וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד באולפן וואלה! NEWS: אין שום תרחיש שבו גנץ יהיה ראש ממשלה

יו"ר הימין החדש הנאבקת כדי למנוע אובדן מנדטים, קבעה כי הסיכויים שגנץ ירכיב את הממשלה קלושים. היא תקפה את נתניהו על אי כינוס הקבינט ושללה דיווחים על קיומה של עסקת שבויים. היא לא מתחרטת על סרטון הבושם ולא שוללת לגליזציה בעתיד. הליכוד: "מטעה את המחנה הלאומי"

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: ירדנה עבודי פוקס. גרפיקה: אביחי ברוך

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (שלישי) בראיון באולפן וואלה! NEWS כי "אין שום תרחיש" שבני גנץ ירכיב את הממשלה הבאה. "זה פשוט לא קיים", קבעה. "לגנץ אין שום סיכוי להרכיב קואליציה". שקד הוסיפה כי "הדבר היחידי שיודעים במערכת הבחירות הזאת הוא שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא והשאלה היא מי יהיו השרים שלו ומה תהיה הקואליציה". עם זאת, שקד לא פסלה כניסה לממשלת אחדות עם נתניהו וגנץ. "אם נתניהו יחליט להכניס את גנץ לממשלה בקווי יסוד שאנחנו מאמינים בהם, אנחנו לא פוסלים אף אחד".

שקד התייחסה למתיחות הביטחונית באזור הדרום, ואמרה כי בנט והיא "חושבים שבעימות מול חמאס צריך לנהוג אחרת". לדבריה, "בנט יודע להציב מטרות אחרות והוא צריך להיות שר ביטחון". כשנשאלה על התנהלותו של נתניהו בשבוע האחרון ועל האפשרות שלא ירצה למנות את בנט לתפקיד, היא אמרה: "הכל תלוי בכמות המנדטים, עם שישה מנדטים זה לא יקרה, עם יותר מנדטים זה יקרה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
היציבים והמתרסקים: תמונת מצב המפלגות
שקד תדרוש יד חופשית במערכת המשפט: "אבטל את הפיכת אהרון ברק"
"ממשלת כחול לבן - ליכוד": ההקלטות הנוספות שמסבכות את גנץ

איילת שקד בראיון לאולפן וואלה!NEWS 2 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"לגנץ אין שום סיכוי להרכיב קואליציה". איילת שקד/ראובן קסטרו

על כך שנתניהו לא כינס את הקבינט במשך תקופה ארוכה, היא אמרה כי "זה לא סביר" והכחישה את הדיווחים על כך שהרגיעה בגבול הרצועה כוללת גם עסקת שבויים. "זה דיווחים לא נכונים. התקשרתי להתעדכן". שקד נשאלה על הטענה שנשמעה מפי מקורביו של נתניהו לפיה הוא לא מכנס את הקבינט מחשש להדלפות מצד בנט, ואמרה כי "אם ראש הממשלה מפחד מהדלפות שיחקור הדלפות. לנו אין שום בעיה". אחרי שגנץ רמז לכך שהמצגת שהודלפה בקבינט בתקופת צוק איתן הודלפה על ידי נתניהו, היא אמרה כי "גם צריך לחקור את ההדלפה של המצגת שהיא ההדלפה הכי חמורה שהייתה עד היום מהקבינט", אך סירבה להודות כי כוונתה לנתניהו.

התרחיש הכי מעורר סקרנות במקרה של בנט ושקד היא אם המפלגה תקבל שישה מנדטים בלבד בבחירות, מה ידרשו - ביטחון לבנט או משפטים לשקד, ועל כך שקד מסרבת לענות: "אנחנו לא עושים את המשא ומתן הקואליציוני. שניהם תיקים חשובים. אנחנו רוצים כוח כדי להשיג את שני התיקים האלה ולבצע מדיניות ימין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איילת שקד בראיון לאולפן וואלה!NEWS 
2 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"מאמצים לעלות במספר המנדטים". שקד/ראובן קסטרו

הסקרים מנבאים בתקופה האחרונה חמישה או שישה מנדטים לימין החדש, ובנט ושקד מקווים להכפיל את המספר. "אנחנו עושים כל מאמץ כדי לעלות בכמות המנדטים", אמרה שקד. "הציבור צריך להבין שאם הוא רוצה ממשלת ימין, צריך להצביע לימין החדש. אנחנו פוליטיקאים עם אידיאולוגיה וקבלות. צריך לדעת שמיד אחרי הבחירות ככל הנראה, תפורסם תכנית טראמפ. אנחנו מעריכים שהתכנית הזאת תהיה הבסיס שעליה בני גנץ יוזמן לממשלה".

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
"לא עושים את המשא ומתן הקואליציוני". בנט ושקד/ראובן קסטרו

שקד נשאלה האם חששה מהקמת המפלגה החדשה, ואמרה כי "בוודאי שידענו שזה סיכון אבל ההנחה שלנו היתה שאנחנו מצליחים להגדיל את גוש הימין, להביא קהלים חדשים". היא לא שללה לגלזיציה של סמים קלים אבל ציינה כי "זה נושא שבודקים אותו, אני רוצה לשבת עם מומחים ולהבין מה קורה בעולם ואז לקבל את ההחלטה".

שקד ספגה לא מעט ביקורת על סרטון בושם הפאשיזם, והיא הודתה בראיון כי לא חשבה שזה יעורר סערה. "ידעתי שזה יעצבן חלקים מהשמאל, אבל לא ציפינו לכזאת סערה. זה סרטון אירוני, סרקסטי, והוא נוגע בדיוק בנקודה. אני תוהה מתי עיתון הארץ ישוב ויקרא לי פאשיסטית". היא ציינה כי לא התחרטה עליו, "אני חושבת שזה היה סרטון, חד ומאוד מוצלח". על הביקורת שהסרטון לכאורה מחפיץ, היא השיבה: "ממש לא מחפצן, זה שטויות, אני אישה חזקה, עצמאית, יו"ר מפלגה, שרת משפטים. הסרטון הזה הוא ההפך מהחפצה".

איילת שקד בראיון לאולפן וואלה!NEWS 2 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"ההפך מהחפצה". שקד בריאיון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בעקבות דבריה של שקד, בליכוד תקפו וטענו כי היא "מטעה את אנשי המחנה הלאומי". במפלגה הסבירו כי "אם לפיד וגנץ יקבלו יותר מנדטים מהליכוד - הרכבת הממשלה תוטל על לפיד וגנץ והם יקימו ממשלת שמאל עם מרצ, העבודה ובתמיכת המפלגות הערביות. הנשיא ריבלין כבר אמר שיטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר. לכן, כדי להבטיח שתוקם ממשלת ימין חזקה, חייבים להצביע רק לליכוד".

למרות דברי הליכוד, הנשיא ריבלין לא אמר שהוא יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר אלא שילך לפי לשון החוק שקובעת כי הרכבת הממשלה תוטל על מי שיש לו מספר גדול יותר של ממליצים.


(עדכון ראשון: 12:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully