב מידי הממונה על האגף מרידור, שטען כי לאחרונה התבצעו פניות ממפלגות שונות, בהן גם כחול לבן, לקבלת מידע שפרסמו אינו אסור על פי חוק חופש המידע. "מדובר בחלק בלתי נפרד מעבודת האגף, תהליך שגרתי וטבעי, ומתוך הבנה כי המידע המצוי בידי משרד האוצר שייך לציבור". הוא ציין כי בדומה למקרים אחרים "לא נעשתה התערבות לטובת מפלגה כזו או אחרת או קודמה אג'נדה של מפלגה כלשהי". הוא הצהיר כי עובדי האגף לא נוקטים עמדה פוליטית כלשהי "ובפרט בתקופה רגישה כמו תקופת בחירות בה אנו מצויים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בני גנץ, כחול לבן, 1 באפריל 2019. רויטרס
"המצב קטסטרופה". גנץ/רויטרס

ההקלטה אליה התייחס באב"ד הייתה הראשונה מתוך שלוש שפורסמו בחודש האחרון, שבמהלכן נשמע גנץ בפורומים סגורים. אחרי שלא פסל ישיבה בממשלת נתניהו גם אם יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, ולא התנגד לחבור לממשלה עם חרדים, תקף גם את תפקודו של שר האוצר משה כחלון. "אני יושב עם אנשי אוצר אני עושה שיחות עם אנשי תקציבים", אמר. "אני יודע מה קורה, בשנה הבאה הקטסטרופה. כחלון לא רוצה להחליף את עצמו. כחלון לא רוצה להחליף את שר האוצר שמחליף את כחלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully