פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
פעילי הליכוד באשדוד 3 באפריל 2019/ראובן קסטרו

"גם איתו יהיו טילים": בבירת הדרום של "ארץ הליכוד" לא מתרשמים מגנץ

4.4.2019 / 10:20

באי השוק באשדוד מאמינים שגנץ הוא "בחור טוב", אבל חושבים שהחיבור עם לפיד מסב לו נזק. נתניהו נשאר המלך הבלתי מעורער של העיר, אך יש מי שמאמינים שהצעירים במעוז הימין המובהק יבחרו בשינוי. "יש הרבה פעילי ליכוד שנמאס להם מהפילוג בעם"

אם הייתה קלפי בשוק מול הים באשדוד, הליכוד ובנימין נתניהו היו מנצחים ובגדול. גם מי שרצו להצביע לכחול לבן ולבני גנץ לא היו בטוחים לגבי החיבור שלו עם יאיר לפיד.

כשמדברים על "ארץ הליכוד", אשדוד היא בירתה הדרומית עם רוב שמצביעים למפלגות הימין. כעת, מקווים אנשי גנץ לשנות את דפוסי ההצבעה. "אנחנו מפלגת מרכז-ימין", הם אומרים. לפחות בשוק, נתניהו הוא המלך הבלתי מעורער כשגנץ הוא "בחור טוב" ולפיד "מפריע לגנץ".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | פחות משבוע לבחירות: גוש המרכז-שמאל מתחזק
לפיד באולפן וואלה! NEWS: "אני מאמין לגנץ - לא להדלפות"
סמוטריץ' נגד בנט: "להצביע למישהו שלא מחויב זה להיות פראייר"

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מרגישים בבית. רגב וברקת באשדוד/ראובן קסטרו

חיים אוחיון ובת זוגו אילנה, תושבי שדרות, הגיעו אתמול (רביעי) להסתובב בשוק. היא אומרת - "רק ביבי", הוא - "מתלבט בין גנץ למפלגת העבודה". "אני רוצה שינוי", הסביר אוחיון. "רוצה יותר טיפול במצב הביטחוני, שיביא משהו חדש. אני לא מצליח לשכנע אותה".

בת זוגו, אילנה, כבר הייתה בטוחה ששכנעה אותו להצביע לליכוד וכעסה כששמעה את התלבטויותיו. "אני רק ביבי", היא אמרה. "לא מוצאת מישהו אחר. אין פתרון למצב הביטחוני בעזה, אין דבר כזה. גם אם גנץ יהיה ראש הממשלה יהיו טילים. כל הפרשות הללו כי לא רוצים אותו".

"לפיד קוץ בגרון"

לראובן אטיאס, רוכל בשוק, אין ספק למי הוא מצביע והוא לא מבין איך בני עדות המזרח מעזים להצביע למפלגות השמאל. "מטריד אותי פתאום שחלק מבני עדות המזרח נהיו שמאלנים", אמר. "זה מעצבן אותי, הם שכחו מה עשו לנו בעבר".

אטיאס חושב שגנץ "בסדר", אך לפיד גורם לו נזק גדול. "אני לא מכיר את גנץ מספיק. ביבי מצוין. התקשורת כל הזמן נגדו. כל היום 'ביבי'. נסעתי שבועיים לתאילנד, לא שמעתי כלום. חזרתי לפה, כל היום 'שרה וביבי, ביבי ושרה'".

"לפיד הרס את גנץ", הוסיף אטיאס. "הייתי שוקל להצביע לגנץ אבל לפיד הוא קוץ בגרון. הוא נתפס כגזען".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"מנפחים את הסיפורים של ביבי יותר מדי". מזל אטיאס/ראובן קסטרו

שלום, שיושב ליד הבאסטה של חברו ראובן, הקשיב לשיחה והאשים את התקשורת במצב. "מנותקים ממה שקורה במדינה" , טען שלום. "התקשורת מגעילה אותי. כל הזמן נגדו. אני רק ביבי. גנץ הוא איש טוב, אבל חסר ניסיון".

בשוק קשה למצוא אנשים שמצהירים בגלוי שהם לא מצביעים למפלגות הימין. גם מזל אטיאס לא מתרגשת מהביקורת נגד נתניהו. "המצב במדינה מבחינה כלכלית מצוין, מבחינה ביטחונית המצב טוב, ולכולם תמיד יש תלונות", אמרה. "טוב לנו. המדינה פורחת, והרבה בזכות ביבי. הוא אחד המנהיגים הגדולים בעולם, נראה לי שמנפחים את הסיפורים שלו יותר מידי".

פעילי הליכוד אשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"מטריד אותי שחלק מבני עדות המזרח נהיו שמאלנים". ראובן אטיאס/ראובן קסטרו

היא הוסיפה כי לנתניהו בעיניה אין תחליף. "גנץ לא יכול להשיג מה שנתניהו השיג בעולם. פעם כולם שנאו אותנו, היום כולם מעריכים אותנו".

מישל, ביתה של מזל וראובן, טוענת שהגיעו לבחירות הקרובות היא הגיעה בראש פתוח, אך גנץ לא שכנע אותה. "מאז שביבי מכהן אני מרגישה תחושת ביטחון. עושים לו עוול, כל הזמן מחפשים אותו. ביבי מייצג אותנו היטב. הייתי פתוחה לשמוע אבל גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה".

רוב הקולות - למפלגות הימין והחרדים

ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי אומר כי זוהי "עיר ימנית מובהקת". לסרי, איש ליכוד, אמר כי "אשדוד היא תמונת ראי לחברה הישראלית, רב-תרבותית, יש פה אנשים מ-99 ארצות: יוצאי ברית המועצות, גאורגיה, אתיופיה, הודו, יוצאי צפון אפריקה".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"עיר ימנית מובהקת". לסרי עם רגב/ראובן קסטרו

בעיר החמישית בגודלה, שבה 251 אלף תושבים, טוען לסרי כי "מדובר בתושבים שמעורבים פוליטית. כ-70% מהקולות הולכים למפלגות הימין והחרדים". בבחירות הקודמות ב-2015, זכה הליכוד ב-31% לעומת 13% לישראל ביתנו, 10% לש"ס, 10% ליהדות התורה, ואילו המחנה הציוני זכה רק ב-5% מהקולות.

"הליכוד במספר המצביעים השני בארץ אחרי ירושלים", הדגיש לסרי. "העליות הדומיננטיות פה הם יוצאי ברית המועצות ויוצאי צפון אפריקה שמצביעים ימין. אני צופה שוב שיעור הצבעה גבוה למפלגות הימין, אפילו הרבה יותר מפעם הקודמת".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"יש הרבה אנשים באשדוד שרוצים שינוי". חנוך דרך ארליך/ראובן קסטרו

גם שרת התרבות מירי רגב הגיעה יחד עם ראש העיר ירושלים לשעבר ניר ברקת כדי להפגין נוכחות בקרב באי השוק. ברקת, שבעבר נתפס כמעט מרוחק, כבר מקבל נשיקות וחיבוקים מעשרות תושבי העיר אשדוד. רגב היא הכוכבת הבלתי מעורערת של השוק, ויחד הם כמעט לא צריכים לשכנע אף אחד.

היחיד בשוק שבוחר בגנץ הוא משה פרחן, שאומר שנמאס לו מנתניהו והוא רוצה שינוי. "איש ראוי", אמר עליו. "אשדוד היא עיר של ליכוד. המסכנים הולכים עם הליכוד. גנץ היה רמטכ"ל מצוין, צריך לתת לו צ'אנס. בעבר הצבעתי למפלגת העבודה, עכשיו חייבים להחליף שלטון. אחרי 14 שנים של טילים, אני שומע בטלוויזיה שאחרי צבע אדום בשדרות שואלים אותו והוא אומר 'רק נתניהו', זה אנשים חכמים? אחרי יותר מעשור צריך לעשות שינוי, די, צריך להחליף".

אשדוד, 3.4.19. ראובן קסטרו
"המדינה פורחת". פעילי הליכוד בשוק באשדוד/ראובן קסטרו

חבר מועצת העיר אשדוד, חנוך דרך ארליך, מעיד על עצמו שהוא איש ימין - אבל נמאס לו מנתניהו. בבית קפה מול השוק הוא טען שכחול לבן תהפוך למפלגה הגדולה באשדוד. "צריך להחליף את ביבי, יש הרבה אנשים באשדוד שרוצים שינוי", אמר ארליך. "בפעם הקודמת לא הצבעתי כי הייתי בחו"ל, אבל רציתי לבחור בבנט. עכשיו צריך להחליף שלטון, אני איש ימין מובהק, מפלגת גנץ היא מפלגת מרכז-ימין".

"הפעם נקבל פה הרבה קולות", הוסיף חבר המועצה. "הצעירים באשדוד יצביעו לגנץ, וההורים יצביעו מח"ל. יהיו פה קולות לנתניהו אבל אנחנו נהיה או המפלגה הראשונה או השנייה בגודלה בעיר. אם לא היה גנץ, והיה רק ליכוד מול מפלגת העבודה, הייתי מצביע ליכוד, אבל עכשיו יש ברירה. ויש הרבה אנשים כמוני, יש שיסוע, ולאנשים נמאס. אני מצליח לשכנע את האנשים".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"לא יראו פה קולות למפלגת העבודה או מרצ". ישראל/ראובן קסטרו

דוד ישראל, מנהל מטה כחול לבן בעיר, סבור שהצעירים ילכו עם הרמטכ"ל לשעבר. "נמאס להם מנתניהו", אמר. זאת, למרות ש"גוש הימין יהיה הגדול פה. לא יראו פה הרבה קולות למפלגת העבודה או למרצ".

לדברי ישראל, "השוק הוא לא מדגם. בפעם הקודמת הצבעתי ליאיר לפיד. אשדוד היא עיר שמזוהה עם הליכוד, אבל רואים שינוי. יש הרבה פעילי ליכוד שמצביעים עכשיו גנץ. נמאס להם מהפילוג בעם. נמאס לאנשים מכל המתקפות של ביבי".

פעילי הליכוד  באשדוד 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
אשדוד עם הליכוד. ברקת עם פעילי המפלגה/ראובן קסטרו
אשדוד, 3.4.19. ראובן קסטרו
אשדוד, 3.4.19/ראובן קסטרו
אשדוד, 3.4.19. ראובן קסטרו
אשדוד, 3.4.19/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully