וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד באולפן וואלה! NEWS: "אני מאמין לגנץ - לא להדלפות"

פחות משבוע לבחירות, מספר 2 ברשימת כחול לבן בטוח בשותפות עם גנץ גם לאחר ההקלטות שבהן הביע חוסר אמון בחבריו: "אני סומך עליו". לפיד דחה לחלוטין את הלחץ עליו לוותר על הרוטציה: "לחצנו ידיים. זה ההסכם". העבודה: "לפיד צריך לאפסן את האגו". ליצמן: "לפיד מוקצה"

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: נועה לוי. גרפיקה: אביחי ברוך

לא מתכוון לוותר על הרוטציה, מאמין לבני גנץ, וגם אחרי חודש של קמפיין קשה ומתיש סבור שהוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה: פחות משבוע לפני הבחירות, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מספר 2 במפלגת כחול לבן, אומר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בינו ובין יו"ר המפלגה שלו יש יחסי אמון מלאים.

"אני סומך עליו, ואני חושב שהוא סומך עליי, אני מאמין תמיד למה שאני רואה ושומע מהבן אדם עצמו, ולא להדלפות", הוא אומר ברקע פרסום ההקלטות בערוץ 13 בהן גנץ אומר שאין לו אמון בחבריו להנהגת המפלגה.

לדברי לפיד, הוא שוחח על ההקלטות עם גנץ, "אבל זה לא הדאיג אף אחד מאיתנו. בסוף הרביעייה הזאת היא ההפתעה הכי טובה של הבחירות. היכולת של ארבעתנו להיכנס לחדר, לסגור דלת, אם צריך לצעוק ולריב, ואז לצאת עם החלטה משותפת, עם מדיניות משתפת זה נכס גדול, זה יהיה נכס גדול למדינת ישראל בשנים הקרובות כשנרכיב את הממשלה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מנהל הניו מדיה בליכוד: לא הפעלנו רשת בוטים, הכל קשקוש
פייגלין: "החירות היא תנאי שיום אחד נבנה את בית המקדש"
"בחירות גורליות": מרצ מנסה לשדר מהפך - ובינתיים בעיקר שורדת

יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! לקראת בחירות, 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"אני חושב שהוא סומך עליי". לפיד/ראובן קסטרו

בימים האחרונים החל להתגבר הלחץ על לפיד לוותר על הסכם הרוטציה בינו לבין גנץ שמחלק את ראשות הממשלה בין שניהם בטענה שזה עשוי להביא עוד מנדטים מימין, בדומה לבחירות 2015 אז ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני חתמו תחילה על הסכם רוטציה גם כן, אך יומיים לפני הבחירות לבני ויתרה על הרוטציה. לפיד מתעקש שההיסטוריה לא עומדת לחזור על עצמה. "לא יקרה, מי שאמר הכי ברור שזה לא יקרה זה בני גנץ, הוא אמר לחצנו ידיים, זהו, זה ההסכם, ככה זה יהיה. זה לא מפריע לציבור, סקרו את זה פעמיים וזה לא מפריע לאף אחד".

לדידו של לפיד, הקמפיין נגד הרוטציה הוא קמפיין של מפלגת העבודה והוא תוקף בחריפות את מי שאמורה להיות השותפה הטבעית המרכזית שלו בגוש המרכז שמאל. "מפלגת העבודה עושה דבר מעניין, כל הקמפיין שלהם זה על כחול לבן כי נראה להם יותר חשוב להם להכניס את ערן חרמוני יותר מלהחליף את נתניהו. המטרה היא להחליף את נתניהו. כל קול לעבודה, לכולנו, לישראל ביתנו זה בסוף פתק לביבי, מי שרוצה להחליף את ביבי יצטרך לשים כחול לבן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! לקראת בחירות, 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"כל קמפיין העבודה הוא על כחול לבן". לפיד/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים, בין הדלפות להקלטות, נשמעו כמה גרסאות של גנץ בנוגע לישיבה בממשלה עתידית של נתניהו ולפיד מכחיש בתוקף את האפשרות הזו בכלל. "אין יותר ברור מזה שבני נעמד מול מצלמה ואמר בקולו 'תסתכלו לי בעיניים, אני לא אשב עם נתניהו באותה ממשלה'. אפשר להגיד על בני גנץ הכול - איש מעולם לא פקפק ביושרו. ואני אומר לכם בקולי: לא נשב עם נתניהו בממשלה. זה חלק מקמפיין, בעיקר של מפלגת העבודה שמבוהלת על הקולות שלה, לא צריך לקחת את זה ברצינות".

למרות העדיפות הברורה לגוש הימין בסקרים, לפיד שב ואומר שאם כחול לבן תנצח בהפרש של חמישה מנדטים, הם ירכיבו את הממשלה הבאה. הוא מסרב לפרט על פגישות ושיחות שהוא מקיים עם השחקנים הפוליטיים השונים ואומר: "מי שבמקצוע יודע שכל השיחות האלה לפני הבחירות הן קשקוש אחד גדול, אין לנו מושג איך יגמרו הבחירות האלה, אין לנו מושג מי יעבור את אחוז החסימה, יש חמש או שש מפלגות שלא ברור אם יעברו את אחוז החסימה. עוד לא קרה שהרכבת הממשלה הייתה כמו שתכננו לפני הבחירות".

יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! לקראת בחירות, 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"כל השיחות האלה לפני הבחירות הן קשקוש אחד גדול". לפיד/ראובן קסטרו
"יש לי יחסים סבירים עם חלק גדול מהפוליטיקאים החרדים"

לדבריו, הוא "ביחסים טובים כמעט עם כל המערכת הפוליטית", כולל בכירים בליכוד, אבל הוא מסרב להשיב לשאלה אם הוא קיים איתם מגעים פוליטיים באחרונה. גם את ההתנגדות הנחרצת והבוטה של הסיעות החרדיות אליו ולמפלגתו הוא סבור שתוצאות הבחירות יכריעו. "עסקנים חרדים בזמן בחירות אומרים הרבה דברים. יש לי יחסים סבירים עם חלק גדול מהפוליטיקאים החרדים. יש עולם שלם של חרדים צעירים שאומרים כל הזמן למפלגות החרדיות: 'לפיד צדק'. אנחנו רוצים להשתלב, אנחנו לא רוצים להיות עניים. יש הרבה מה לדבר עם החרדים. הבחירות יגמרו, כולם ידברו עם כולם. ככה זה תמיד".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לראיון של לפיד בוואלה! NEWS כי "אם לפיד יוותר על הרוטציה, שלושה מנדטים מימין יעברו למחנה השינוי. לפיד צריך לנהוג באחריות, לאפסן את האגו ולוותר על הרוטציה בשביל הניצחון. ההתנהלות של לפיד והפגישות הסודיות עם ליברמן מעלות תהיות קשות על רצונו לנצח. נראה שהוא מעדיף לשבת עם נתניהו במקום להחליף אותו".

ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) הגיב לתגובת העבודה לריאיון כי "העבודה עושה עבודה טובה בדבר אחד וזה לחבל בהזדמנות האמתית להחליף את נתניהו. מפלגת העבודה עם שישה או עשרה מנדטים, זה אותו דבר. במציאות הפוליטית היום, יש רק שאלה אחת והיא בכמה ננצח את נתניהו. קול לעבודה שווה קול לביבי. מוטב שבעבודה לא יעניקו לנו עצות על ההרכב שלנו, אנחנו עסוקים בלנצח".

יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! לקראת בחירות, 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
לפיד בריאיון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מסר בתגובה לראיון לפיד בוואלה! NEWS כי "לראשונה הודיעה יהדות התורה לפני הבחירות על מי תמליץ לנשיא לראשות הממשלה והוא בנימין נתניהו, ורק הוא. גנץ בחיבורו ללפיד, מי שהיה לשר האוצר הכושל ביותר בתולדות המדינה וגדול רודפי החרדים של כל הזמנים הוביל לכך שאין כל סיכוי בעולם שנשב עם לפיד-גנץ בכל קונסטלציה אפשרית. אזרחי ישראל מספיקים אינטליגנטים להבין שלפיד היטל בהם במשחק כפול ושקרי כשניסה להסתיר את עמדותיו נגד החרדים, כי לפיד הבין שזה לא מביא קולות".

"אבל מה לעשות, היום כולם יודעים את האמת: לפיד נשאר אותו לפיד", הוסיף ליצמן. "רווי שנאה והסתה, מלא שקרים ואחיזת עיניים. חיזוריו הבוטים למפלגות החרדיות הפכו מביכים ומבזים ונענו בסירוב מוחלט. מבחינתנו הוא מוקצה מחמת כל הסיבות שבעולם". לדבריו, "כשניערתי את החליפה שלי כשלפיד נגע בי, הסתכלו עליי מוזר, הייתי בעבר יחיד שהחרים אותו. היום כולם כבר מבינים את גודל הסכנה. הוא לא שינה את דרכו, את דעתו ועמדותיו".

עוד אמר ליצמן כי "האיש שפגע בנו, השפיל אותנו, החרים אותנו, גזל מלחם ילדנו ולא השאיר כל אבן בניסיונותיו להרוס את צביון היהודי של המדינה ואת זכויות הציבור החרדי. בחסדי שמים נפטרנו ממנו אחרי שנתיים ובירכנו ברוך שפטרנו. סיימנו את הסיוט הנורא שהיה עלינו בשנתיים האיומות של גזירות לפיד ולא נחזור לשם בעולם. כל מה שלא הספיק לפגוע בנו בשנתיים הנוראיות שהיה שר אוצר יפעל להשלים נגדנו ונגד עולם התורה כשיהיה חצי ראש ממשלה. זו סכנה איומה לערכי היהדות ומסורת ישראל".

ממפלגת ש"ס נמסר בתגובה לריאיון כי "ש"ס תמליץ אך ורק על נתניהו לראשות הממשלה ולא תשב בממשלת גנץ לפיד, שדוגלת באג'נדה אנטי-דתית ואנטי-חברתית, שמטרתה להרוס את המסורת והיהדות, לפגוע בחלשים ולהפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה אזרחית".

(עדכון ראשון: 12:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully