וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום עם נתניהו, ת"א עם כחול לבן: תוצאות הבחירות לפי יישובים

כתבי וואלה! NEWS

10.4.2019 / 7:50

תושבי הבירה העניקו את מספר הקולות הרב ביותר לליכוד, ובמקומות הבאים מופיעות המפלגות החרדיות. גם בשדרות, אשקלון ובאר שבע ניצחה מפלגת השלטון. לעומת זאת, בתל אביב ובחיפה מובילה כחול לבן. קיסריה עם גנץ, ראש העין עם נתניהו. ואיך הצביעו בעיר שלכם?

עריכה: איתי עמרם

עם התקרבות סיום ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-21, מתבררת הבוקר (רביעי) תמונת המנדטים גם לפי היישובים השונים ברחבי הארץ. בירושלים הליכוד בראשות בנימין נתניהו מובילה עם 24% קולות, ואחריה המפלגות החרדיות - יהדות התורה עם 23% מהקולות וש"ס עם 13% מהקולות. כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד היא המפלגה הרביעית בגודלה בעיר הבירה ואחריה איחוד מפלגות הימין, הימין החדש, מרצ והעבודה.

בתל אביב קיבלה מפלגת כחול לבן את מספר הקולות הגדול ביותר בפער גדול, שמגיע ל-45% מהבוחרים. הליכוד, שקיבלה מספר מנדטים זהה לכחול לבן בספירה הארצית, היא המפלגה השנייה בגודלה בתל אביב עם 19% מהקולות. הבאות בתור - מרצ, שעקפה את העבודה עם 9% מהקולות והעבודה בפער קטן מתחתיה. בהמשך הרשימה: כולנו, זהות, הימין החדש וגשר. גם בחיפה ניצחה כחול לבן עם כ-32%, והליכוד במקום השני עם 23%. ישראל ביתנו נמצאת במקום השלישי ואחריה העבודה, חד"ש-תע"ל, כולנו ומרצ.

עוד בוואלה! NEWS:
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-21
בלי אחיזה במציאות: "נאום הניצחון" של בני גנץ היה מופע מעורר חמלה
דגלים, דמעות ושתי חגיגות ניצחון | ליל הבחירות בתמונות

בכמה מערי הדרום, בצל המתיחות, הליכוד ניצח בגדול: בשדרות, קיבלה מפלגת השלטון את מספר הקולות הרב ביותר שעומד על 43% קולות בפער גדול מישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין שמזדנבות אחריה עם 9-10%. כחול לבן קיבלה מספר מנדטים דומה ואחריה ש"ס, זהות וכולנו. גם באשקלון קיבלה הליכוד את מספר הקולות הגבוה ביותר העומד על כ-42%, וכחול לבן נמצאת במקום השני אחריה עם 15%.

גם בבאר שבע הליכוד מובילה משמעותית על המפלגות האחרות וכחול לבן נמצאת במקום השני, בפער גדול, כשלאחריה מופיעות ישראל ביתנו, ש"ס, הימין החדש וזהות. העבודה ומרצ נמצאות בתחתית הרשימה יחד עם יהדות התורה וגשר.

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מובילים בחיפה, ת"א וחורפיש. מטה כחול לבן, הלילה/ראובן קסטרו

בלהבים, כחול לבן ניצחה ואחריה הליכוד, עם העבודה במקום השלישי. בעומר התקבלו תוצאות דומות וגם במיתר כחול לבן מובילה בפער משמעותי על הליכוד, עם הימין החדש במקום השלישי.

כמה הצביעו לאורלי לוי בבית שאן, וכמה לעבודה בבארי?

קיבוצי עוטף עזה הצביעו בעיקר למפלגות המרכז-שמאל, כשבניר עם מובילה כחול לבן עם 54% מהקולות ומפלגת העבודה במקום השני עם 16% מהקולות, והליכוד רק במקום השלישי. בקיבוץ בארי, ממנו מגיע ח"כ חיים ילין, מפלגת העבודה ניצחה עם 44% מהקולות ולאחריה כחול לבן עם 33% מהקולות ומרצ עם 13% מהקולות. הליכוד קיבלה 3% בלבד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
ניצחון לליכוד בערי הדרום. הזוג נתניהו במטה הליכוד, הלילה/אתר רשמי, דני מירון

ומה לגבי ערי השרון? בהרצליה ובהוד השרון קיבלה כחול לבן מספר קולות כפול מהליכוד ובהמשך הרשימה מופיעות העבודה ומרצ. ברעננה, הפער בין המפלגות המובילות דומה, אך הימין החדש הגיעה למקום השלישי. לעומת זאת, בנתניה הליכוד מובילה עם 37% מהקולות וכחול לבן במקום השני עם 22% קולות בלבד. ש"ס, ישראל ביתנו וכולנו מופיעות במקומות הבאים.

קיסריה, עיר מגוריו של ראש הממשלה, נתנה את אמונה לכחול לבן והעניקה לה 52% מהקולות לעומת 24% בלבד. העבודה קיבלה כ-6%. מנגד בראש עין, עיר מגוריו של גנץ, דווקא הליכוד ניצח עם 34% מהקולות בקרב צמוד עם מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר.

בראשון לציון מובילה כחול לבן על הליכוד בפער קטן, ואחריהן ישראל ביתנו, כולנו ומפלגת העבודה שקיבלו כל אחת 4-5%. ברמת גן ניתנו מירב הקולות (42%) לכחול לבן, עם הליכוד במקום השני (24%), ומפלגת העבודה קיבלה 7% והגיעה למקום השלישי, לפני מרצ שקיבלה 4%. בפתח תקווה הגיעו לראש הרשימה הליכוד (31%), כחול לבן (27%), ואיחוד מפלגות הימין, ש"ס וישראל ביתנו עם 5-6% מהקולות.

אבי גבאי מצביע בירושלים עם אמא שלו, 9 באפריל 2019. רענן כהן, אתר רשמי
במקום הראשון בקיבוץ בארי. גבאי, אתמול/אתר רשמי, רענן כהן

בדגניה א' ובדגניה ב' ניצחה כחול לבן עם למעלה מ-50% מהקולות כל אחת, ואחריה העבודה (22-29%) ומרצ (6%), כשהליכוד קיבלה קולות ספורים בלבד. בקצרין הליכוד קיבלה 32%, כחול לבן קיבלה 20% וישראל ביתנו 15% מהקולות. בכרמיאל - הליכוד עם 32%, כחול לבן עם 26%, ישראל ביתנו עם 16% וכולנו עם 4%.

בטבריה הליכוד קיבלה כמעט מחצית מקולות הבוחרים וש"ס היא המפלגה השנייה בגודלה עם 15% מהקולות. כחול לבן מקבלת רק 10% ואחריה יהדות התורה. גם בבית שאן ניצחה הליכוד ואחריה ש"ס, כשמפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס, ביתו של סגן ראש הממשלה לשעבר דוד לוי המתגורר בעיר, קיבלה 7% מהקולות והפכה למפלגה השלישית בגודלה.

התוצאה המפתיעה של מרצ בבית ג'ן

הליכוד מובילה גם באילת עם 43% מהקולות. כחול לבן קיבלה 26% מקולות הבוחרים בעיר הדרומית וישראל ביתנו - 5%. גם במצפה רמון רשמה הליכוד פער משמעותי על פני המפלגות האחרות - איחוד מפלגות הימין במקום השני וכחול לבן במקום השלישי.

איימן עודה ופעילו בחגיגות במטה בנצרת 9 באפריל 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
ניצחה באום אל-פחם. חד"ש-תע"ל/אתר רשמי, יואב איתיאל

מרצ ניצחה בבית ג'ן, יישוב מגוריו של המועמד עלי סלאלחה, שלא נכנס לכנסת, עם 64% מהקולות. כחול לבן קיבלה 19% מהקולות ומפלגת העבודה 3%. רק 3% מהבוחרים בבית ג'ן הצביעו לליכוד. בירכא, לעומת זאת, 35% מהבוחרים הצביעו לליכוד ו-28% לכחול לבן. ש"ס במקום השלישי עם 9%. בחורפיש מובילה כחול לבן עם 34% ומרצ במקום השני עם 20%.

גם בכפר קאסם, עיר מגוריו של ח"כ עיסאווי פריג', ניצחה מרצ עם 38% ואחריה רע"ם-בל"ד (32%) וחד"ש-תע"ל (23%). באום אל-פחם ניצחה רשימת חד"ש-תע"ל בפער משמעותי - 79% מהבוחרים הצביעו לה כש-12% בלבד הצביעו לרע"ם-בל"ד ו-5% הצביעו למרצ. לעומת זאת, בסכנין קיבלה רע"ם-בל"ד 59% מהקולות וחד"ש-תע"ל במקום השני עם 35% מהקולות. מרצ קיבלה 1% מהקולות בסכנין בלבד.

יו"ר מרצ, תמר זנדברג ובעלה בדרכםלהצבעה בתל אביב 9 באפריל 2019. אתר רשמי
מקום ראשון בבית ג'ן. מרצ/אתר רשמי

ומה לגבי יישובי יהודה ושומרון? הליכוד ניצח באריאל עם 43% וישראל ביתנו במקום השני עם 14%. כחול לבן במקום השלישי עם 12% וזהות עם 7%. מפלגת צומת בראשות אורן חזן, תושב אריאל, קיבל רק 62 קולות. באפרת ניצח הימין החדש עם 34% ובהמשך מופיעות הליכוד (24%), איחוד מפלגות הימין (22%) וזהות (8%). בקריית ארבע ניצחה איחוד מפלגות הימין (45%) ולאחריה הליכוד עם 33% והימין החדש עם 6% בלבד. באלון מורה נרשם רוב גדול של 80% לאיחוד מפלגות הימין ובמקומות הבאים הליכוד והימין החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully