וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות לש"ס: עצרו מבצע גיוס קולות תמורת אותיות בספר תורה

4.4.2019 / 14:45

יו"ר הוועדה השופט מלצר קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לעצור את מבצע "יוסף עליכם", שיועד לעודד גיוס מצביעים בתמורה לאות בספר תורה מיוחד שיוכנס לכותל. המפלגה הודיעה שתעתור לבג"ץ: "זו רדיפה תרבותית"

צילום: קונטקט

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הוציא היום (חמישי) צו המורה לש"ס לחדול לאלתר מתעמולת בחירות המגולמת במבצע "יוסף עליכם", ולהסיר את הפרסומים המודיעים על המבצע. במסגרתו, ש"ס הפיצה פרסומים שקראו לכל אחד מתומכי המפלגה לגייס אדם נוסף שיצביע לה, ונכתב בהם ש"הנרתמים לפרויקט 'יוסף עליכם' וכל התומכים החדשים יזכו באות בספר תורה מיוחד שיוכנס לכותל המערבי".

החלטת מלצר הגיעה בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון, שדרשה להוציא צו מניעה לש"ס עקב הפצת מודעות בחירות שכותרתן "מבצע יוסף עליכם כל אחד מוסיף קול אחד". בעתירה נדרש גם להסיר את הפרסומים הקיימים בטענה שהם מפרים את חוק הבחירות.

בהחלטתו קובע השופט מלצר: "אני מורה למשיבה לחדול לאלתר מתעמולת הבחירות האסורה, המגולמת במבצע יוסף עליכם והיא נדרשת גם להסיר את הפרסומים המוצעים על 'המבצע' הזה, שיש בו משום הענקת מתנה אסורה". בהחלטה נקבע כי על ש"ס לחדול מהתעמולה ולהסיר את המודעות הקיימות עד היום בשעה 18:00. כדי לא לפגוע בספר התורה ובהשלמתו - ש"ס תהיה רשאית להשלים את כתיבת הספר, לא באמצעות בוחרים או תומכים, ולהכניסו לרחבת הכותל רק לאחר יום הבחירות.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
סמוטריץ' נגד בנט: "להצביע למישהו שלא מחויב זה להיות פראייר"
''השכן שלך ערבי'': תושבי ת"א התעוררו למאות מודעות חד"ש-תע"ל בדואר
גנץ: נתניהו ירד מהפסים, אנחנו לא נשב איתו - נחליף אותו

כנס ש"ס לקראת הבחירות בבנייני האומה, 2 באפריל 2019. יעקב כהן, ש"ס, אתר רשמי
כנס ש"ס בירושלים, השבוע/אתר רשמי, יעקב כהן, ש"ס

בש"ס הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד ההחלטה. "קיבלנו בתדהמה את החלטת השופט מלצר לפסול את מבצע 'יוסף עליכם' המבוסס על צוואתו של מרן הקדוש רבנו עובדיה יוסף להוסיף עוד ועוד קולות לתנועתו הקדושה על ידי כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו", נמסר מהמפלגה. "קשה להאמין איך בישראל של 2019 עדיין מתנהלת רדיפה תרבותית שכזו נגד ציבור ענק שהמסורת היהודית חשובה לו, ובעוד מפלגות אחרות מחלקות בהיתר כובעים, חולצות בעלות כספית גבוהה בהרבה, דווקא כלפי ש"ס נקבעת שוב ושוב החלטה תמוהה שאות בספר תורה היא 'מתנה אסורה' למרות ערכה הממוני הפעוט. הניסיון 'לחנך' מחדש את הציבור המזרחי ולנתקו מהזיקה למסורת, לתורה וליהדות לא יעבוד".

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully