וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "האופציה היא להצטרף לממשלת נתניהו - או לאופוזיציה"

10.4.2019 / 10:22

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לתוצאות הבחירות, לפיהן זכתה מפלגתו בחמישה מנדטים. לדבריו, לא יוכל להבטיח הצטרפות לקואליציה לפני קבלת "תשובות ברורות" בנושאים ביטחוניים ואזרחיים. על כישלון הימין החדש: "לא אבידה גדולה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות הבחירות, לפיהן גרפה מפלגתו חמישה מנדטים. בהתייחסו לאפשרות שייכנס לקואליציה כלשהי, אמר מחוץ לביתו שבהתנחלות נוקדים כי לא מפלגתו לא תוכל להצטרף לממשלה לפני שתקבל "תשובות ברורות".

"ברור שיש לנו דרישות באופי האג'נדה שלנו - ביטחונית ואזרחית - לפני שנקבל שם תשובות ברורות, אנחנו לא נוכל להצטרף לקואליציה", אמר ליברמן. "חייבים להבין מה קורה עם ההמשך של הכניעה לטרור, פרשתי ממשרד הביטחון על רקע הוויתורים ואי ההסכמות לגבי המדיניות מול חמאס ומול רצועת עזה. אותו דבר לגבי הסוגייה האזרחית - עם כל הכבוד לחרדים שקיבלו 16 מנדטים, איחוד מפלגות הימין שלא פחות חרדים מיהדות התורה וש"ס, אנחנו רואים את יחסי הכוחות אבל לא חייבים לקבל את זה".

ליברמן הדגיש שלפני שידרוש תיק כמו תיק הביטחון, "יש להסכים על מדיניות". "אם לא נסכים על מדיניות הביטחון, אין מה לדבר על התיק. האופציה הקיימת היא להצטרף לממשלה של נתניהו או להישאר באופוזיציה". על ההתרסקות של הימין החדש אמר: "אני ממש לא עצוב, לא רוצה לחלק ציונים, אבל אני חשוב זאת לא אבידה גדולה לעם ישראל".

עוד בוואלה! NEWS
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-21
במרצ מרוצים מהמדגמים: "אנחנו לא תופעה חולפת, יש סיכוי למהפך"
בנט: "עכשיו החיילים יחלטו איפה אמשיך להילחם בשבילם"

אביגדור ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים, תשעה באפריל 2019. ללא קרדיט,
ליברמן מצביע בקלפי בנוקדים, אתמול/ללא קרדיט

לפי תוצאות האמת, המסתמכות על 97% מהקולות, התברר כי הליכוד וכחול לבן גרפו כל אחת 35 מנדטים. עם זאת, לגוש הימין מסתמן יתרון ברור של 65 מנדטים לעומת 55 לגוש המרכז-שמאל. יהדות התורה וש"ס זכו כל אחת ב-8 מנדטים, חד"ש-תע"ל ב-6 מנדטים, מפלגת העבודה עם 6 מנדטים ואילו מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד עם 4 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור, גרפה חמישה מנדטים מקולות הבוחרים.

לאחר שפורסמו תוצאות המדגמים, יצאו ראשי המפלגות הגדולות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, בהצהרות ניצחון. נתניהו הודיע כי החל בשיחות להרכבת הממשלה עם "השותפים הטבעיים" של הליכוד, וכי הממשלה תהיה ממשלת ימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully