וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם נציגי קהילת הלהט"ב - וסירב להתחייב לקדם שוויון זכויות

ראש הממשלה אירח נציגים מהקהילה הגאה במעונו אך הביע חשש מפני התנגדות סיעות דתיות וחרדיות בקואליציה לקידום שוויון זכויות לקהילה. לצד זאת התחייב שתיק החינוך יישאר בליכוד, וכי מפלגתו מחויבת לקידום קהילת הלהט"ב

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח היום (ראשון) במעונו נציגים של קהילת הלהט"ב, אך סירב להתחייב לקידום שוויון זכויות מלא כתנאי להקמת הקואליציה. כחלק מכך, הביע חשש מפני התנגדות הסיעות הדתיות והחרדיות בכל קואליציה שתקום. בפגישה השתתפו רעיית ראש הממשלה שר נתניהו, השרה גילה גמליאל וח"כים אמיר אוחנה ויואב קיש.

ממטה בחירות נמסר כי ראשי ארגוני קהילת הלהט"ב נפגשו עם נתניהו לראשונה זה עשר שנים. לצד אי ההתחייבות לקידום שוויון זכויות כתנאי בקואליציה, אמר נתניהו כי תיק החינוך יישאר בידי הליכוד, ולא יעבור לסיעות השמרניות. בנוסף, הצהיר על מחויבותו האישית ומחויבות הליכוד לפעול לקידום קהילת הלהט"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ורעייתו במפגש עם נציגי הקהילה הגאה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ישנה חשיבות פוליטית וציבורית לעצם קיומו של דיאלוג ישיר עם ראש הממשלה ואנו מקווים כי האמירות החיוביות והיפות ששמענו היום יתורגמו בקדנציה הקרובה לחקיקה ולעמידה על זכותנו לשוויון, ולא יישארו הבטחות ריקות כפי ששמענו עד כה", אמר אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב.

בחוג הגאה של מפלגת העבודה תקפו את מפגש הליכוד עם הארגונים הגאים. "בדיוק לפני שבוע הוזמן לבית משפחת נתניהו אדם בשם 'קפטן ג'ורג'' שכתב דברי הסתה איומים נגד הקהילה הגאה בטויטר, והתקבל בכבוד רב בבית משפחת נתניהו", מסרו. "ראש הממשלה נתניהו מחבק ביד אחת את הגורמים החשוכים והמסיתים ביותר בחברה הישראלית, ואת היד השנייה הוא מושיט לעבר מובילי מאבק הקהילה הגאה. המפגש הזה הוא ספין על גבה של הקהילה ומהווה עלה תאנה בלבד של האיש שהצביע נגד זכויות הקהילה ושהכשיל במשך 10 שנים כל התקדמות לעבר שוויון עבור הקהילה. הקהילה מאסה בזלזול של הליכוד בזכויותיה".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), שהפגישה נערכה לבקשתו, אמר: "פגישה תקדימית וחשובה. הליכוד מתכוון לפעול כדי להמשיך ולקדם נושאים להט"ביים. ככל שהליכוד תהיה מפלגה יותר גדולה, כך היא תהיה פחות תלויה במפלגות קטנות שאינן מחזיקות בהשקפות דומות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגש במעון ראש הממשלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר כי הוא "מודה לראש הממשלה ולרעייתו על האירוח ועל זמנם ולח"כ אמיר אוחנה ויו"ר גאווה בליכוד ד"ר אוון כהן על ארגון המפגש. ראש הממשלה חזר על התחייבותו לקהילה הגאה ובמיוחד לבני הנוער ולשינוי במערכת החינוך. אנחנו מצפים להפיכת ההבטחות החשובות הללו למעשים ומקווים לתחילתו של דיאלוג פורה עם ראש הממשלה ועם תנועת הליכוד כולה".

אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת מעברים לקהילה הטרנסית, התייחס למפגש ואמר: "במהלך הפגישה העלנו את נושא הרגולציה הקשה שפוגעת בקהילה בכל התחומים. ראש הממשלה לא הכיר את הסוגיה והביע עניין רב בנושא. כמו כן הוצגו נתונים אודות אובדנות, ואפלייה בתעסוקה, וההפסד האדיר של החברה הישראלית מהדחיקה של אנשים טרנסים ושונים מגדרית לשוליים. זו פעם ראשונה שראש ממשלה בישראל מתייחס לסוגיה הטרנסית, תקוותינו שזה יצור שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully