וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה התרסקה ; גבאי: "אכזבה עצובה ומכה"

10.4.2019 / 0:09

תוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה מנבאות ירידה משמעותית במנדטים לעבודה. בנאום ברידינג 3, אמר יו"ר המפלגה כי "המציאות הפוליטית הלכה בכיוון אחר", והודה לפעילי המפלגה. ח"כ כבל קרא ליו"ר המפלגה להתפטר

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

תוצאות מדגמי הטלוויזיה לבחירות לכנסת ה-21 שהתפרסמו אמש (שלישי) מנבאות התרסקות למפלגת העבודה. חברי המפלגה השמיעו תחילה קריאות ניצחון, לפני שהבינו שקיימות סתירות במדגמים והתקבלו תוצאות האמת שמנבאות בין שישה לשמונה מנדטים בשלושת הערוצים.

"תוצאות המדגמים הן אכזבה עצובה ומכה למפלגת העבודה", אמר היום גבאי בפתח נאומו ברידינג 3 שבתל אביב. "תודה לכל האנשים שנמצאים כאן ואלה שלא נמצאים כאן. בהמשך אמר: "ניסינו להיות הכי רציניים שאפשר, אפילו הצלחנו לעשות קמפיין מצוין שהדגיש את החזקות האלו, אבל המציאות הפוליטית הלכה בכיוון אחר לא היו כאלה שהיו מוכנים לחבור אלינו, לבוא לציבור ולומר את העמדות הבסיסיות של מפלגת העבודה בצורה ברורה".

"אני מאוד מקווה שיהיה שינוי שלטוני בעקבות הבחירות, אמר והוסיף כי "אם נתניהו יהיה בכנסת הבאה, כל האזהרות שלנו יתממשו. עוד ציין גבאי שהוא מקווה שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקים ממשלה, והוסיף כי השניים שוחחו הערב ו"הבטחתי לו שנסייע לו".

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
העבודה בקמפיין געוואלד של הרגע האחרון: "אל תתנו לרסק אותנו"
בזהות מקווים שהמדגמים יתבדו: "ממתינים לקולות החיילים, מאמינים שנפתיע"
אחרי המדגמים - גנץ: "ניצחנו"; נתניהו: "אתחיל בהרכבת הממשלה"

יו"ר העבודה: "חיפשנו חיבורים פוליטיים אבל לא היה עם מי-
שוחחתי עם גנץ, נעשה הכל כדי לסייע לו בהרכבת הממשלה". יותם רונן
גבאי ברידינג 3, הלילה/יותם רונן

רוב חברי הכנסת במפלגה שומרים על איפוק כלפי היו"ר אבי גבאי, אך ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "נצטרך לעשות חשבון נפש ועבודת שיקום יסודית" והדגישה כי "זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה". לדבריה, "ספגנו מפלה קשה וזה כואב. זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני. עם כל הטבח ושתיית המנדטים שעברנו מכחול לבן, צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני ביותר שראינו כאן, הגזעני, הלאומני, ואנחנו נעשה הכל כדי למצות כל סיכוי שגנץ יהיה ראש ממשלה".

עוד באותו נושא

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין גנץ ונתניהו - פייגלין בחוץ

לכתבה המלאה
סתו שפיר בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"עם נתניהו לא נשב, נעשה מה שאפשר". שפיר/ניב אהרונסון
יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
"התוצאה הקשה בתולדות מפלגת העבודה". יחימוביץ'/שלומי גבאי

יריבו של גבאי ח"כ איתן כבל, שעל פי תוצאות המדגמים לא ייכנס לכנסת הבאה, תקף בחריפות את גבאי ובטוויטר וקרא לו להתפטר עוד הערב בטענה "שאין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה". "גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו, הכישלון רשום אך ורק על שמו", צייץ כבל בטוויטר.

ח"כ סתיו שפיר אמרה על תוצאות המדגם "רואים תוצאה מובהקת שרוב הציבור הישראלי מאס בשחיתות של נתניהו". על המספר החד-ספרתי שמקבלת מפלגת העבודה אמרה: "אני מחפשת לראות שינוי במדינת ישראל, להביא את הערכים למקום הכי משמעותי במדינה אם עם ישראל יצליח לבחור ממשלה של שינוי".

עוד הוסיפה כי "עם נתניהו לא נשב. הייתי מצפה מכולם, מכל מי שמנסה להיות אלטרנטיבה להודיע את זה. יש פתח לעשות מהפך, בניגוד לכלי התקשורת שמדווחים על חלוקת גושים בצורה מיושנת. אני והנבחרת נעשה כל מה שאפשר כדי להילחם עבור מדינת ישראל".

ישיבת סיעת העבודה, מטה המפלגה, תל אביב 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"הכישלון רשום אך ורק על שם גבאי". כבל/ראובן קסטרו
אבי גבאי מצביע בירושלים עם אמא שלו, 9 באפריל 2019. רענן כהן, אתר רשמי
גבאי עם פעילי המפלגה, אתמול/אתר רשמי, רענן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully