וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבט בפרקליטות ונתן גיבוי לנתניהו: המסר של העם בבחירות 2019

10.4.2019 / 13:07

לא חמאס, לא הכלכלה ולא מצב הבריאות או החינוך עניינו את הבוחרים אתמול. הבחירות עסקו בדבר אחד: אמון הציבור בראש הממשלה ובמשפחתו חרף כתב החשדות. אל השימוע בעוד שלושה חודשים נתניהו מגיע עם כוח פוליטי ומסר ברור מהעם. ספק גדול אם הפרקליטות תצליח לקבל גיבוי

עריכה: נועה לוי

נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אהרון ברק הוביל בשעתו את מדיניות "הכול שפיט". מהפכה משפטית שעל בסיסה מתנהלת בארבעת העשורים מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק הישראלי. העשרה באפריל הוא היום שבו הוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו את המהפכה השנייה בישראל: "הכול פוליטי".

צריך להיות אמיתים: בחירות 2019 לא עסקו בסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא בהסכם הרגיעה מול חמאס. כך ששאלת המדיניות - ימין או שמאל לא הייתה פה. גם התפיסה הכלכלית-חברתית לא עמדה על הפרק. הרי לא היו פה בוחרים סוציאליסטים שמאלנים מול קפיטליסטים ימנים. גם מערכת הבריאות או החינוך הקורסות במשך שנים לא עניינו את הבוחרים.

תן לישראלים נופש בטן גב-הכול כלול במאה יורו באחד מאיי יוון או שים לו בארבע אחר הצהריים את הפרק היומי של הסדרה "הכלה מאיסטנבול" והוא שוכח מכל הבעיות שלו ושל ישראל.

הבחירות אתמול עסקו רק בדבר אחד: אמון הציבור בראש הממשלה נתניהו ובמשפחתו. למרות וחרף כתבי האישום והחשדות נגדו ונגד רעייתו שרה.

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
ג'וקר. חזק. נתניהו ערבב את הקלפים שהיו אמורים לשחק לרעתו
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-21
הדרום עם נתניהו, ת"א עם כחול לבן: תוצאות הבחירות לפי יישובים

נתניהו. GettyImages
מגיע אל השימוע עם כוח פוליטי גדול. נתניהו/GettyImages

אפשר רק לדמיין כיצד פרקליט המדינה, שי ניצן, פרקליטת מחוז תל אביב, ליאת בן ארי, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט - יושבים היום ומחשבים מסלול מחדש. אם מישהו מהם סבר או סבור שנתניהו יפרוש במקרה של כתב אישום נגדו או שראש הממשלה יעזוב את תפקידו בשל היעדר רוב קואליציוני, כדאי שיבין שלפוליטיקה בניגוד למערכת המשפט - יש חוקים משלה.

חלוקת התיקים החשובים בממשלת נתניהו

יו"ר כולנו, משה כחלון, שהבטיח כי מפלגתו לא תשב בממשלה במקרה של כתב אישום נגד נתניהו - נמצא רגל אחת לפני איחוד עם הליכוד. וכחלון ימצא את עצמו נושא בתפקיד ממלא מקום ראש ממשלה. סביר להניח שגם ליברמן מהרהר על כך. משרד הביטחון, משרד החוץ או האוצר כמאמר השיר - אחרי הכול כולנו במזרח התיכון.

ומה עם התיקים הנוספים? את משרד המשפטים ייתן נתניהו ליריב לוין, המחזיק באג'נדה משפטית מאוד ברורה מה צריך לעשות בבתי המשפט וכיצד לקבור ב"קבורת חמור" את המהפכה של השופט ברק.

באשר למשרד לביטחון פנים ישנם שניים שעשויים לזכות במכרז: שרת התרבות והספורט מירי רגב או כחלון בעצמו. לכחלון יתרון מסוים. ראשית, הוא היה עוזר לשר עוזי לנדאו כשזה שימש בעבר השר לביטחון פנים וניהל את המשרד בפועל. שנית, בחודש שעבר היה זה כחלון שהיטיב עם השוטרים והסוהרים כשהוביל את תוספת השכר שהגיעה להם על פי דין והשווה את תנאיהם לאנשי הקבע בצה"ל. אבל מדובר בכאב ראש לא קטן וירושה שמנה שמשאיר אחריו השר היוצא גלעד ארדן: סוגיית מינוי מפכ"ל המשטרה. בנוסף השר החדש יצטרך למנות נציב שב"ס וסגל פיקוד בכיר לשני הארגונים.

משה כחלון  מכולנו ממריץ בוחרים להצביע להם, מטה המפלגה, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נמצא רגל אחת לפני איחוד עם הליכוד. כחלון/ראובן קסטרו

ארדן למד בארבעת החודשים האחרונים את מה שניסה להבין בכל שנותיו בתפקיד השר: מהרגע שמינית מפקד ודובר קבוע למשטרה ולשב"ס - אתה הופך להיות בובה. שר לענייני סמלים וטקסים. היום ארדן הוא האיש החזק בשני הארגונים תשאלו את אסירי חמאס בבתי הכלא בקציעות ובנפחא (בתנאי שתשיגו אותם בטלפון).

ובחזרה לתיקי נתניהו. בעוד שלושה חודשים יתקיים השימוע לראש הממשלה. האירוע המשמעותי יתרחש מול הכוח הפוליטי הגדול שקיבל נתניהו ועם מסר ברור מהעם. במקביל, הפרקליטות תגיע להליך כשהיא חלשה, חבוטה ותתקשה לקבל גיבוי. זה כנראה יהיה עניין קצר וספק רב אם יסתיים בכתב אישום.

במהפכה החדשה זאת של בוקר העשרה באפריל 2019 לא הכול שפיט, הכול פוליטי.

פרקליט המדינה, שי ניצן במהלך כנס באוניבריסטת חיפה. שלומי גבאי
מחשב מסלול מחשב? ניצן/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully