וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS: "הימין לא בסכנה; גבאי מפריע למהפך"

8.4.2019 / 16:13

יו"ר כחול לבן התייחס לקמפיין הגעוואלד של נתניהו לפיו הימין בסכנה, ודחה את הקריאות לוותר על הרוטציה עם לפיד. בנוסף, קרא לממשל טראמפ שלא לפרסם פרטים מתכנית השלום לפני שתורכב הממשלה. "מקווה שהממשל לא נותן פרטים לנתניהו", אמר. בעבודה תקפו: בני, בטל את הרוטציה

סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין היום (שני) באולפן וואלה! NEWS והתייחס לקמפיין הגעוואלד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקורא למצביעי הליכוד להציל את שלטון הימין, וכן לטענות כי עליו לוותר על הרוטציה עם מקבילו יאיר לפיד. בנוסף, התייחס גנץ גם ליחסים עם ארצות הברית ולאפשרות פרסומה של תכנית השלום של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

"נתניהו בנקודת הזמן הזו מגייס מהיקב ומהגורן במן געוואלד נוראי", אמר גנץ בהתייחסו לפעילות נתניהו בימים האחרונים. "הימין לא בסכנה - אני הולך לשרת אותו, השמאל לא בסכנה - אני אשרת אותו. אני הולך לשרת את כל אזרחי מדינת ישראל, יהודים ושאינם יהודים, כולם שווי זכויות", הסביר. "כל מה שצריך זה שנהיה הכי גדולים. אין אף אחד שאני לא אשב איתו ואדבר איתו. אני לא מחזיק מעצמי אדם שרק עקרונותיו קובעים. הגיע הזמן להקשיב לאחרים, בשביל שזה יקרה אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה ביותר".

גנץ התייחס לפרסום האפשרי של תכנית השלום של טראמפ לאחר הבחירות, והתייחס גם לטענות כי לא יצליח לתחזק יחסים טובים עם ארצות הברית כפי שעשה נתניהו. "אני חושב שהיחסים עם ארצות הברית הם חשובים מאוד. הידידות איתה היא עמוקה מאוד, היינו יחד באיפא"ק וראינו מה קורה שם", אמר. "אני מצפה שמהמשל האמריקני, כשיראה שאני ניצחתי את הבחירות, שימתין עם התכניות שלו, שייתן לי להקים את הממשלה, ובצורה מסודרת נדון בפרטי פרטיה של התכנית. אם נתניהו מחזיק פרטים, אני מקווה שהממשל לא נותן לו פרטים כאלה ואחרים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
מתי הקלפיות נפתחות ומה להביא כדי להצביע? המדריך המלא ליום הבוחר
מעלים הילוך: גנץ מגייס את מופז ומרידור, נתניהו בכנס חירום
נתניהו הצהיר שיחיל ריבונות - אבל בלם כל הצעה שעלתה בנושא

***בני גנץ באולפן וואלה! NEWS,  
8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"אין לישראל ארה"ב אחרת, ובואו ניזהר מזה". גנץ (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

לדבריו, "היו לי יחסים מצוינים עם כל ראשי הצבאות בנאט"ו, עם רמטכ"ל ארה"ב, עם רמטכ"לים במזרח. כולם היו חברים שלי באופן אישי אבל היחסים שלהם היו גם עם מדינת ישראל". על הטענה בליכוד כי לא יסתדר עם טראמפ, אמר: "למה שזה לא יקרה? הקשר של ארה"ב עם ישראל היה לפני נתניהו, הרבה לפני נתניהו, ויימשך אחרי נתניהו. עזבו את האגדה הזו, אני מכיר איך זה עובד. אין אגדות אישיות, יש יחסים בין מדינות, יש לי ניסיון בזה".

בהתייחסו לסגנונם של נתניהו וטראמפ, אמר "טראמפ במובן הזה לא מעסיק את מחשבותיי. מאוד הערכתי אותו על העברת השגרירות, בתמיכה מול האיראנים, הוא נשיא ארה"ב ואני הולך להיות ראש ממשלת ישראל, נדע לעבוד יחד". בנוסף, אמר כי דרכו של נתניהו מול יהדות ארצות הברית "חמודה מאוד למדינת ישראל". "אני מכיר את זה היטב, אותנו תמיד עניין שני חלקי הבית, כל יהדות ארצות הברית הייתה חשובה לנו. בשני העקרונות החשובים הללו נתניהו פגע ואת זה אני הולך לסדר. אני חושב שנתניהו אינו גזען, הוא איש ציוני ואיש ליברל, הוא כרגע מתנהג כמו שהוא מתנהג בגלל שיקולים אישים ומשפטיים. אני מכיר אותו מקרוב. אני טוען בתוקף שהיחס הפוליטי שלו למגזר מסוים בארה"ב ולחלק מהקהילות היהודיות בארה"ב, אני יודע מאיפה הגיעו ואני רואה את המחיר שמתגבש מהם. אין לישראל ארה"ב אחרת, ובואו ניזהר מזה".

יו"ר כחול לבן אף התייחס לטענות כי עליו לבטל את הרוטציה כדי להרוויח מנדטים נוספים, טענה שהועלתה בין היתר בידי יו"ר העבודה אבי גבאי, והסביר כי הרוטציה לא תבוטל. "אני חושב שגבאי שוגה במה שהוא אומר וזה מפריע ליצירת מהפך, וחבל. הוא שותף בכיר וראוי, ואני בטוח שבכל גודל של המפלגה שלו נמצא דרך לעבוד יחד", אמר גנץ על גבאי. "מה שחשוב זה להיות הכי גדולים, לדבוק במה שאמרנו במובן העקרוני. יאיר ואני, יחד עם החברים האחרים, כל אחד אצלנו היה צריך לוותר על משהו. סיכמנו עקרונות ודרך, היא משמעותית ונעמוד בה". על יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס אמר כי הוא "שותפה ראויה", וכי הוא מעריך את האג'נדה החברתית והפרלמנטרית שלה. "מהצד שלי היה לנו שיח טוב, אני לא חושב שראיתי חתול שחור בסביבה ואני בטוח שנמצא דרכים לעבוד יחד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
***בני גנץ באולפן וואלה! NEWS,  
8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"אם לא נעשה שינוי, מה שיהיה כאן זה מבצר משפטי לנתניהו". גנץ (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

גנץ טען כי הוא אינו פונה למצביעי מפלגת העבודה ומרצ על מנת למשוך את מצביעיהן. "אנחנו לא פונים למצביעי העבודה או למישהו אחר, אלא כללית לאזרחי ישראל. מאוד חשוב שנבין את העניין הזה של צורך היסטורי לעשות שינוי", אמר. "אם לא נעשה שינוי, מה שיהיה כאן זה מבצר משפטי לנתניהו שכל התכלית שלו הוא לא לשרת את ישראל, אלא לשרת את נתניהו. אני רוצה להקים קבינט פיוס אחרי הבחירות האלה - כי אני מבין שצריך לטפל בעם. אני לא פונה לצד זה או צד אחר. אנחנו חייבים להיות המפלגה הכי גדולה, העוד שני מנדטים האלה זה משהו קריטי".

"מה שאנחנו לא יודעים זה איך ייגמר הבוקר למחרת. אני כן חושב שנהיה המפלגה הכי גדולה. אנחנו לא יודעים להגיד מה יקרה למפלגות האחרות ואיך תיראה המפה הפוטנציאלית בבוקר למחרת. אנחנו נהיה הכי גדולים, אנחנו מקיימים קשרים עם אחרים. אם נהיה הכי גדולים כולם ירצו לדבר איתנו", הוסיף.

בהתייחס לשותפים האפשריים בקואליציה, אמר גנץ כי "אנשים מנסים לדבר בנוחות פוליטית בנקודת הזמן הזו, אנשים מדברים. יש לנו קשר לכל המקומות. אני מציע שנתאזר בסבלנות". הוא סימן מיהם שותפים לא לגיטימיים מבחינתו, ואמר כי הם "מי שפועלים נגד מדינת ישראל וזה לא משנה מאיזה צד זה. אנשים שפונים משמאל רחוק נגד מדינת ישראל, בן גביר זה איש קיצוני". על יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, אמר כי הוא "איש ראוי מאוד, הוא חבר נפש, הוא אדם נפלא בעיניי. חבל שהוא מחובר כפי שהוא מחובר. אינני פוסל אף אחד, אני חושב שזו לא תהיה הבעיה". הוא הדגיש כי האתגר מבחינתו הוא הגעה למעמד המפלגה הגדולה ביותר. "אנחנו יודעים מה יקרה ברביעי-חמישי-שישי. יעצור טנדר ויפרוק תיקים משפטיים בבית ראש הממשלה, והאיש יעסוק בזה ולא בענייני המדינה. את זה צריך לעצור".

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS,  
8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"נקרא לכל המפלגות להשתתף איתנו". גנץ (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

"אנחנו נקים את הממשלה ונקרא לכל המפלגות להשתתף איתנו. נשלח את נתניהו לעמוד בגורלו המשפטי ונאחל לו איחוולי הצלחה", אמר על האפשרות של ממשלת אחדות. "אנחנו לא פוסלים את אנשי הליכוד", הוסיף גנץ ואמר כי הוא "לא קובע לאנשי הליכוד איך הם מנהלים את עצמם", בהתייחס לאפשרות שישתפו איתו פעולה ללא נתניהו.

גנץ אף התייחס להיעדר הייצוג הנשי במפלגתו, ואמר כי "אני חושב שאנחנו צריכים להיות בשוויון מוחלט. אני מתכוון לחתור לשוויון מוחלט ואני רואה יתרונות אדירים בייצוג שווה, הולם, צריך פשוט לעשות את זה. שזה לא יהיה יותר עניין". הוא לא התחייב שבקבינט בראשותו ישבו יותר נשים, ואמר כי "אני בטוח שזה יהיה יותר טוב, אני לא רוצה לחלק התחייבויות. יש מספיק מחלקות בתוך המטוס הזה, לכולן יהיה מקום. יש לנו נשים פנטסטיות שמריצות דברים מצוינים ואנחנו נדאג שהן תבואנה לקדמת הבמה, זה חייב להפסיק להיות נושא".

לבסוף התייחס גנץ גם לנושא הלגליזציה של סמים קלים ואמר כי מפלגתו "בעד הרחבת השימוש בקנאביס רפואי". כמו כן, הוסיף כי בכחול לבן "תומכים במניעת הפללה ובוחנים מודל שמרני שיתאים לישראל במועד הזה, לישראל בצרכים הייחודיים שלה".

בעקבות הריאיון בוואלה! NEWS במפלגת העבודה תקפו וטענו כי על גנץ וכחול לבן לסייע במאמציהם להחלפת השלטון. "בני, אל תרים ידיים", אמרו. "תבטל את הרוטציה וננצח".



(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully