וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הצהיר שיחיל ריבונות - אבל בלם כל הצעה שעלתה בנושא

7.4.2019 / 22:13

בראיונותיו האחרונים הכריז ראש הממשלה כי יקדם ריבונות ישראלית בשטחי יהודה ושומרון. למרות שבעבר נתן התחייבות דומה, בקדנציה האחרונה הוא הכשיל הצעות ויוזמות בנושא ובכך הוביל לעימותים קואליציוניים בין היתר עם השרים בנט ושקד. על הצהרות לחוד ומציאות לחוד

שר החוץ הפלסטיני אמר כי נתניהו מנסה למשוך את קולות הימין הקיצוני לקראת הבחירות, בעקבות דבריו על סיפוח התנחלויות/צילום: רויטרס

פחות מיומיים לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בריאיונות כי הוא יקדם בקדנציה הקרובה החלת ריבונות ישראלית "בהדרגה" בשטחי יהודה ושומרון. אולם, התחייבות דומה נתן גם בעבר ולפי בדיקת וואלה! NEWS עולה כי בכנסת ה-20, נתניהו בלם לא מעט הצעות ויוזמות שעלו מימין להחלת ריבונות ביהודה ושומרון, מעלה אדומים ואזורים נוספים, מה שמתאר מציאות שונה מהצהרותיו.

בפברואר 2018 עצר נתניהו את קידום הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ יואב קיש מהליכוד להחלת הריבונות הישראלית על ההתנחלויות. ראש הממשלה טען אז כי העיכוב נדרש בעקבות "אירועים ביטחוניים" ובמטרה להגיע להבנות עם הקהילה הבינלאומית לצורך קידום שורת הצעות לסיפוח. יממה לאחר מכן, נתניהו אמר כי הוא "מנהל שיח עם ארצות הברית בנושא", הודעה שעוררה עליו זעם גדול מצד הבית הלבן. מאז, הצעת החוק לא קודמה. באותו חודש, נתניהו הורה להסיר מסדר היום הצעת חוק של ח"כ שרן השכל להחלת ריבונות בבקעת הירדן.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
מעלים הילוך: נתניהו עם ראשי רשויות, גנץ בכינוס פעילים אחרון
בצל החשש בש"ס וביהדות התורה: קמפיין הגעוואלד של הליכוד מגיע לחרדים
זנדברג לוואלה! NEWS: הפגישה עם אבו מאזן - חלק מהאידיאולוגיה של מרצ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך עצרה לתקשורת בהתייחסות למציאת גופתו של הנעדר זכריה באומל, משרד רה"מ, 3 באפריל 2019. רויטרס
בלם והסיר מסדר היום הצעות חוק בנושא. נתניהו/רויטרס

לנתניהו נרשמו לא מעט עימותים קואליציוניים עם שרי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד שכיהנו אז בתפקידם בבית היהודי. שקד הייתה יו"ר ועדת השרים לחקיקה, הצומת המרכזי בו מאשרים את ההצעות של הקואליציה, ונתניהו באמצעות בכירי מפלגתו נאלצו לבלום לא מעט הצעות לסיפוח, באופן שהביך אותם. שקד העלתה לדיון לפחות 15 פעמים את הצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, אבל ראש הממשלה בלם את ההצעה פעם אחר פעם.

כך למשל, במרץ 2017 בנט נעתר לבקשת הליכוד לדחות את הדיון על הצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים. בבית היהודי ניסו לקדם את ההצעה כמה פעמים נוספות אך נבלמו שוב על ידי נתניהו ומפלגתו. ההצעה לסיפוח של מעלה אדומים הייתה במחלוקת בקואליציה האחרונה ועוררה בכל פעם מחדש עימות בין ראש הממשלה לבנט. אביגדור ליברמן בכהונתו כשר הביטחון אמר כי הועברו "מסרים מגורמים בממשל האמריקני שמהלך של סיפוח עלול להוביל למשבר מדיני חמור".

עוד באותו נושא

קלף הסיפוח עשוי להציל את נתניהו מתבוסה בקרב - אך ההפסד יגיע במלחמה

לכתבה המלאה
מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
עימותים קואליציוניים. בנט ושקד/ראובן קסטרו

הצעה נוספת שנבלמה על ידיו היא הצעת החוק המכונה "ירושלים רבתי" שאותה קידמו השר ישראל כץ וח"כ קיש, ולפיה האחריות המוניציפלית על שורה של התנחלויות ויישובים מסביב לירושלים כמו מעלה אדומים, גוש עציון וגבעת זאב תועבר לאחריותה של עיריית ירושלים. נתניהו שהביע תמיכה בחוק, נאלץ לבלום את קידומו פעם אחר פעם בטענות שונות. באוקטובר 2017 הודיעו בבית הלבן כי הם מתנגדים לקידום החוק בטענה כי מדובר בפעולה "שמסיחה את הדעת מהתקדמות בקידום המשא ומתן לשלום". את הדברים אמר גורם אמריקני לאחר שנתניהו דחה בפועל את קידום הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully