וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו בלי תקציב, רק עם נשמה": אורלי לוי בקרב מול אחוז החסימה

9.4.2019 / 16:53

תייר שינחת בבית שאן יהיה בטוח שגשר היא המפלגה החזקה בעיר ובסביבתה, כשביתו של סגן ראש הממשלה לשעבר עדיין מושך תשומת לב. אחרי שבתו יצאה לדרך עצמאית עם סקרים מפנקים, כעת היא מגיעה לקו הסיום כשהיא מקווה להצליח להשתחל לכנסת

יו"ר מפלגת גשר מקווה לעבור את אחוז החסימה, למרות הסקרים: "היינו בעיקר בלבבות של האנשים בקמפיין, לא על שלטי חוצות"/צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

סמוך לשעה תשע הבוקר (שלישי) נכנסו שני פעילי מפלגת "גשר" לחצר ביתו של סגן ראש הממשלה לשעבר, דוד לוי, ויצאו כעבור דקה עם שולחן פלסטיק מתקפל. "נוסעים לשבת בכניסה לקלפי, לעזור לאורלי", אמרו ומיהרו למשימה.

רק ביתן קטן ששימש בעבר את מאבטחיו של דוד לוי מזכיר כי בבית הסמוך גר מי שהיה במשך שנים ארוכות מבכירי הפוליטיקאים בישראל. כעת, בגיל 82, כשמאחוריו 37 שנים בכנסת ולאחר שהפך לקונצנזוס בחברה הישראלית עם פרס ישראל והרבה כבוד והערכה, הוא מלווה את בתו, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שלראשונה עושה את דרכה בראשות מפלגה שהקימה.

הבוקר, עוד לפני שהצביעה, הגיעה לוי-אבקסיס לבית הוריה לקבל מהוריה חום ועידוד להמשך היום הארוך. "אני באה לקבל חיבוק, ברכה לדרך ולכוס תה מאימא", אמרה לוי-אבקסיס וזכתה לנשיקות מהוריה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יותר מ-35% הצביעו, עתירות וצווי מניעה על אי סדרים | כל העדכונים
אבנר נתניהו בהתבטאות נדירה: "יכלו להיות לנו חיים נוחים יותר"
חשד לסימון והעלמת פתקים מקלפיות; ועדת הבחירות: המשטרה תחקור

יו"ר גשר אורלי לוי מחוץ לקלפי בקיבוץ רשפים, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
אביה מחזיק לה אצבעות. לוי/שלומי גבאי
ככל שהמרוץ נמשך, מצבה בסקרים הלך והורע ולקו הסיום היא מגיעה עם תקווה להצליח לחצות את אחוז החסימה

"אורלי אמיצה, אמינה. יצאה לדרך ואנחנו מלווים אותה בברכה ומחזיקים לה אצבעות", אמר דוד לוי. "יש לה תרומה חשובה מאד במערכה למען האזרח. הנושאים החברתיים קרובים ללבה ואנחנו מחזקים אותה".

המשימה שלה כלל לא פשוטה: אחרי שיצאה לדרך עצמאית הסקרים פינקו אותה והצביעו עליה כמי שתהיה הפתעת הבחירות. אבל ככל שהמרוץ נמשך, מצבה בסקרים הלך והורע ולקו הסיום היא מגיעה עם תקווה להצליח לחצות את אחוז החסימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מדד השלטים

פעם, כשנאום של דוד לוי משך אלפים לכיכרות, מדד השלטים בצמתים ולצדי הכבישים היה ממחיש לאיזו מפלגה יש נוכחות בשטח, רעב, נחישות וכוח. באזור העמקים נראה כי המפלגות הדומיננטיות נטשו את הזירה הזאת ומי שבלילות האחרונים עדיין נתן את הנשמה בתליית יריעות בד הן המפלגות הקטנות. תייר שינחת היום בלוד ויגיע ברכבת ישירות לבית שאן, יהיה בטוח שזו המפלגה החזקה בעיר ובסביבה. גם פעילי מפלגת העבודה, כך נראה, לא נחו בימים האחרונים.

אולי התחושה שכוחות גדולים מנסים לרמוס אותה, ליכדו קבוצת פעילים סביב לוי-אבקסיס והם לא יוותרו בלי קרב. לדבריה, "פתאום יש עלי מתקפה מטורפת מצד המפלגות הגדולות. 'פייק ניוז' וזיופים ברמה פלילית כאילו אנחנו פורשים. אנחנו נמצאים בסיטואציה שכמה שאנחנו כביכול קטנים, בלי תקציב, רק עם לב ונשמה, אנחנו מטרידים את כל הענקים. אנחנו באים עם נשמה ונפתיע".

יו"ר גשר אורלי לוי עם הוריה בבית שאן, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
הבית עדיין מושך תשומת לב. משפחת לוי/שלומי גבאי

סמוך לבית של דוד לוי המכוניות מאיטות, הבית עדיין מושך תשומת לב. לא מעט נהגים ונוסעים פותחים את חלונות המכוניות ומצהירים במי יתמכו. רבים מכריזים כי יתמכו בש"ס. המדגם האקראי של המכוניות המאטות מצביע על כך שעוד מפלגה שבבחירות הנוכחיות נדחקת חבולה לפינת הזירה, אולי תצליח דווקא לסחוף ברגע האחרון תמיכה מצד אלו שנראה להם כי היא נרמסת תחת גלגלי המערכת הפוליטית הקרה. "אני עם דרעי", הבהיר הדובר. "אלו שמלכלכים עליו הם שונאי ישראל. לא יעזור להם, ש"ס לא תיעלם".

נראה כי התחושה של הנרדפות וניסיון למחוק את המפלגות הקטנות, כמו גשר וש"ס, דווקא מלכדת את המחנות שלהם. מה שנתניהו זיהה ותמצת היטב לקמפיין "דווקא נתניהו", תופס גם פה. "דווקא" לאותן מפלגות קטנות שמייצגות את הפריפריה. לש"ס, בהשוואה ל"גשר", כמובן יש יתרון בזירה הזאת, נוכח מסורת מפלגתית של 35 שנה המגובה גם במנגנון ותיק. ברחובות בית שאן ילדים עם אופניים מכוסות מסבל ועד כידון בכרזות ש"ס מבקשים להצביע עבור המפלגה שהקים הרב עובדיה.

קמפיין הסדינים

"קמפיין הסדינים", היא מגדירה את דרך הפעולה - קמפיין שנולד מצורך ומדלות ומשתקף בתליית שלטי בד לצידי הדרכים

בשעות הבוקר המאוחרות בעמק בית שאן הקיץ כבר שולח רמזים שהוא בפתח. בקיבוץ רשפים המדרכה עם השלט הנושא את השם "פתחו של גן עדן" מובילה למועדון בו מוצבת הקלפי. גם תושבי "שלפים", השכונה שקמה צמוד לקיבוץ, מגיעים להצביע במקום. המדשאה הענקית המקיפה את המועדון והזוגות הצעירים שמגיעים לקלפי עם התינוקות מספקים אוירה של יום חג. הקיבוץ שקפא במשך שנים ונקלע למשבר עמוק, מתחיל להתעורר ולקלוט זוגות צעירים. גם תושבי "שלפים" משתלבים במרקם המתחדש. אורלי לוי זוכה למחיאות כפיים עם בואה למועדון. חביב חלפון, חבר ותיק בקיבוץ, מתגאה כי יצביע עבורה.

יו"ר גשר אורלי לוי מצביעה בקלפי בקיבוץ רשפים, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
בסוף היום יתברר אם הצליחה להשתחל לכנסת. לוי/שלומי גבאי

מסביב מעט שלטים של מפלגת העבודה ואף לא שלט אחד של מרצ, המפלגה המזוהה עם תנועת השומר הצעיר שהקימה את קיבוץ רשפים.

אחרי המתנה של חצי שעה בתור שמורכב מפנסיונרים ומצעירים נכנסת לוי להצביע, מלווה בילדיה. אחרי הצילומים והברכות המשיכה עם הצוות הקטן לחרוש את הארץ. "קמפיין הסדינים", היא מגדירה את דרך הפעולה של מפלגתה, כלומר - קמפיין שנולד מצורך ומדלות ומשתקף בתליית שלטי בד לצדי הדרכים. בסוף היום יתברר אם המפלגות הקטנות והרעבות הצליחו להשתחל לכנסת או שהיה זה יום ניצחון לקמפיינים הדורסניים שרחשו בעיקר ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully