וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבסנו את האליטות": הניצחון הענק של שחקני הספסל בליכוד

10.4.2019 / 9:19

פעילים בודדים במטה הליכוד העזו אתמול אחרי המדגמים לחגוג ולצאת בהכרזות חד משמעיות. במקום המשמש בשגרה אולם כדורסל עלו ראשונים על הפרקט דווקא שחקני הספסל מהעשירייה השלישית והרביעית. "הצלחנו לגבור על המפלגה שהיא סופרמרקט"

עריכה: איתי עמרם

אוסנת מרק לא הצליחה להסתיר את המתח. תוצאות המדגמים בדיוק התפרסמו בערוצי הטלוויזיה. הכיסא שלה התנדנד; חציו בתוך הכנסת וחציו השני מחוץ לכנסת. מרק מדורגת במקום ה-35 ברשימת הליכוד.

יוסי לוי, פעיל מפלגה מהדרום מיהר להרגיע אותה: "עד הבוקר יהיו לנו 38 מנדטים, את בטוח בפנים. יהיה לנו כאן ניצחון חד-משמעי", התחייב. לא הרבה חזו ברגעים האלו את מה שלוי צפה, אבל הוא טען בביטחון ש"אחרי שנים של ניסיון אני כבר יכול להרגיש את הזרמים מתחת לרגליים. הסתובבתי כל היום בדרום הארץ- בירוחם, מצפה רמון וערד- לא ראיתי בחירות כמו היום. אני בהרגשה שניצחנו באופן ברור".

בעשר בלילה בודדים במטה הליכוד הסתכנו בהכרזות חד-משמעיות כמו זו שהביע לוי. מעטים הגיעו בשלב זה לאולם הכדורסל שהוקם על חורבות הדרייב אין, ובמשך ימות השנה משמש כמגרשה הביתי של קבוצת הפועל תל-אביב.

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
בלי אחיזה במציאות: "נאום הניצחון" של בני גנץ היה מופע מעורר חמלה
הדרום עם נתניהו, ת"א עם כחול לבן: תוצאות הבחירות לפי יישובים
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-21

תומכי ליכוד במטה בחגיגות, 9 באפריל 2019. אלי אשכנזי
היחידים שהסכימו לחגוג.החוגגים המטה הליכוד, אתמול/אלי אשכנזי

התוצאות אף לא הוקרנו על מסכי הענק ומאות אנשי תקשורת ופעילים מעטים נצמדו למסכי הטלפונים. רק לקראת 23:00 תומכי המפלגה החלו לטפטף פנימה. מוטי סגל מתל אביב הסביר את הכניסה המאוחרת יחסית בכך שהליכודניקים העדיפו לעבוד עד הרגע האחרון.

הוא הודה שכאוהד בית"ר ירושלים הוא מרגיש מעט מוזר שללילה אחד אולם הפועל תל אביב משמש לו כבית, "אבל יאללה, זורמים", אמר בחיוך והחל לרקוד כשסטיקר דבוק למצחו. בשלב זה הוא היה די בודד בחגיגות.

תבוסה ליוזמות של האליטות

אם בשגרה באולם הכדורסל הקבוצות פותחות את המשחקים על הפרקט בהרכבים החזקים - הרי שאמש היו אלו דווקא שחקני הספסל של הליכוד שעלו ראשונים על המגרש. נציגי העשיריה הראשונה עדיין לא הגיעו, והעיתונאים הצמאים למלא שידורים אין סופיים הסתפקו בנציגים מהעשיריות השלישית והרביעית. קטי שיטרית לדוגמה, מקום 30 ברשימה. בניגוד למארק המתוחה - היא כבר הייתה יכולה לחגוג את כניסתה הצפויה לכנסת.

גם אריאל בראון הרשה לעצמו לחגוג. הוא הגיע מכפר תבור להיות עם חבריו למפלגה. בראון סגן ראש המועצה המקומית כפר תבור, רק בן 25 אבל עם קשרים והיכרויות של עסקן ותיק. באולם, התחבק הפעיל המרכזי של המפלגה בצפון, עם כל אחד שנקרה בדרכו. אף שהמדגמים הצביעו על יתרון קטן ל"כחול-לבן" הוא פסק ש"מדובר בניצחון ענק של הליכוד. "יש כאן תבוסה ברורה של השמאל הרופס. הם חשבו שיחזירו את ימי אוסלו ומפא"י האכזריים, אבל הליכוד הצליח לגבור על מפלגה שהיא סופרמרקט של כמה מפלגות. הבסנו את כל היוזמות של האליטות. אני מודה שחששתי מהבחירות האלה, אבל ההישג שלנו מדהים", אמר בהתלהבות והתחייב ש"לא תהיה כאן ממשלת אחדות".

תומכי ליכוד במטה בחגיגות, 9 באפריל 2019. אלי אשכנזי
הרגיש את הזרמים וידע שהליכוד ניצח. מוטי סגל/אלי אשכנזי

דווקא על רקע גילו הצעיר וכמי שאת ימי אוסלו ובוודאי שאת ימי מפא"י מכיר רק מסיפורי מורשת - בראון היווה דוגמה טובה לאיבה הגדולה הרוחשת למחנה היריב. דלק האיבה העוצמתי הוא זה שהניע את הליכוד בדרך לניצחון בבחירות.

חצי מניין של הליכודניקים החדשים

ייתכן שלא כולם זיהו את ההישג כפי שראה בשלב זה בראון, או שהפעילים פשוט היו עייפים מיום ארוך שהתחיל בשבע בבוקר. רבים ביקשו לתפוס מקום ישיבה על הכיסאות המעטים שהוכנו. אלו שלא תפסו כיסא התחננו בפני המאבטחים שיתירו להם לשבת על המדרגות, בניגוד להנחיות האבטחה.

"אני נופל מהרגליים, רק רוצה לשבת, תן לי לשבת רק חמש דקות", ניסה פעיל מפלגה לשכנע מאבטח ונכשל. זה נשמע הכי רחוק ממסיבת ניצחון. בסמוך ישבו מספר צעירים חרדים מבני ברק שהצליחו לתפוס מושבים. נוכחות הקבוצה הקטנה, "חצי מניין" כהגדרת אחד מהם, כלל לא הייתה חריגה בקהל שהלך ונאסף באולם. עשרות צעירים חרדים המשיכו להגיע. אם דובר במהלך הפריימריז של המפלגה על "הליכודניקים החדשים", נדמה היה אמש כי החרדים תומכי הליכוד הם הליכודניקים החדשים.

תומכי ליכוד במטה בחגיגות, 9 באפריל 2019. אלי אשכנזי
יהדות התורה לא מייצגת אותנו, פעילי הליכוד החרדים, אתמול/אלי אשכנזי

"בבחירות האלה התחברתי לליכוד", אמר מרדכי קנופלר. "המפלגות החרדיות לא מייצגות אותי ובליכוד אני מוצא מפלגה שמייצגת את האג'נדה שלי". עסקן מפלגה חרדי התקרב אל קנופלר וחבריו והתעניין אם התפקדו כבר למפלגה. "מחר אנחנו מתפקדים", התחייבו בפניו.

גם קובי שפילברג שבבחירות הקודמות הצביע ל"יהדות התורה" עבר לליכוד. לדבריו יש אלפים רבים כמוהו. כהוכחה לדבריו הצביע על כך שלמרות הריבוי הטבעי בחברה החרדית, המפלגות החרדיות יחסית לא גדלות. כלומר, רבים בחברה החרדית מצביעים לדבריו לליכוד. הוא תומך במפלגה בעיקר בגלל המדיניות המדינית-ביטחונית.

"עוד מערכת בחירות אחת וזהו, יהודה ושומרון תהיה שלנו וזה יהיה בלתי הפיך", אמר. לאט, לאט הגיעו שרים וחברי העשיריה הראשונה. גדעון סער הוביל במדד החיבוקים וצילומי הסלפי. ב-2:00 לפנות בוקר הגיע סוף סוף נתניהו. גם העייפים קמו מהמושבים לכבוד "הקוסם" כפי ששרו לו. אוסנת מארק חגגה על הבמה עם חבריה העתידיים לסיעה. הזרמים שיוסי לוי הרגיש במהלך היום מתחת לרגליו פוענחו על ידו במדויק.

תומכי ליכוד במטה בחגיגות, 9 באפריל 2019. אלי אשכנזי
"מחר אנחנו מתפקדים", פעילי הליכוד, אתמול/אלי אשכנזי
  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully