וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים לבחירות: לפיד ייפגש עם נשיא צרפת מקרון בפריז

5.4.2019 / 10:43

אחרי טראמפ, פוטין ובולסונארו, גם מקרון מגיע למערכת הבחירות. מספר 2 בכחול לבן צפוי לדון עם הנשיא הצרפתי במצב במזרח התיכון, האיום האיראני והמלחמה באנטישמיות באירופה. בכחול לבן מקווים שהפגישה תסייע לאזן את הקמפיין המדיני שמוביל נתניהו

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: נועה לוי. גרפיקה: אביחי ברוך

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, ייפגש היום (שישי) אחר הצהריים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה בפריז. השניים צפויים לשוחח על המצב במזרח התיכון, האיום האיראני והמלחמה באנטישמיות הגוברת באירופה.

ארבעה ימים לפני הבחירות, בכחול לבן מקווים שהפגישה עם מקרון תסייע לאזן את הקמפיין המדיני החזק שראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל בשבועיים האחרונים. במסגרתו ביקר נתניהו בבית הלבן ונפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אירח בישראל את נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו ואתמול ביקר בקרמלין שם נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברקע איתור גופתו של נעדר קרב סולטאן יעקוב זכריה באומל.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
לנצח את גנץ - ולשמור על הימין מקריסה: המלכוד של נתניהו
"היסטריית מסרונים": הקרב בתחתית על הקולות בין כולנו וגשר
ועדת הבחירות לש"ס: עצרו מבצע גיוס קולות תמורת אותיות בספר תורה

יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! לקראת בחירות, 3 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ביקור בזק בצרפת. לפיד/ראובן קסטרו

בריאיון לוואלה! NEWS לפיד הכחיש בתוקף את האפשרות שמפלגתו תשב בממשלת נתניהו. "אין יותר ברור מזה שבני נעמד מול מצלמה ואמר בקולו 'תסתכלו לי בעיניים, אני לא אשב עם נתניהו באותה ממשלה'. אפשר להגיד על בני גנץ הכול - איש מעולם לא פקפק ביושרו. ואני אומר לכם בקולי: לא נשב עם נתניהו בממשלה. זה חלק מקמפיין, בעיקר של מפלגת העבודה שמבוהלת על הקולות שלה, לא צריך לקחת את זה ברצינות".

למרות העדיפות הברורה לגוש הימין בסקרים, לפיד שב ואמר שאם כחול לבן תנצח בהפרש של חמישה מנדטים, הם ירכיבו את הממשלה הבאה. הוא סירב לפרט על פגישות ושיחות שהוא מקיים עם השחקנים הפוליטיים השונים ואמר: "מי שבמקצוע יודע שכל השיחות האלה לפני הבחירות הן קשקוש אחד גדול, אין לנו מושג איך יגמרו הבחירות האלה, אין לנו מושג מי יעבור את אחוז החסימה, יש חמש או שש מפלגות שלא ברור אם יעברו את אחוז החסימה. עוד לא קרה שהרכבת הממשלה הייתה כמו שתכננו לפני הבחירות".

עוד באותו נושא

לפיד באולפן וואלה! NEWS: "אני מאמין לגנץ - לא להדלפות"

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה במשרד הפנים בפריז, 16 במרץ 2019. רויטרס
ישוחחו גם על האנטישמיות הגוברת באירופה. מקרון/רויטרס

לפני כחודשיים שוחח מקרון עם נתניהו ברקע עליית האנטישמיות בצרפת ובאירופה כולה - נושא עליו צפוי לדון בפגישתו עם לפיד. הנשיא הצרפתי נפגש עם מנהיגים בקהילה היהודית ואמר להם כי צרפת תכיר באנטי-ציונות - שלילת זכותה של מדינת ישראל להתקיים - כצורה של אנטישמיות. עוד אמר מקרון כי הפרלמנט יצביע על חוק חדש למאבק בהפצת שנאה באינטרנט.

נשיא צרפת אמר בכינוס השנתי עם הארגונים היהודיים במדינה כי האנטישמיות בצרפת ובמדינות מערביות נוספות הגיעה לרמתה הגרועה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. לדבריו, ממשלו יפעל לפירוק שלוש קבוצות ימין קיצוני, שמפיצות שנאה ואפליה. "אנטי-ציונות היא אחת הצורות המודרניות של האנטישמיות, ולכן אני מאשר כי צרפת תאמץ את הגדרת האנטישמיות כפי שהגדיר כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה", הוסיף מקרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully