וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי נגד כחול לבן: בטלו את הרוטציה | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

9.4.2019 / 0:04

בעקבות הריאיון של בני גנץ בוואלה! NEWS, בעבודה תקפו את כחול לבן וקראו להם להודיע על ביטול הרוטציה. נתניהו נפגש עם חברי הליכוד לשיחת המרצה. אורלי לוי-אבקסיס הגישה תלונה בעקבות פייק ניוז. יהדות התורה במפגן כוח בירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

יום הבחירות לכנסת ה-21 מגיע מחר (שלישי) אחרי שלושה חודשים של מערכת בחירות סוערת. וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות בזירה הפוליטית, ואחר כל המהלכים של הרגע האחרון במחנות השונים ובמפלגות השונות.

00:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לשיחות המרצה עם חברים, שרים וח"כים מהליכוד ואמר כי "פייגלין אומר הערב שהשיחה הראשונה שלו תהיה למפלגה הגדולה ביותר. זה אומר שוב שאין לנו 61 ממליצים. אנחנו חייבים להיות המפלגה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו פחות 4 מנדטים מלפיד וגנץ. חייבים להוציא את כולם לקלפי אחרת מקבלים את לפיד בראש ממשלת שמאל". נתניהו ביקש מהנוכחים לצלצל לאנשים ולשכנע אותם להצביע לליכוד, "אנשים חושבים שאנחנו הולכים לנצח ולכן הם לא באים להצביע. תעירו אותם בכל מקום ותגידו להם להביא את המשפחה והחברים ולצאת להצביע. המשימה שלנו היא לצמצם את הפער כמה שיותר מהר".

22:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם רעייתו שרה, יתפללו בעוד זמן קצר ברחבת הכותל המערבי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכותל המערבי ערב הבחירות. אתר רשמי
נתניהו בכותל המערבי, הערב/אתר רשמי
הפתק ששם נתניהו בכותל המערבי. אתר רשמי
"לביטחון עם ישאל ולמשפחתי האהובה". הפתק של נתניהו/אתר רשמי

22:10

ח"כ שלי יחימוביץ פרסמה תמונה שבה מופיעים חברי הכנסת של מפלגת העבודה וכתבה: "חברי הכנסת האלה ימצאו את עצמם מחוץ לכנסת אם הקמפיין של כחול לבן לחיסולה של מפלגת העבודה יצליח. אני מנועה מלדווח על סקרים, אבל המצב לא טוב. זה קמפיין שקרי שאין לו שום הצדקה פוליטית או מוסרית. הצילו את מפלגת העבודה. אל תוותרו, תילחמו".

19:49

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ. "שמענו את ההקלטות של גנץ", אמר. "אנחנו יודעים שישב עם נתניהו. לא ניתן לקחת את הקולות של המפלגה שהקימה את המדינה ולתת אותם לנתניהו. אני פונה מכאן לגנץ. אתה איש מצוין ויודע היטב שאנחנו תומכים בכם בחודשים האחרונים. אנחנו עושים הכל על מנת להבטיח מהפך אבל לא ניתן להשמיד את מפלגת העבודה. לא ניתן לקחת את הקולות של המפלגה שהקימה את המדינה ולתת אותם לנתניהו".

19:00

יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר קיבל את עתירת אורלי לוי אבקסיס, בעניין פוסטים שקריים שהופצו בשמה. על פי החלטת השופט מלצר, הפוסטים המדוברים הועברו ליחידת הסייבר, ואף הורה על הסרת כל פוסט בעייתי מהרשת. (דנה ירקצי)

18:03

סגן השר יעקב ליצמן אומר בכנס יהדות התורה: "בג"ץ ולפיד רוצים לרמוס את השבת". ליצמן חוזר פעם נוספת על ההצהרה שלא יישב בממשלה אחת עם כחול-לבן ואף מרחיב אותה: "לא נלך עם גנץ והרשימה שלו - לא עם לפיד ולא בלי לפיד. לא ניקשר איתם ולא נלך איתם. לא יעזרו לו שום מסרים - לא סמויים ולא גלויים". (יקי אדמקר)

עצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
"לא נלך עם גנץ והרשימה שלו". עצרת יהדות התורה, היום/שלומי גבאי

17:54

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק מכריז על תמיכתו במפלגת העבודה. "אצביע למפלגת העבודה. היחידה שמשמיעה קול מדיני וחברתי ברור ויש לה נבחרת מרשימה. יו"ר המפלגה אבי גבאי: "אני מבקש מכל חברי מחנה השינוי להקשיב היטב לראש הממשלה ושר הבטחון לשעבר ברק. האיש שהוביל עשרות מבצעים מעבר לקווי האויב, שניצח את נתניהו לפני 20 שנה וקיבל את אחת ההחלטות החשובות ביותר בעשורים האחרונים, כשהוציא את צה"ל מלבנון". (טל שלו)

17:42

יהדות התורה במפגן כוח: בכינוס ענק שנערך בירושלים, משתתפים אלפי בני אדם, המזוהים עם שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'. במפלגה שולפים לראשונה את נשק יום הדין, ובאירוע משתתפים כל המנהיגים הרוחניים, ובראשם האדמו"ר מגור, אחת החסידויות החזקות והמשפיעות במגזר החרדי והרב חיים קנייבסקי, מהרבנים הבולטים בזרם הליטאי. האירוע מתקיים בצל החשש במפלגה מזליגה משמעותית של קולות מצביעים לליכוד ולזהות של משה פייגלין, והכינוס שנערך בצומת הרחובות שפע חיים ושדרות גולדה מאיר במטרה לעורר את המצביעים מאדישות. (יקי אדמקר)

17:05

מפלגת גשר הגישה תלונה במשטרה, זאת לאחר שהופץ בפייסבוק פוסט שקרי על כך שהסירה את מועמדותה. יו"ר המפלגה אורלי לוי-אבקסיס הכחישה מיד את הדברים וקראה להוצאת צו מניעה במעמד צד אחד נגד פייסבוק. "חשוב להגיד שהניסיונות האלו נולדו עקב התחזקות גשר ב-48 השעות האחרונות", אמרה. "יש לאתר בדחיפות את העבריינים על מנת לחקור ולהעמידם לדין פלילי. גניבת הדעת והבחירות חייבת להיעצר. חשוב להדגיש שגם מי שמפיץ ידיעות כוזבות הוא שותף לעבירה פלילית". (דנה ירקצי)

פוסט מפוברק על אורלי לוי אבקסיס, 8 באפריל 2019. צילום מסך
הפוסט המזויף שפורסם/צילום מסך

16:39

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף את כחול לבן על רקע דבריו של יו"ר המפלגה בני גנץ בריאיון לוואלה! NEWS, וקרא לו לבטל את הרוטציה עליה חתם עם שותפו יאיר לפיד כדי למנוע אובדן קולות לגוש החוסם לנתניהו. "לפיד יודע שהאמת הפוכה", אמר. "שביטול הרוטציה יאפשר למחנה לנצח. כל קול לעבודה הוא קול לנצחון, קול לנבחרת שתלחם עבורנו בכל מצב. לכן שמסביב ספינים ושקרים הולכים עם האמת". (דנה ירקצי)

האולפן השקוף של מפלגת העבודה, נמל ת"א, 8 באפריל 2019. אתר רשמי
חמ"ל מפלגת העבודה, היום/אתר רשמי

16:32

יו"ר כחול לבן בני גנץ, נאם בפני פעילי מפלגותו וקרא להם להתגייס לקראת הבחירות. "אנחנו חצי מטר מהניצחון. אתמול היינו מטר. חייבים עוד שני מנדטים, כמה עשרות אלפי קולות, כדי שזה יקרה. גם אבי גבאי צריך להבין שהדרך היחידה להחליף את נתניהו היא שנהיה המפלגה הגדולה ביותר ולא לחסום את המהפך שאנחנו מובילים". (טל שלו)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך סיור בשוק מחנה יהודה 8 באפריל 2019. רויטרס
נתניהו בשוק מחנה יהודה/רויטרס

13:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר עם רעייתו שרה נתניהו בשוק מחנה יהודה שבירושלים. בביקורו במקום קרא נתניהו לתומכיו להצביע לליכוד בבחירות, והזהיר כי שלטון המפלגה בסכנה לנוכח פער מול כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. (טל שלו)

תמיר פרדו בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה 2019, האקדמית נתניה , 18 במרץ 2019. שלומי גבאי
פרדו/שלומי גבאי

12:50

חבר הכנסת יואב גלנט יצא לתמרץ את מצביעי הליכוד בדרום הארץ ואמר כי "הקרב הוא צמוד". "במצב הנוכחי אין לנו קואליציה של 61. כל קול חשוב, הליכוד חייב להיות המפלגה הגדולה ביותר ולהביא את מירב המנדטים. הדבר הזה יבטיח את זה שתהיה לנו קואליציה ימנית שתשמור על שלטון הימין, ועל שלטון הליכוד, עם כל השותפות שלנו שכולן יעברו את אחוז החסימה, אבל כל קול חייב ללכת למחל על מנת שמחל תהיה המפלגה הגדולה ביותר ולא נקבל כאן שלטון של לפיד וגנץ שיחזיר אותנו שנים אחורה. מחר אנחנו מצביעים מחל, מחל, מחל כמו שבגין אמר. זה השלב המכריע", אמר. (יניר יגנה)

12:11

יו"ר כחול לבן יאיר לפיד הזהיר מפני קמפיין הגעוואלד שבו פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו פתח בקמפיין געוואלד, ויש לו סיבה טובה. כמו שהוא הסביר בכל תחנת רדיו, טלוויזיה ואתר אינטרנט, אף אחד לא יודע איך הבחירות ייגמרו. לא ברור מי בימין יעבור את אחוז החסימה. לא ברור איך תיראה מפת הגושים. לא ברור אם יהיו למישהו 61 ממליצים", אמר לפיד. "יש רק דבר אחד בטוח: רק למפלגה הגדולה ביותר יש סיכוי לקבל מהנשיא את המנדט להקים ממשלה. ככל שהיא תהיה גדולה יותר, הסיכוי גדול יותר. אם ננצח בפער של חמישה מנדטים, אין כוח בעולם שימנע מאתנו להקים ממשלה. הדרך לנצח את הגוועלד של ביבי, היא לנהוג הפעם כמו הליכוד. לא לוותר על אף קול. ללכת רק על הניצחון. לא להצביע למפלגות קטנות או בינוניות, אלא למי שיכול לנצח. מה זה משנה אם יהיו לאבי גבאי 10 מנדטים שילכו שוב לאופוזיציה וינאמו בארבע השנים הקרובות מול מליאה ריקה?". (טל שלו)

11:20

יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעת תמיכה של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו. "במשך מעל לארבעה עשורים שירתי את מדינת ישראל - הייתי חייל במלחמת יום כיפור, קצין ומפקד לצידו של יוני נתניהו ז"ל במבצע אנטבה, ושירתי שלושים וחמש שנים במוסד. ערכי הצניעות, שמירת הסוד, היושרה והדבקות במשימה הם אשר עמדו לנגד עיניי לאורך כל תקופת שירותי", לשון הודעת התמיכה של פרדו. "אלו גם ערכי היסוד שאמורים לעמוד ביסודה של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. לצערי בשנים האחרונות נראה כי הכול נשכח. הגיע הזמן לשוב ולאמץ את אותם ערכים. בני גנץ, חבר ועמית לאורך שנים רבות הוא המענה הנכון לאתגרי המחר. כמי ששירת לצידו שנים רבות, אני בטוח ביכולתו לקבל החלטות תוך שיתוף והתייעצות, ובאומץ ליבו שהוכח לאורך שירות בצה"ל בכל תפקידי השדה והמטה. בני גנץ הוביל מבצעים משך עשרות שנים תוך דבקות במשימה באומץ, בצניעות וביושרה בלתי מתפשרת. הוא הדמות אשר יכולה להוביל את מדינת ישראל להתמודד עם אתגרי העתיד על פי אותם ערכים המשותפים לכולנו". (טל שלו)

(עדכון ראשון: 8/4 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully